יוני ראוכברגר, קל-אוטו: "מנהיג ה-IT נדרש לחשוב מחוץ לקופסה על מנת להצליח בתפקידו"

"חשיבה מחוץ לקופסה היא אחת התכונות החשובות ביותר של המנהיג בכלל ושל מנהיג ה-IT בפרט, כיוון שהטכנולוגיה משתנה בלא הרף", אמר ראוכברגר, סמנכ"ל מערכות המידע של הקבוצה ● לדבריו, "הדרישות העסקיות משתנות לעיתים פעמיים ביום, והמנמ"ר נדרש להיות זריז במענה הטכנולוגי שהוא מספק לצרכים העסקיים"

"בין התכונות והתפקידים הנדרשים מהמנמ"ר, שהוא מנהיג ה-IT, עליו לחשוב מחוץ לקופסה. זהו תנאי יסוד הכרחי כדי שיצליח בתפקידו ויוביל את הארגון להישגים עסקיים", כך אמר יוני ראוכברגר, סמנכ"ל מערכות המידע של קבוצת קל-אוטו.

ראוכברגר היה בין המנמ"רים שדיברו בפאנל שדן במנהיגות ומצוינות, שנערך במסגרת תחרות מצטייני המיחשוב ITAwards 2011. טקס הכרזת הזוכים בתחרות, שהתקיים ביום ה' האחרון, נערך זו השנה התשיעית, בהפקת אנשים ומחשבים. הטקס התקיים כחלק מוועידת Closing The Year, שנערכה במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מנמ"רים, מקצועני IT בכירים ומנכ"לי ספקיות המיחשוב בארץ. מנחה האירוע היה פלי הנמר, נשיא קבוצת אנשים ומחשבים. מנחה הפאנל היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

אודליה לבנון, ראש אגף טכנולוגיות מידע בקבוצת אלון החזקות. צילום: קובי קנטורלדברי ראוכברגר, "מנהיגות פירושה היכולת למשוך אחריך אנשים באש ובמים. חשיבה מחוץ לקופסה היא אחת התכונות החשובות ביותר של המנהיג בכלל ושל מנהיג ה-IT בפרט, כיוון שהטכנולוגיה משתנה בלא הרף, ועל המנמ"ר מוטלת החובה להיות גמיש ולספק מענה לצרכים המשתנים של הלקוחות. הדרישות העסקיות משתנות לעיתים פעמיים ביום, והמנמ"ר נדרש להיות זריז במענה הטכנולוגי שהוא מספק לצרכים העסקיים".

רז הייפרמן, סמנכ"ל מערכות המידע של ביטוח ישיר. צילום: קובי קנטורההבדל בין המנהל למנהיג

אודליה לבנון, ראש אגף טכנולוגיות מידע בקבוצת אלון החזקות, ציטטה מספר ניהול את התכונות הנדרשות ממנהל על מנת שיהיה מנהיג. לדבריה, אחד הדברים הנדרשים מהמנמ"ר לעשות על מנת להצליח בתפקידו הוא להכיר לעומק את ההיבטים העסקיים של הארגון. כמו כן, עליו להיות בקשר רציף עם חברי ההנהלה ובעל יכולת לדבר בשפתם ולהוכיח להם את התועלות העסקיות מביצוע פרויקטי IT.

רז הייפרמן, סמנכ"ל מערכות המידע של ביטוח ישיר, עמד על ההבדל שבין המנהל למנהיג. לדבריו, "בעוד שהמנהל מתמקד במימד המעורבות של הכפופים לו, מה שנדרש מהמנהיג הוא להתמקד במימד השינוי. לעיתים יש מצבים של אי ודאות, ואז על המנהיג להוביל את הגוף שבראשו הוא עומד לתהליך של שינוי. לשם כך נדרשות תכונות מיוחדות".

יחיאל גפנר, מנמ"ר שירותי בריאות כללית. צילום: קובי קנטורהייפרמן ציין ש-"אנחנו, המנמ"רים, עובדים עם אנשים ועבור אנשים. בין הדברים שנדרשים מאיתנו – לראות למרחקים, לתכנן לטווח ארוך, לדעת לבנות צוות שיודע ויידע להתמודד עם שינויים".

"המדידה והבקרה – החלקים המשלימים בתפקיד הניהול"

לדברי יחיאל גפנר, מנמ"ר שירותי בריאות כללית, "המנהיגות מתבטאת מבחינתי ביכולת של המנהיג להוביל, לרתום אנשים, לבנות סביבה שתאפשר להם להיות יצירתיים, על מנת שהעובדים יוכלו להתאהב בעשייה שלהם".

גפנר ציין, כי "החלקים המשלימים בתפקיד הניהול הם המדידה והבקרה על מה שנעשה בפועל והיכולת לתקן את הטעון שיפור. שני אלה יחדיו הם תנאים הכרחיים להצלחה, ועליהם להיות משולבים זה בזה".

ענת ויזנר, מנהלת מחלקה בכירה באגף מערכות המידע של ישראכרט. צילום: קובי קנטור"על מנהיג ה-IT לחשוב קדימה"

ענת ויזנר, מנהלת מחלקה בכירה באגף מערכות המידע של ישראכרט, אמרה שהיא "מצפה ממנהיג בארגון מערכות המידע שיידע להתחבר למטרות של הארגון ולהיות בעל יכולת להכיר את הצרכים העסקיים שלו – לטווחים הקצר והארוך כאחד".

לדבריה, "על מנהיג ה-IT לחשוב קדימה ולייצר פתרונות טכנולוגיים שעונים על הצרכים, כדי שבזמן אמת הוא יוכל להביא את המוצר או השירות בזמן הגעה קצר לשוק".

המקרה של סטיב ג'ובס

רוני ברנוב, סמנכ"לית מערכות המידע של יס (yes), אמרה ש-"משמעות המושג מנהיגות היא לעשות משהו מול מטרה משותפת, לסחוף את האנשים סביבך לחשוב בצורה אחרת ולהגיע ליעד".

רוני ברנוב, סמנכ"לית מערכות המידע של יסהיא ציינה, כי זו הייתה ייחודיותו של מייסד אפל (Apple), סטיב ג'ובס: "הוא סיפק עבור הלקוחות שלו את המענה והצורך של חוויית משתמש, ומהמקום הזה נוצרו ה-iPhone וה-iPad".

ברנוב הוסיפה, כי "ניתן למצוא מנהלים שהם פחות מנהיגים, כיוון שחסרה להם הכריזמה, אבל במקומות של חדשנות ופריצת דרך, מנהל חייב להיות מנהיג".

המנמ"ר כמוביל שינוי

מיכאל ליבר, מנמ"ר יד ושם, אמר ש-"המנמ"ר המנהיג נדרש להוביל שינוי לארגון. עליו לרתום את התשתית הטכנולוגית שבאחריותו כך שתאפשר את השינויים הנדרשים בארגון".

עוד אמר ליבר, כי "על מנהיג ה-IT להיות בעל יכולת לייצר חדשנות ולהיות בקשר עם ההיבט העסקי של הארגון". "כל מנהל צריך להיות מנהיג", סיכם. "מנמ"ר הוא מנהיג, ועל כן – עליו להבין את הביזנס, שאם לא כן – הוא לא יצליח בתפקידו".

מיכאל ליבר, מנמ"ר יד ושם. צילום: קובי קנטור

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים