שלום ולא להתראות: הפושעים נוטשים את הביטקוין

ההאקרים מחליפים אותו במטבעות וירטואליים אחרים - כמו מונרו ואת'ריום - לאחר שרשויות החוק פיתחו שיטות למעקב אחרי משתמשים במטבע הווירטואלי החלוצי

הכסף נעול - האם המנכ"ל באמת מת? צילום: BigStock

לא ברור אם זה בגלל השער שמשתנה כמו רכבת הרים או מאחר שהמטבע הפך לפופולרי מדי, אבל הביטקוין מאבד מכוח המשיכה שלו בקרב אחד הקהלים הראשונים שמיהרו לאמץ אותו לחיקם – הפושעים. עכשיו הם מאמצים מטבעות חלופיים ולפי דיווחים – גם בביזור רב יותר. מטבעות חדשים יותר כמו Zcash, מונרו ואת'ריום זוכים לעדנה בקרב הקהל המסוים הזה, מאחר שהם מקשים יותר על החדירה לפרטיות של המחזיקים.

הסיבה העיקרית לעזיבת ההאקרים את הביטקוין היא שמכיוון שהמטבע נמצא בשטח זמן יחסית ממושך (הוא יצא ב-2009), מתברר שכוחות אכיפת החוק פיתחו בחודשים האחרונים כלי תוכנה שמסוגלים לעקוב אחרי האנשים שסוחרים בו, ובעצם להסיר את מעטה האנונימיות שמשך אליו, בראש בראשונה, את הפושעים.

בנוסף, מספר חברות אנליטיקה מצליחות במידה הולכת וגוברת לסמן העברות של כספים דיגיטליים המקושרות לפשיעה ו/או להלבנת כספים, והן יודעות לספק התראות מתאימות לרשויות החוק וכך למנוע את ההמרה של המטבעות לכסף "אמיתי".

תשלומי כופר – לא בביטקוין

כבר לפני כשלושה חודשים הכין היורופול נייר עמדה בנושא, בו הוא מתייחס לכך שהכוחות שפועלים מתחת למכ"ם מעבירים את ההשקעות שלהם למטבעות חדשים יותר מביטקוין.

היבט מעשי לכך אפשר לראות בכופרות – הרושעות שתופסות באופן אלקטרוני מכשירים כבני ערובה ומשחררות אותם רק תמורת כסף קריפטוגרפי: יותר ויותר מהן דורשות תשלום במונרו או במטבעות אחרים – ולא בביטקוין. כמו כן, באמצע החודש שעבר בוצעה מתקפה על כ-190 אלף אתרי WordPress בו זמנית, במטרה לבצע כרייה מסיבית של המטבע.

ערכו של מונרו גבה והגיע בסוף השנה ל-349 דולר, אולם מאז כבר ירד ל-50 דולר, נכון להיום (ד') אחר הצהרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים