OpenAI: מאות עובדים מאיימים לעבור עם אלטמן למיקרוסופט

המנכ"ל המפוטר של החברה הכל כך מדוברת באחרונה נקלט במיקרוסופט וינהל יחד עם נשיא OpenAI לשעבר, גרג ברוקמן, חטיבת AI חדשה ● אתמול (ג') שלחו כ-650 מ-770 עובדי OpenAI איום לדירקטוריון שינטשו בעקבות אלטמן

סם אלטמן, מייסד ומנכ"ל OpenAI.

הדרמה ב-OpenAI בשיאה: מרבית עובדי חברת ה-AI הכל כך מדוברת בשנה האחרונה הודיעו על כוונתם להתפטר ולהצטרף לשורות מיקרוסופט.

המהלך הגיע בעקבות הדחתו של המנכ"ל לשעבר, סם אלטמן, בסופ"ש האחרון ומינויו לאחר מכן להוביל צוות מחקר חדש של AI במיקרוסופט. הובלת היחידה הייעודית החדשה תתבצע יחד עם נשיא OpenAI לשעבר, גרג ברוקמן, שהיה הראשון שנטש את החברה כבר לפני כמה ימים, כמחאה על פיטורי אלטמן.

יצוין עם זאת כי בכתבה אחרונה של The Verge נכתב כי אלטמן, ברוקמן ומשקיעי החברה עדיין מנסים לספק לדירקטוריון סולם כדי לרדת מהעץ שעליו טיפסו חבריו, כך לדברי מקורות רבים בעלי ידע ישיר על המצב.

בהתייחסו לשינויים המתגעשים צייץ אלטמן אתמול: "יש לנו יותר אחדות ומחויבות ומיקוד מאי פעם. כולנו הולכים לעבוד יחד בצורה כזו או אחרת, ואני כל כך נרגש. צוות אחד, משימה אחת".

אלטמן נבעט – העובדים מתייצבים מאחוריו

המנכ"ל לשעבר אלטמן ששמו היה מזוהה עם שם החברה – שגם ייסד והוביל מתחילת דרכה להצלחה גדולה – סולק, כזכור, ביום ו' במפתיע מתפקידו. מועצת המנהלים שהחליטה על המהלך טענה כי איבדה אמון באלטמן, מבלי לספק יותר מדי נימוקים למהלך.

לפי הדיווחים, מיד אחרי המהלך של מועצת המנהלים פרצה מהומה בחברה. ההחלטה עוררה זעם גדול בקרב עובדי OpenAI, שרוב מכריע מהם התגייס לעמוד מאחורי אלטמן, בתוך האשמת הדירקטוריון בפגיעה במשימת החברה.

במכתב ששלחו לדירקטוריון – עליו חתמו 650 מתוך 770 עובדי OpenAI – הביעו המוחים את תמיכתם הבלתי מעורערת באלטמן ואיימו להתפטר אם לא יוחזר לתפקידו. המכתב האשים את הדירקטוריון בסיכון עתיד החברה ובהתעלמות מתרומת כוח העבודה המסור שלה. "מיקרוסופט הבטיחה לנו שיש משרות לכל עובדי OpenAI בחברה הבת החדשה הזו, אם נבחר להצטרף", ציינו הכותבים.

לפי דיווח מאוחר יותר בפייננשל טיימס, המתבסס על דברי מקור אנונימי, מספר החותמים אף הגיע כבר ל-747 מכלל העובדים.


המדען הראשי של OpenAI, איליה סוצקבר, שעל פי הדיווחים הוביל את המהלך לסילוק אלטמן, צייץ ב-X (טוויטר) שיש לו כמה חרטות על אירועי סוף השבוע. "אני מצטער מאוד על השתתפותי בפעולות הדירקטוריון. מעולם לא התכוונתי לפגוע ב-OpenAI", צייץ סוצקבר. "אני אוהב את כל מה שבנינו יחד ואעשה כל שביכולתי כדי לאחד את החברה". בנוסף, באופן תמוה במיוחד, סוצקבר חתום אף הוא על מכתב העובדים ואיומם.

האיום בעזיבה המונית שמתרחש כעת עקב סילוק אלטמן ומינוי אמט שיר כמנכ"ל חדש במקומו, מאיב על עתידה של OpenAI. אם איום זה יתממש, נטישת מאות העובדים את החברה, מלבד שתסב מהומה גדולה, גם תעלה חששות לגבי יכולתה של מפתחת כלי ה-GenAI המצליח ביותר כיום, ChatGPT, להמשיך את עבודתה פורצת הדרך בתחום הבינה המלאכותית.

המעבר למיקרוסופט – המשקיעה הגדולה ב-OpenAI

מיקרוסופט, שהיא המשקיעה הגדולה ביותר ב-OpenAI ובעלת בריתה של מפתחת כלי הבינה המלאכותית היוצרת, הגיבה לסיטואציה במהירות והציעה לאלטמן לעמוד בראש צוות מחקר חדש בתחום יחד עם ברוקמן. כזכור, הענקית מרדמונד כבר השקיעה עד כה בחברת הבינה הג'נרטיבית 11 מיליארד דולר, בשתי פעימות מאז 2019. התוכניות החדשות שהוצגו כעת, אם אכן יחולו, מעלות תהיות אודות המשך הקשר בין החברות והאם הסימיוזה שלהן תימשך.

נזכיר כי רק בתחילת החודש השיקה OpenAI את GPT-4 Turbo – מודל AI חדש, מהיר ומדויק. על אף הידיעה שהחברות פועלות בצמוד, באירוע הפתיעה לא מעט את הנוכחים השתתפותו של מנכ"ל מיקרוסופט, נאדלה, שהתייצב בטבעיות יחד עם בכירי OpenAI ומנכ"לה אז, אלטמן, על הבמה. נאדלה אמר באירוע: "המערכות הדרושות כשאתה דוחף קדימה באגרסיביות במפת הדרכים שלך מחייבות אותנו להיות מובילים במשחק שלנו, ואנחנו מתכוונים להתחייב באופן מלא לוודא שלכולכם יש לא רק את המערכות הטובות ביותר לאימונים והסקת מסקנות, אלא גם הכי ממוחשבות. וזו הדרך שבה אנחנו הולכים להתקדם".

נוכח באירוע של OpenA כשותף מלא לפועלה. מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה.

נוכח באירוע של OpenA כשותף מלא לפועלה. מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה. צילום: ריצ'ארד מורגנשטיין, מתוך ויקיפדיה

בציוץ שפרסם נאדלה עקב פיטורי אלטמן ביום א', בו בישר על ההחלטה לקלוט את המנכ"ל לשעבר במיקרוסופט, הוא כתב: "אנחנו נשארים מחויבים לשותפות שלנו עם OpenAI ויש לנו אמון במפת הדרכים של המוצר שלנו, ביכולת שלנו להמשיך לחדש עם כל מה שהכרזנו ב-Microsoft Ignite, ולהמשיך בתמיכה בלקוחות ובשותפים שלנו. אנו מצפים להכיר את צוות ההנהגה החדש של אמט שיר ו-OAI (כינוי החברה ב-X – ג"פ) ולעבוד איתם".

אמש התראיין מנכ"ל מיקרוסופט ברשת CNBC וב-בלומברג TV. כשנשאל ישירות על ידי ג'ון פורט מ-CNBC אם אלטמן ואנשי הצוות של OpenAI יצטרפו למיקרוסופט, ענה נאדלה: "זה דבר שהדירקטוריון, ההנהלה והעובדים של OpenAI יחליטו". הוא המשיך ואמר שמיקרוסופט "בחרה לשתף פעולה באופן מפורש עם OpenAI וברור שהדבר תלוי באנשים ב-OpenAI – שיישארו שם, או יגיעו למיקרוסופט, אז אני פתוח לשתי האפשרויות".

נאדלה התייחס גם לשאלה האם מיקרוסופט צריכה לקבל מושב במועצת המנהלים של OpenAI וענה: "ברור שמשהו חייב להשתנות סביב הניהול – נקיים דיאלוג רציני עם הדירקטוריון שלהם על זה". לבלומברג אמר נאדלה ש"הפתעות הן רעות" ומיקרוסופט "בהחלט תרצה כמה שינויים בהנהלה. הרעיון הזה ששינויים קורים בלי להיות בעניינים הוא לא טוב".

לפי The Verge, הבשורה אודות הקמת יחידת ה-AI החדשה במיקרוסופט מגיע שבוע בלבד לאחר שהענקית הודיעה שהיא בנתה שבב AI מותאם אישית משלה, שניתן להשתמש בו כדי להכשיר מודלים של שפות גדולות (LLMs), שיכול לשחרר אותה מההסתמכות על שבבי אנבידיה (Nvidia), וההוצאה הגבוהה עליהם.

אם לא יחול מהפך נוסף, עזיבת אלטמן וברוקמן והאובדן הפוטנציאלי של מאות חוקרי בינה מלאכותית מנוסים, יערערו בוודאות את היציבות של OpenAI ואף עלולים לסיים את דרכה. לפיכך עתיד החברה כולה תלוי כעת על בלימה ומועצת המנהלים עומדת בפני לחץ גובר לטפל בדאגות העובדים ולמצוא כיצד להמשיך את דרכה של החברה, כמו גם לגבש את אופי השת"פ עם הספונסרית הענקית שלה בהמשך הדרך.

בנוסף, כשהאבק ישקע, יש להניח שיתחוור כי לפיטוריו של אלטמן היו השלכות מרחיקות לכת לא רק על OpenAI אלא על כלל תעשיית הבינה המלאכותית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים