מנכ"ל חדש ל-AWS, לאחר שאדם סלפסקי פרש באופן מפתיע

סליפסקי יעזוב את ענקית הענן ב-3 ביוני ● למנכ''ל החדש של AWS מונה מאט גרמן, בעל ניסיון של 18 שנות עבודה בחברה

אדם סליפסקי, המנכ"ל הפורש של AWS.

בהודעה מפתיעה לא מעט, שפורסמה אמש (ג'), אדם סלפסקי, מנכ"ל AWS, אמר כי יעזוב את ענקית הענן ב-3 ביוני. למנכ"ל החדש של החברה מונה מאט גרמן.

סליפסקי עבד בחברת הענן הגדולה בעולם במשך 15 שנים, ובשלוש השנים האחרונות עמד בראשה – לאחר מינויו של המנכ"ל הקודם, אנדי ג'סי, למנכ"ל אמזון כולה. המנכ"ל החדש, גרמן, משמש כיום סגן נשיא בכיר למכירות, שיווק ושירותים גלובליים של ענקית הענן.

"אני גאה בהובלה של הצוות המדהים הזה. זו הייתה עבודה נפלאה לעמוד בראש עסקי AWS", אמר סליפסקי. "אני גאה בכל מה שהשגנו במעבר מסטארט-אפ למקום שבו אנחנו נמצאים היום".

"בחלק האחורי במוחי חשבתי שאולי יהיה לי פרק נוסף בהמשך הדרך בשלב מסוים (בתוך החברה – י"ה), אבל מעולם לא רציתי להסיח את דעתי ממה שכולנו עובדים כל כך קשה כדי להשיג", אמר מנכ"ל AWS היוצא. "בהינתן מצב העסק וצוות המנהיגות, עכשיו זה הרגע המתאים עבורי לעשות את המעבר הזה, ולנצל את ההזדמנות לבלות יותר זמן עם המשפחה לזמן מה, להיטען קצת, ליצור מעט מרחב נפשי ולשקול את האפשרויות העתידיות שלי".

האם סלפסקי עוזב כי הוא פספס את הרכבת של ה-AI?

תקופתו של סליפסקי כמנכ"ל AWS התאפיינה בהגדלת מחזור המכירות לכ-100 מיליארד דולר בשנה, והנעת חדשנות, במיוחד סביב תחום הבינה המלאכותית. האתגר המרכזי שלו היה להתמודד עם הירידות בהכנסות של החברה, שהביאה לירידה בהשקעות ולשני סבבי פיטורים – של 27 אלף עובדים. אתגר נוסף היה הביקוש הגדל לשירותים של בינה מלאכותית יוצרת (GenAI), בין השאר אלה שמגיעים מ-OpenAI. חלק מהאנליסטים ציינו כי סליפסקי "נתפס כמי שפספס את הרכבת של הבינה המלאכותית היוצרת, מה שאולי תרם לעזיבתו". לפי חלק מהדיווחים, AWS תכננה לחשוף מודל בינה מלאכותית משלה בשם Bedrock, שדומה ל-ChatGPT של OpenAI – כבר בסוף 2022, אלא שבעיות טכנולוגיות הביאו לדחיית ההשקה.

עם זאת, AWS נותרה המובילה בעולם הענן הציבורי, ולה נתח של כ-31% בשוק זה. ל-Azure של מיקרוסופט יש נתח שוק של 25% ולגוגל קלאוד – של 11%. ענקית הענן היא אחת היחידות העסקיות הרווחיות ביותר של אמזון.

סליפסקי עבד בחברה מאז 2005, אז הצטרף אליה והיה לאחד מסגני הנשיא הראשונים ב-AWS. ב-11 השנים לפני שהיה מנכ"ל הוא היה מנהל המכירות, השיווק והתמיכה של AWS, לפני שעזב אותה ומונה להיות מנכ"ל טבלאו. ב-2021 שב ל-AWS כמנכ"ל.

מיהו המנכ"ל החדש?

המנכ"ל החדש של AWS, גרמן, הצטרף לחברה ב-2006 כמנהל פרויקטים לפיתוח תוכנה עבור AWS EC2. במהלך התקופה הוא היה, בין השאר, סגן נשיא AWS Compute Services, ולאחר מכן, ב-2020, מונה לסמנכ"ל המכירות, השיווק והשירותים הגלובליים של החברה.

ג'סי, מנכ"ל אמזון, אמר כי "למאט (גרמן) יש מערך חזק במיוחד של כישורים וניסיון שהולמים את תפקידו החדש כמנכ"ל AWS. הוא מאוד ממוקד לקוח, מנהיג מוצר נהדר, יצירתי, פותר בעיות בצורה חכמה, בעל סטנדרטים גבוהים ויכולת הנעה משמעותית לפעולה… הוא והצוות שאיתו ממשיכים להמציא את העתיד שלנו – אלה הם עדיין הימים הראשונים ב-AWS". ג'סי לא ציין את האתגרים שבפניהם עמד סליפסקי, אלא הדגיש את הישגיו של המנכ"ל היוצר והוסיף כי "סליפסקי נטל את ההובלה בחברה בעיצומה של המגיפה (הקורונה – י"ה). הוא לקח את ההחלטה הנכונה לטווח ארוך – לעזור ללקוחות להתייעל בהוצאות שלהם, גם אם זה אומר פחות הכנסות לטווח הקצר עבור AWS".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים