מיקרוסופט רכשה את PlayFab – פלטפורמת משחקים מבוססת ענן

PlayFab תומכת ביותר מ-1,200 משחקים חיים עבור לקוחות כמו דיסני, ניקלודיאון וחברות רבות אחרות ● הרכישה מתאימה לתכנית העסקית של הענקית מרדמונד, שאותה תיאר באחרונה המנכ"ל, סאטיה נאדלה

סאטיה נאדלה, מנכ"ל ויו"ר דירקטוריון מיקרוסופט. צילום: קובי קנטור ז"ל

מיקרוסופט (Microsoft) הודיעה כי רכשה את PlayFab – ספקית שירותים עבור משחקים המחוברים לענן. תנאי הרכישה אינם ידועים, אך על פי ההצהרה של כארים חוד'רי, סגן נשיא החברה לתחום המשחקים, PlayFab הפכה לחלק ממשפחת מיקרוסופט.

PlayFab פרסמה בבלוג שלה שהיא תומכת בהפעלת יותר מ-1,200 משחקים עבור לקוחות כמו NBC Universal, דיסני (Disney), ניקלודיאון (Nickelodeon) ורבים אחרים. לפי המפורט באתר החברה, השירותים שלה משמשים במגוון משחקים ניידים, בכותרים פופולריים, ביניהם: Planetary Annihilation ,Killing Floor 2 ו-Loadout.

חברת המשחקים מתארת את עצמה כ-"פלטפורמת הבק-הנד השלמה ביותר שנבנתה באופן בלעדי למשחקים בלייב", ומציעה את יכולתה לתמוך בפלטפורמות ניידות, בקונסולות ובמחשבים אישיים. לדברי חוד'רי, הרכישה תרחיב את "ההשקעות והעבודה שנעשתה ב-Azure בכדי לספק פלטפורמת ענן ברמה עולמית לתעשיית המשחקים".

Azure הוא שירות הענן של מיקרוסופט, המציע פלטפורמת מחשוב גלובלית שמבוססת על דטה סנטרים פיזיים, לתמיכה בפעילויות ב-42 אזורים ברחבי העולם. החיבור לשירות אטרקטיבי במיוחד לחברות המשחקים, בגלל כוחו הניכר, כמו גם בשל יכולת ההתרחבות שלו.

לקדם הזדמנויות נרחבות בשוק המשחקים

המהלך מסתדר היטב עם החזון של מיקרוסופט, שהונח על ידי המנכ"ל, סאטיה נאדלה, במהלך אסיפת בעלי המניות האחרונה.

"אנחנו פועלים על מנת לקדם את ההזדמנויות הרבות שלנו בשוק המשחקים, בן 100 מיליארד הדולרים", אמר נאדלה בכנס השנתי לבעלי המניות, שנערך בנובמבר האחרון. "משמעות הדבר היא הרחבת הגישה שלנו לאופן שבו אנחנו חושבים על משחקים מקצה לקצה, על להתחיל עם משחקים וכיצד יוצרים ומפיצים אותם, ואיך הם משוחקים ונצפים".

בפוסט בבלוג של PlayFab, שהודיע על העסקה, ציין המנכ"ל, ג'יימס גוורצמן, כיצד השינויים המהירים בתעשיית המשחקים פינו מקום לחברה כמותה וכתב כי: "מאט (אוגוסטין, מייסד שותף – ג"פ) ואני השקנו את PlayFab לפני ארבע שנים בכדי לפתור צורך בוער. המשחקים השתנו במהירות ממוצרים ארוזים, שנמכרו בקופסאות, לשירותים דיגיטליים במתכונת Always on, המחייבים תשתית מתוחכמת מבוססת שרתים לאירוח ולהפעלה".

לדברי גוורצמן, מערכות בק-הנד בנויות היטב, מאפשרות למשחקים להעסיק, לשמור ולייצר רווחים עם שחקנים כמו שמעולם לא קרה בעבר, ולאורך זמן ממושך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים