דלף לרשת: זה מה שממציא ה-CNN רצה שישודר בסוף העולם

הסרטון, בו נראית תזמורת צבאית מנגנת, הוחבא בארכיון ה-CNN במשך שנים ארוכות, עד שאחד העובדים לשעבר הדליף אותו

טד טרנר, מייסד ה-CNN. צילום: האתר הרשמי

קצת אחרי שהשיק טד טרנר את CNN – התחנה הראשונה ששידרה חדשות 24/7 – הוא חשב מה התחנה שלו תשדר בסוף העולם. אלא שסוף העולם עוד לא הגיע, אולם ניתן לצפות בסרטון שדלף, איך לא, לרשת. המדליף הוא גורם פנימי.

לא ברור מתי טרנר חשב שסוף העולם יקרה – האם בדצמבר 2012, כמו שחשבו בני האינקה, או בתאריך אחר, אולם ככל הנראה, הסרטון בן הדקה הוקלט מתישהו בשנות ה-80 (הרשת הושקה ב-1980). נראית בו תזמורת מארשים צבאית שמנגנת קטע מהיצירה "Nearer my god to thee", ללא כל קול או גרפיקה. היצירה הזאת נוגנה גם על הטיטאניק.

הדבר האחרון שטד טרנר תכנן שצופי ה-CNN יראו

על פי הדיווחים, הסרטון נשמר בארכיון ה-CNN כשעליו הכיתוב "HFR (ר"ת Hold for release)", כלומר: לא להקרין את הסרטון עד שיגיע סוף העולם.

ברשת החדשות סירבו להתייחס למידע.

מייקל בלבן, שעבד ב-2009 בתוכנית ששידר בתחנה וולף בליצר, אמר שסיפר לו על הסרטון פרופסור שעבד עם ה-CNN במשך 20 שנים. בלבן כתב באתר Jalopnik שהסרטון הועלה על בסיס נתונים ושהוא מצא אותו כשחיפש את המילים "Turner Doomsday Video".

השמועות על קיומה של הקלטת נפוצו מאז הקלטתה פעמים רבות. הן אף נכללו בכתבות שפורסמו ב-1988 בניו-יורקר (New Yorker) וב-2001 ב-New York Daily News. עתה הן התבררו כנכונות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים