נתניהו ומודי השיקו קרן ישראלית-הודית לחדשנות טכנולוגית

הקרן תעמיד 40 מיליון דולר לטובת פרויקטים טכנולוגיים – שחלקם ייתרמו על ידי רשות החדשנות וחלקם על ידי מקבילתה ההודית ● חברות שמעוניינות בתמיכת הקרן מוזמנות להגיש בקשות

מימין: ראש ממשלת הודו, נדנדרה מודי, וראש הממשלה, בנימין נתניהו, אוחזים בברושור של הקרן. צילום: ד"ר ארבינדה מיטרה, DST, הודו

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, השיקו אמש (ב') את I4F – קרן ישראל-הודו למו"פ תעשייתי ולחדשנות טכנולוגית. אירוע ההשקה התקיים במהלך ביקורו של נתניהו בתת היבשת. זאת, לאחר שההסכם להקמת הקרן נחתם במהלך ביקורו של מודי בישראל, לפני כחצי שנה.

מטרת הקרן היא קידום שיתופי הפעולה בין שתי המדינות באמצעות תמיכה משותפת בפרויקטים טכנולוגיים. הקרן תעמיד 40 מיליון דולר במשך חמש השנים הקרובות לתמיכה במיזמים טכנולוגיים של חברות ישראליות להודיות, ותסייע במימון עד לגובה של 50% מההוצאות הדרושות למו"פ בפרויקט.

אמש אף יצא הקול הקורא הראשון של התכנית, שבמסגרתו ניתן להגיש בקשות לתמיכה בפרויקטים בסקטורים הבאים: בריאות, מים, חקלאות, אנרגיה ו-ICT. המועד האחרון להגשת הבקשות הוא 16 באפריל הקרוב. DST-GITA מהצד ההודי ורשות החדשנות מהצד הישראלי יתמכו, כל אחת מהן, בכל פרויקט בסכום של בין 250 אלף ל-1.25 מיליון דולר.

ד"ר עמי אפלבום, יו"ר רשות החדשנות, אמר כי "כלכלת הודו מציגה בשנים האחרונות שיעורי צמיחה יוצאי דופן והיא עתידה לצמוח בקצב הגידול המהיר ביותר מבין כל הכלכלות הגדולות בעולם. ככזו, הודו מהווה כר פורה לשיתופי פעולה בין שתי המדינות. הקרן החדשה תהווה, אפוא, פלטפורמה למגוון שיתופי פעולה טכנולוגיים בין חברות ישראליות והודיות, וכלי למינוף הפוטנציאל בשוק ההודי עבור חברות ישראליות".

עוד יצוין כי נציגי 18 סטארט-אפים ישראליים בתחומי המים, החקלאות והבריאות מתלווים לנתניהו בביקורו בהודו. מדובר בחברות שנוטלות חלק בתכנית India-Israel Global Innovation Challenge, שמטרתה להביא חברות ישראליות לקיים פיילוטים לפרויקטים עם תאגידים הודיים. כמו כן, במהלך הביקור נחתם בין שתי המדינות הסכם בתחום הסייבר, שמטרתו לחזק את שיתוף הפעולה ביניהן באמצעות פיתוח תכניות הכשרה וקידום כנסים ומפגשים בין אנשי וחברות סייבר מישראל ומהודו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים