סאפ מסתערת על הענן: הגישה הצעה לרכישת SuccessFactors תמורת 3.4 מיליארד דולרים

עם רכישת החברה, שמספקת שירותי תוכנה באינטרנט, תצטרף סאפ לשורה הולכת ומתארכת של חברות תוכנה גדולות שמספקות יישומים במתכונת של מיחשוב ענן ● היא תסייע לסאפ לסגור פערים בתחום, בפרט מול אורקל ● הרכישה תבוצע תמורת 40 דולרים למניה, המהווים פרמיה של 52%

סאפ (SAP) הודיעה אתמול (ש') על כוונתה לרכוש את החברה האמריקנית SuccessFactors, שמספקת שירותי תוכנה באינטרנט, תמורת 3.4 מיליארד דולרים במזומן. בכך מצטרפת סאפ לשורה הולכת ומתארכת של חברות תוכנה גדולות שמספקות יישומים במתכונת של מיחשוב ענן.

במסגרת הרכישה תשלם סאפ 40 דולרים למניה של SuccessFactors. מדובר בפרמיה של 52% הן ביחס לשער בו נסחרו המניות של החברה הנרכשת בתום המסחר ביום ו' והן ביחס לשער הממוצע שלהן בחודש האחרון. הפרמיה הגבוהה תקשה על חברות אחרות שעשויות היו להגיש הצעה נגדית לרכישת SuccessFactors.

המניות של SuccessFactors הונפקו בראשונה לפני ארבע שנים, אז עמד שערן על 10 דולרים למניה. החברה מציעה תוכנה לניהול של משאבי אנוש שמסייעת לחברות להעריך את ביצועי העובדים. רשימת המתחרות של החברה הנרכשת כוללת את החברות Taleo ו-Kenexa.

העסקה תסייע לסאפ לסגור פערים בתחום הצומח של מיחשוב ענן מול חברות אחרות שכבר מציעות יישומים ושירותים באירוח באינטרנט, ובמיוחד מול אורקל (Oracle). אנליסטים הזהירו בעבר שסאפ עלולה לאבד את מעמדה בארצות הברית נוכח ההתקדמות המהירה של אורקל.

באוקטובר הודיעה אורקל על עסקה לרכישת RightNow Technologies, שמספקת שירותי ענן ומתחרה בסאפ, תמורת 1.5 מיליארד דולרים. אולם, בתחום של שירותי הענן לארגונים עדיין מובילה Salesforce.com, שהייתה החלוצה בתחום זה.

פול המרמן, אנליסט מחברת המחקר פורסטר (Forrester), העריך שסאפ נאלצת לשלם פרמיה גבוהה תמורת SuccessFactors בשל הפיגור שצברה בתחום שירותי הענן. "הרכישה של SuccessFactors מאפשרת לסאפ את מעמדה באופן משמעותי בתחום משאבי האנוש ולהוכיח את מחויבותה למודל העסקי של שירותי הענן", ציין.

על פי התחזיות של פורסטר יצמח היקף שוק מיחשוב הענן מ-40.7 מיליארד דולרים ב-2011 ליותר מ-241 מיליארד ב-2020.

"על אף שאנחנו מתבססים בעיקר על צמיחה אורגנית, הרי שבמקרים שבהם נוכל להציע חידושים בקצב מהיר יותר באמצעות רכישות נמהר לפעול על מנת להפוך למעצמה בתחום של מיחשוב הענן", אמר ביל מק'דרמוט, מנכ"ל משותף של סאפ. הוא אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שאורגנה במהירות כדי להכריז על העסקה.

מנהלי סאפ ציינו, כי בעקבות הרכישה עשויה החברה להשיג תוצאות טובות מהיעד שהציבה לעצמה – הכנסות של 20 מיליארד יורו ב-2015, תוך שמירה על מתח רווחים של 35%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים