איליה סוצקבר, המייסד המשותף של OpenAI, עוזב את החברה

סוצקבר, המדען הראשי של החברה שמאחורי ה-ChatGPT, עוזב אותה חצי שנה לאחר שהיה מעורב בניסיון ההדחה הכושל של המנכ"ל, סם אלטמן ● מחליפו הוא ג'ייקוב פצ'וצקי, כיום מנהל המחקר של OpenAI

עובדים מתללוננים נגד החברה. OpenAI

איליה סוצקבר, המדען הראשי של OpenAI, שייסד את החברה יחד עם סם אלטמן ובנובמבר האחרון היה אחד השותפים לניסיון ההדחה הכושל שלו מתפקיד המנכ"ל – הודיע על עזיבתו את החברה. מחליפו של סוצקבר הוא ג'ייקוב פצ'וצקי, כיום מנהל המחקר של OpenAI.

סוצקבר הודיע על עזיבתו את OpenAI בפוסט ב-X, שבו כתב כי "לאחר כמעט עשור, הודעתי על החלטתי לעזוב את החברה. אני מתרגש לקראת הבאות – פרויקט שהוא מאוד משמעותי עבורי, שאפרסם פרטים עליו בבוא העת". הוא כינה את הצמיחה של OpenAI "לא פחות מנס", וציין שהוא בטוח שהיא תייצר בינה מלאכותית "בטוחה ויוצרת רווח כאחד", תחת מנהיגותם של אלטמן, שותפם לייסוד החברה גרג ברוקמן ומירה מוראטי, סמנכ"לית הטכנולוגיות הראשית.

תמך בהדחת אלטמן – וחזר בו

סוצקבר, יליד נובגורוד שברוסיה, שעלה לישראל בגיל 5 והעביר כאן את השנים המעצבות שלו, הוא דוקטור למדעי המחשב מאוניברסיטת טורונטו. לאחר קריירה אקדמית, שבה עבד גם באוניברסיטת סטנפורד, הוא הצטרף לגוגל כחוקר, ובסוף 2015 חבר לאלטמן ולברוקמן לייסוד OpenAI.

איליה סוצקבר (מימין) וסם אלטמן (במרכז) בימים יפים יותר, ביוני אשתקד באוניברסיטת תל אביב.

איליה סוצקבר (מימין) וסם אלטמן (במרכז) בימים יפים יותר, ביוני אשתקד באוניברסיטת תל אביב. צילום: יניב הלפרין

בנובמבר אשתקד היה סוצקבר אחד התומכים במהלך להדחת אלטמן מכס המנכ"ל, בטענה שהוא דוחף את החברה "רחוק מדי וחזק מדי". עם זאת, כמה ימים לאחר מכן הדירקטוריון החליט להחזיר אותו, לאחר ש-95% מעובדי החברה שלחו מכתב שבו הם מאיימים להתפטר אם הדחתו לא תבוטל. אחד החתומים על אותו מכתב היה סוצקבר עצמו, ששינה את דעתו, ואף קרא לדירקטוריון החברה כולו להתפטר, לצד החזרת אלטמן לתפקיד. הוא כתב בנובמבר בפוסט ב-X שהוא "מתחרט עמוקות" על השתתפותו במהלך להדחת אלטמן.

אלטמן כתב בפוסט משלו, אחרי שחזר לתפקיד מנכ"ל OpenAI, שסוצקבר לא יחזור למועצת המנהלים של החברה, אולם ציין כי "אנחנו דנים כיצד הוא יכול להמשיך בעבודתו בה". אתמול, כאמור, סוצקבר הודיע על פרישתו ממנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים