מלם-תים תחליט בעוד חודש האם לאשר את תנאי העסקת שלמה אייזנברג – או שיחזיר לה כשלושה מיליון ש'

מלם-תים זימנה דיון מיוחד של האסיפה הכללית בנושא, שיתקיים ב-4 בספטמבר ● תנאי העסקתו של אייזנברג נקבעו ב-1994, אולם הרשות לניירות ערך קבעה, כי היה על מלם-תים לאשר אותם מחדש ב-2006, לאחר שהשתחרר מהכלא ● הדירקטוריון ו-ועדת הביקורת של מלם-תים סוברים שתנאי העסקתו של אייזנברג סבירים וראויים

שלמה אייזנברג, יו"ר מלם תים

האסיפה הכללית של בעלי המניות של מלם-תים תתכנס בעוד כחודש וצפויה לאשר מחדש את תנאי העסקתו של שלמה אייזנברג, מנהל העסקים הראשי של הקבוצה. מדובר בשכר כולל בסך כמעט שלושה מיליון שקלים – 2.836 מיליון, ליתר דיוק – שאם לא יאושר ייאלץ אייזנברג להחזירו.

אייזנברג מונה בפברואר 1991 ליושב ראש דירקטוריון פעיל של החברה ואז נקבעו תנאי העסקתו, לפיהם הוא יקבל משכורת של 23,570 שקלים בחודש צמוד למדד, כמו גם משכורות 13 ו-14. התנאים הללו אושרו בתחילת 1994.

הוא חדל לכהן כדירקטור וכיושב ראש הדירקטוריון של מלם-תים בשנת 2005, לאחר שבית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע אותו בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שתי עבירות של הכללת פרט מטעה בדו"ח, הכללת פרט מטעה בתשקיף, שתי עבירות של רישום כוזב במסמכי תאגיד והדחה בחקירה. השופטים גזרו עליו 18 חודשי מאסר בפועל, אולם לאחר מכן הפחית בית המשפט העליון את עונשו לשנת מאסר, לאחר שקבע שאייזנברג, בעל השליטה בחברת ערד, והרי ספיר, ששימש דירקטור באותה חברה, קיבלו ב-1997 את אישורי אסיפת בעלי המניות שלה לרכישת מניות ישרס במרמה. בסופו של דבר ישב אייזנברג בכלא שבעה חודשים.

לאחר ששוחרר, בפברואר 2006, שב אייזנברג לכהן כמנהל העסקים הראשי של מלם-תים ומיולי 2010 החל לשמש שוב כיושב ראש הדירקטוריון שלה – עד לקבלת התיקון לחוק החברות לפני כשנה.

תנאי העסקתו של אייזנברג לא עודכנו מאז 1994. הרשות לניירות ערך הודיעה באחרונה למלם-תים, כי היה עליה לאשר את תנאי העסקתו מחדש ב-2006, ברוב מיוחד. על פי הרשות, העובדה שאייזנברג חדל מתפקידו כיושב ראש דירקטוריון מלם-תים ושינה את תפקידו למנהל העסקים הראשי מחייבת אישור מחודש של בעלי מניות המיעוט של החברה בנוגע לשכרו באותן שנים. כתוצאה מכך קבעה מלם-תים דיון של האסיפה הכללית שלה בנושא ל-4 בספטמבר.

ועדת הביקורת והדירקטוריון של מלם-תים סוברים אחרת מהרשות לניירות ערך וטוענים שתנאי העסקתו של אייזנברג מ-1994 סבירים וראויים. חברי הדירקטוריון התבססו על שתי חוות דעת אותן קיבלו מהפרופסורים עמרי ידלין ומשה צבירן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים