מחקר: ההכנסות מיישומי iOS גבוהות ב-300% מיישומים מקבילים לאנדרואיד

על כל דולר שמניב יישום המיועד ל-iOS מניב יישום מקביל המיועד לאנדרואיד כ-24 סנטים בלבד - כך עולה ממחקר של Flurry Analytics ● הסיבה לכך היא שבפלטפורמת iOS קל יותר לקנות, משום שהתשלום נעשה דרך כרטיס האשראי שפרטיו שמורים ממילא בחנות iTunes ● בנוסף, על פי הנתונים, מאז תחילת השנה ירד שיעורם של הפרויקטים החדשים לפיתוח של יישומי אנדרואיד מתוך כלל הפרויקטים לפיתוח יישומים

אילו הפתעות מכינים לנו הפעם? אפל

מניתוח שנערך ביחס ליישומים מובילים שמוצעים הן עבור מכשירי iOS והן עבור מכשירי אנדרואיד (Android) עולה, כי על כל דולר שמניב יישום המיועד למערכת ההפעלה של אפל (Apple) מניב יישום מקביל המיועד לזו של גוגל (Google) כ-24 סנטים בלבד.

חברת המחקר Flurry Analytics חשפה את הנתונים בדו"ח שפרסמה אתמול (ג') בעקבות הצהרתו של יושב ראש גוגל, אריק שמידט, על כך שבתוך חצי שנה יעדיפו מפתחי היישומים לפתח עבור אנדרואיד. בחברה מייחסים את הפער הגדול לכך שבפלטפורמת iOS קל יותר לקנות, משום שהתשלום נעשה דרך כרטיס האשראי שפרטיו שמורים ממילא בחנות iTunes.

על פי הנתונים, מאז תחילת השנה ירד שיעורם של הפרויקטים החדשים לפיתוח של יישומי אנדרואיד מתוך כלל הפרויקטים לפיתוח יישומים. ממצא זה מתיישב היטב עם הנתונים שעל פיהם מניבים יישומי iOS הכנסות גבוהות יותר למפתחים.

ברבעון הראשון של 2011 עמד שיעור הפרויקטים החדשים לפיתוח של יישומי iOS על 63%, בעוד ששיעור הפרויקטים החדשים לפיתוח של יישומי אנדרואיד עמד על 37%. ברבעון השני ירד הנתח של יישומי אנדרואיד ל-27% וברבעון השלישי – ל-25%. ב-Flurry Analytics צופים, כי ברבעון הרביעי ישוב הנתח של הפרויקטים החדשים לפיתוח יישומי אנדרואיד לעלות ויעמוד שוב על 27%.

ברבעון השלישי של השנה, לקראת עונת החגים ובעקבות השקה של גרסאות תוכנה חדשות על ידי אפל וגוגל, עלה בשיעור משמעותי העניין שמגלים מפתחי היישומים בשתי הפלטפורמות. ב-Flurry Analytics, שסוקרת נתונים ביחס לכ-25% מכלל היישומים ב-App Store וב-Android Market, מעריכים שמספר הפרויקטים החדשים של פיתוח יישומים לשתי הפלטפורמות עלה מכ-11 אלף ברבעון השני לכ-15 אלף ברבעון השלישי.

לאחר שהבחינו בחברה בירידה בעניין של המפתחים בפלטפורמת אנדרואיד, הם החליטו לבחון דיווחים בודדים שהגיעו על כך שההכנסות מיישומי iOS גבוהות פי שלושה עד פי ארבעה מההכנסות שמתקבלות מיישומים מקבילים לפלטפורמת אנדרואיד.

"כדי לבדוק את הסוגיה בחנו נתוני רכישות מתוך יישומים מובילים שמוצעים בגרסאות המיועדות הן ל-iOS והן לאנדרואיד, ונהנות ממיליוני משתמשים פעילים מדי יום", צוין בדו"ח של Flurry Analytics.

נפתחה ההרשמה לוועידת Mobility2012, הוועידה השנתית אודות פיתוח אפליקציות מובייל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים