עו"ד אביב אילון: "העולם הנייד טומן בחובו סיכונים משפטיים רבים יותר מאשר ב-IT הרגיל"

עולם ה-IT כיום "עטוף" במסכת סבוכה של בעיות משפטיות, דוגמת השאלה מה קורה אם נעשה פיתוח על גבי מערכת הפעלה, שיש לגבי אחד הרכיבים בה זכויות יוצרים, אמר עו"ד אילון, מומחה לדיני אינטרנט ● לדבריו, "על ארגונים להיערך לסיכונים הללו מבחינת הנהלים והאכיפה שלהם"

"העולם הנייד טומן בחובו סיכונים משפטיים רבים יותר מאשר ב-IT הרגיל. על ארגונים להיערך לכך מבחינת הנהלים והאכיפה שלהם", כך אמר עו"ד אביב אילון, מומחה לדיני אינטרנט.

עו"ד אילון דיבר היום (ב') בפורום C3 מקבוצת אנשים ומחשבים. המפגש התקיים במלון ליאונרדו רמת גן והנחה אותו אבי עסיס, מנכ"ל Widelink.

לדברי עו"ד אילון, עולם ה-IT כיום "עטוף" במסכת סבוכה של בעיות משפטיות, דוגמת השאלה מה קורה אם נעשה פיתוח על גבי מערכת הפעלה, שיש לגבי אחד הרכיבים בה זכויות יוצרים. הוא ציין כמה מהמקרים המפורסמים בתחום: התביעות נגד אפל (Apple) על כך שלא אמרה אמת כביכול לגבי יכולות האיכון לאחר סגירת המכשירים שלה, התביעות הייצוגיות נגד סלקום ואורנג' והפרשה המתגלגלת בבריטניה בימים אלה של חשיפת האזנות הסתר בצהובון שנסגר, ניוז אוף דה וורלד (News of the world).

דורון אמיר, מרצה ומומחה לתחום המובייל. צילום: קובי קנטור"עולם ה-ICT יחווה עוד ועוד תביעות משפטיות, בשל הסכנות הטמונות בו", העריך עו"ד אילון. הוא המליץ לארגונים לקבל את הסכמת המשתמשים בכתב; ליידע את הלקוחות אודות שינויים שנעשו במוצר או בשירות; לאפשר להם להיכנס ולצאת בקלות מההסכם עם הארגון; להגביל את המידע המועבר על המשתמשים; לבצע אכיפה של הנהלים; לפעול בעולם אבטחת המידע; וליצור תיחום גבולות גזרה בקשר לנטילת אחריות.

עו"ד אילון סיים בצטטו בחיוך את המשפט "כל התורה כולה לגבי המכשיר הנייד היא: סגור אותו או שבור אותו".

"אל תקפצו על האנדרואיד"

דורון אמיר, מרצה ומומחה לתחום המובייל, המליץ להמשיך לפתח יישומים לעולם הנייד בדוט.נט (#C), כי "הדבר יביא בהמשך לפיתוח אחיד עבור יישומים במכשירי גוגל (Google) ואפל, בשילוב מערכת מונו (Mono) של נובל (Novell), שמספקת ההדרה לאנדרואיד ול-ISO". "אל תקפצו ישר על האנדרואיד", המליץ, "הוא ישלוט רק בעתיד. לפני שאתם רצים לאנדרואיד – ראו כמה הוא עולה".

יוסי פליישמן, מנהל תחום B2B בסמסונג (Samsung) ישראל, ציין ש-78% מכלל הטלפונים הניידים בארץ הם טלפונים חכמים ושהמגמה תמשיך להתפשט. לדבריו, ארגונים עוברים בימים אלה לעבוד עם טאבלטים, שהם בבחינת מחשב קטן וקל. "הביצועים של המכשירים עם המעבדים הדו-ליבתיים מספקים יכולת חדשה, שלא הייתה עד היום – היכולת של מסכי המגע", אמר פליישמן. "מערכות הווירטואליזציה מובילות לכך שהארגון נשאר עם מערכות ה-IT הארגוניות הרגילות שלו מחד ומאידך – העובדים עובדים עם הטאבלטים". הוא הוסיף, כי "אנדרואיד תהיה הפלטפורמה עם הכי הרבה מכשירים".

"רכיבי המובייל – המחשבים העתידיים"

רם מכנס, מנהל שיווק תוכנת Wireless Connectivity בטקסס אינסטרומנטס (Texas Instruments), אמר שהחזון הארגוני כיום הוא AOAC (ר"ת Always On, Always Connected). לדבריו, מגוון טכנולוגיות תקשורת תתמוכנה בתפיסה זו: סלולר דור 3, סלולר דור 4 ו-Wi-Fi.

"רכיבי המובייל הם המחשבים העתידיים, וכל שנדרש הוא משהו שיקשר בין המכשיר לבין הרשת", אמר מכנס. הוא ציין, כי מספר הרכיבים בעולם הנייד הוא גדול וכולל טלפונים חכמים, טאבלטים, קוראי ספרים אלקטרוניים ומחשבים ניידים רגילים.

אשר רשף, סמנכ"ל מערכות המידע, לאומי קארדמכנס סיכם בציינו, כי "העולם הנייד מהווה כאב ראש לא קטן עבור המנמ"רים, כי זה ידרוש עוד עבודה ועוד תמיכה. אולם, לא תהיה להם ברירה, אלא להיכנס לשם".

אשר רשף, סמנכ"ל מערכות מידע בלאומי קארד, הציג יישומים ניידים בעולם כרטיסי האשראי. לדבריו, הצורך בפיתוח יישומים אלה נולד מכמה טעמים: הרצון למצב את החברה כחדשנית וטכנולוגית, לפעול מול הלקוח בעולם רב-ערוצי, להוריד את העומס המוטל על נציגי שירות הלקוחות ולספק למי שרוצה בכך את האפשרות לפעול באופן עצמאי. כך, אמר רשף, בעזרת אחד היישומים, הלקוח יכול לבקש הלוואה בלי למלא שום ניירת ולקבל אותה בתוך יממה.

"באמצעות היישומים ניתן לברר חיובים שונים, לדעת מה מצב היתרות ועוד", אמר רשף. הוא ציין, כי חלק מהיישומים נועד לטובת קהל הלקוחות הפרטי וחלקם האחר – לטובת ארגוני SMB ו-SOHO במגזר העסקי.

רשף סיכם בציינו, כי מספר ההורדות של היישומים הניידים מבית לאומי קארד מגיע למאות ואף לאלפים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים