דני קובץ', AgileSparks: "היופי באג'ייל הוא בשינוי התמידי שלו"

"המשמעות של אג'ייל מהרגע הראשון הייתה תמיד זריזות וגמישות, כשהרעיון הוא לפתח במהירות ובגמישות מרבית תוכנה", כך אמר דני (דנקו) קובץ', מנהל יצירתיות ב-AgileSparks

דני (דנקו) קובץ', מנהל יצירתיות ב-AgileSparks. צילום: קובי קנטור

"היופי באג'ייל (Agile) הוא בשינוי התמידי שלו. מה שאני מלמד היום שונה ממה שהיה לפני שנתיים ולפני ארבע. אם אנחנו מתייחסים ל-Scrum, השיטה עצמה היא אדפטיבית וזו בעיה רצינית לפעמים כי לפעמים יש הרגשה שאי אפשר לשנות בצורה מהותית. קחו לדוגמה את עולם הספורט, במשך שנים קפצו לגובה בשיטת גלילת בטן והגיעו עד גבול מסוים שנראה בלתי עביר, ואז בא דיק פוסברי באולימפיאדת 1968 במקסיקו וקפץ והמציא קפיצה חדשה עם הגב ואחרי זה הגיעה קפיצת מדרגה עצומה. אמר דני (דנקו) קובץ', מנהל יצירתיות ב-AgileSparks, שנאם אודות פרקטיקות מתקדמת ב-Scrum בכנס Agile Israel 2015.

הכנס, שנערך זה השנה השמינית, הופק בשיתוף פעולה של אנשים ומחשבים עם חברת AgileSparks. הוא התקיים במתחם yes Planet בראשון לציון ומשך אליו קהל של מאות אנשים שקשורים לתחום האג'ייל (Agile) ולשימוש בו.

קובץ' המשיך ואמר כי "אנחנו מקווים שהשיטה החדשה שפיתחנו, AdvanScrum, היא הפוסברי של האג'ייל, כי היא גורמת לעלייה דרסטית באפקטיביות והיא מאוד מחוברת לאנשים ונותנת להם מענה לחופש הגדול מדי שיש באג'ייל הבסיסי".

"המשמעות של אג'ייל מהרגע הראשון הייתה תמיד זריזות וגמישות, כשהרעיון הוא לפתח במהירות ובגמישות מרבית תוכנה, לדוגמה. במילים אחרות זאת אומר לצאת לדרך כשאנחנו לא יודעים את כל התמונה ואת כל הפרטים ותוך כדי תנועה אנחנו לומדים, כשיש גמישות לשינויים בהתאם לשינויים בשוק ולצרכים של הלקוחות", הזכיר קובץ'. "הבעיה היא שמתודולוגיית ה-Scrum גם נותנת חופש גדול מדי. השיטה שפיתחנו, כאמור – AdvanScrum, היא בעצם נותנת מענה לכל הדברים הלא ברורים – למשל איך עושים ישיבות תכונן, מה הטכניקות לישיבת הסנכרון היומית, מה כדאי לעשות ומה לא כדאי לעשות ומתי כדאי, מי שומר על מי, מתי כדאי לעבור לשלב מתקדם יותר וכדומה. אלו הן דוגמאות לדרך בה אנחנו נותנים מענה לחופש הגדול המדי ש-Scrum נותן".

קובץ' המשיך ועמד על ההבדלים בין Scrum ל-AdvanScrum. "השיטה שלנו יורדת לפרטים ונותנת מערך כלים מאוד רחב, ואתה צריך לבחור. יש חופש, אבל מול זה כלים שאתה לצריך לבחור", הוא הסביר. "הכי טוב שזה יבוצע בצמוד ללקוח, אבל גם אם הוא לא רוצה, יש פתרונות לכך, ואת זה לא מוצאים ב-Scrum הרגיל שמאוד מאוד תלוי בלקוח", אמר.

הבדל נוסף הוא בתפקיד הניהולי של הצוות. "ב-Scrum יש תפקיד שקוראים לו Scrum Master שהוא המאמן של הצוות. תפקיד זה לא קיים ב-AdvanScrum. אנחנו אומרים שזה המנהל, ויש בזה שתי אמירות: אחת שיש מנהל לצוות ומי שמאמן אותו זה הוא עצמו, והשנייה שיש קפיצת דרך גדולה, וזה אחד מהסימפטומים לקפיצה הזו", ציין.

לפי קובץ' AgileSparks ייחודית בזכות עבודת הצוות שלה. "הייחודיות שלנו באה לידי ביטוי בכך שיש לנו גיבוי וחיפוי הדדי. לא כל אחד יכול לעשות הכל. אנחנו עובדים במערך שמכונה T-Shape: מישהו בצוות טוב מאוד במשהו, ולפי הצורך מפעילים את האנשים המתאימים מסביב, וזה מאוד מבדיל אותנו מול יועצים בודדים. יש לנו ניסיון עצום, יש בשורות שלנו מדריך Scrum עולמי, אחד מ-124 בלבד בכל העולם, ואנחנו חיים את השוק, ובעצם עובדים בעצמנו בשיטת האג'ייל כך שאנחנו עושים שיפור עצמי, וגם כל הזמן שואלים את עצמנו איך להשתפר. מעבר לכך כל לקוח בשבילנו הוא מיוחד וייחודי, ומייצג עולם ומלואו", הוא אמר.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים