הטאבו מאפשר לבצע ברשת עסקאות מכר וחכירת דירות בבתים משותפים

השירות החדש צפוי לקצר בכ-60% את משך זמן הטיפול בבקשות ● השקתו מצטרפת לשורה של צעדים בהם נקט הטאבו, על מנת לשפר ולייעל את השירות הניתן על ידו לאזרח

בשורה עבור כל מי שרוצה גג. אילוסטרציה: SvetaZi/BigStock

מדי שנה מוגשות ללשכות רישום המקרקעין כ-110 אלף בקשות לרישום זכויות מכר וחכירה. במסגרת השירות המקוון בטאבו, ועל מנת לייעל את הטיפול בבקשות אלה, הושק היום (ב') פיילוט במסגרתו יתאפשר לראשונה לבצע עסקאות אלו באופן מקוון, מבלי להתייצב בלשכות רישום המקרקעין.

השירות מיועד לעורכי דין המחזיקים בכרטיס חכם, ובשלב הפיילוט יתאפשר ביצוע עסקאות בדירות בבתים משותפים, ללא שעבודים ומשכנתאות בלבד. בהמשך, השירות יורחב לפעולות ולסוגי נכסים נוספים. הפעולה תתבצע באתר האינטרנט של האגף באמצעות הגשה מקוונת של שטר חתום על ידי הצדדים לעסקה, סרוק ומאומת בחתימה אלקטרונית.

בשלב ראשון, השירות החדש צפוי לקצר בכ-60% את משך זמן הטיפול בבקשות מסוג זה.

השקת השירות החדש מצטרפת לשורה של צעדים בהם נקט הטאבו, על מנת לשפר ולייעל את השירות הניתן על ידו לאזרח. לדוגמה:

● פיתוח שירותים מקוונים באמצעות יצירת ממשקי עבודה מקוונים מול הבנקים וגופים ממשלתיים כמו רשות המיסים, רשות האכיפה והגביה, משרד הפנים, ורשות מקרקעי ישראל וכו'.
● קידום תיקוני חקיקה בשיתוף מחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים- תיקון חוק חתימה אלקטרונית כדי לאפשר עבודה בסביבה מקוונת, ובתוך כך שירות המאפשר הפקת נסח טאבו מקוון המהווה מקור באמצעות חתימה אלקטרונית, כמו גם תיקונים שונים ומקלים בנושאי אגרות.
● הגשת בקשה לרישום הערת אזהרה באופן מקוון.
● שיתוף פעולה עם משטרת ישראל במטרה למנוע תרמיות בנדל"ן – בשנה האחרונה נערך פיילוט בשיתוף משטרת ישראל, במסגרתו אותרו חשודים בזיוף מסמכים בזמן אמת והדבר אף הוביל להגשת כתבי אישום.
● שיפוץ ובינוי לשכות קבלת הקהל.

לדברי שרת המשפטים, ח"כ איילת שקד, "השירות החדש הוא בבחינת בשורה של ממש עבור כל אדם אשר מבקש למכור או לרכוש דירה, והוא מהווה דוגמה מצוינת למאמצינו להסיר את נטל הבירוקרטיה ולטיוב תהליכים".

"אנו פועלים למימושם ויישומם של הפיתוחים הטכנולוגים, על מנת להקל על קבלת שירותים ומיצוי זכויות, והטאבו הוא דוגמה מצוינת למה ניתן להשיג כאשר מפנים משאבים לביסוס שירותים אונליין".

מנכ"לית משרד המשפטים, עו"ד אמי פלמור, אמרה כי "לפני שנתיים הגדרנו את שיפור השירות והפחתת הבירוקרטיה כיעד מרכזי של משרד המשפטים. היום מהפיכת השירות המקוון בטאבו היא כבר עובדה קיימת. מעבר לשיפור השירות, מדובר במהפכה מהותית בטווח הארוך, שתייצר ודאות משפטית בעסקאות במקרקעין, תצמצם את ההתדיינות המשפטית ותשנה את הפסיקה בתחום".

לפרטים נוספים היכנסו לאתר אגף רישום והסדר מקרקעין

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים