צבי צוויג, מיה מחשבים: "השוק הגיע לבשלות בתחום בינה עסקית מבוססת ניתוח"

"בינה עסקית מבוססת ניתוח היא הגורם המרכזי והעיקרי שמבדל בין ארגונים מצליחים לנכשלים", אמר צוויג, מנכ"ל מיה מחשבים, בכנס שנערך במלאות 30 שנים לחברה, נציגת סאס בישראל ● איציק מלאך, משנה למנכ"ל בנק לאומי, קיבל בכנס את פרס הפרויקט המצטיין בישראל של סאס מידיו של וולף ליכטנשטיין

"מחקרים אקדמיים רבים מצביעים על מה שאנחנו יודעים זמן רב ואומרים ללקוחותינו: בינה עסקית מבוססת ניתוח היא הגורם המרכזי והעיקרי שמבדל בין ארגונים מצליחים לנכשלים", כך אמר צבי צוויג, מנכ"ל מיה מחשבים, נציגת סאס (SAS) בישראל.

צוויג דיבר בפתח כנס שערכה מיה מחשבים, שבו צוינו 30 שנים להקמת החברה. מנחת הכנס, שהופק על ידי אנשים ומחשבים, הייתה שרון הר-עוז, מנהלת פתרונות אנליטיים במיה מחשבים. לאירוע, שנערך היום (ג') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, הגיעו יותר מ-700 משתתפים, לקוחות ושותפים עסקיים של מיה.

לדבריו, "סאס הצליחה להוריד את הסטטיסטיקות, חקר הביצועים והאקונומטריקה ממגדל השן האקדמי לעולם העסקי ולמשתמש המצוי. סאס הייתה מורת הדרך של תחום ה-BI והיא תמשיך להיות כזו עוד שנות דור".

"לא משנה מה עושה הארגון שבו אתם עובדים, תמיד יידרש ניתוח של הנתונים הארגוניים והפיכתם למידע בעל ערך עסקי", אמר צוויג. "זה דרוש לצורך שיפור תהליכים תפעוליים, לטיוב קבלת החלטות, למדידת ביצועים, לניהול קמפיינים. המידע הולך וגדל, יש מידע מובנה בבסיסי הנתונים ויש מידע בלתי מובנה, חזותי וקולי. הוא מציף את הארגונים, ולמרות זאת – יש למצות את הפוטנציאל העסקי הגלום בו. סאס נותנת את הכוח לדעת: תהליכים ארגוניים, לקוחות, ספקים ולהיערך אל פני העתיד".

איציק מלאך, משנה למנכ"ל בנק לאומי, חבר הנהלת הבנק וראש חטיבת התפעול והמנהלה שלו. צילום: קובי קנטורצוויג סיים את דבריו בהעלאת זיכרונות מהתקופה שבה הקים את מיה, לפני 30 שנים, והודה לקהל לקוחותיו.

סאס בבנק לאומי

איציק מלאך, משנה למנכ"ל בנק לאומי, חבר הנהלת הבנק וראש חטיבת התפעול והמנהלה שלו, תיאר את הטמעת כלי סאס לטובת ההלימה לתקנה באזל 2 ולניהול הסיכונים בבנק. בטרם החל בדבריו הוא קיבל את פרס הפרויקט המצטיין בישראל של סאס מידיו של וולף ליכטנשטיין, סגן נשיא סאס העולמית.

"הטכנולוגיה, ובתוכה הטמעת כלי סאס, הייתה אחד המרכיבים העיקריים במימוש ההלימה לרגולציות, ובעיקר לבאזל 2", אמר מלאך. "התחלנו לדון בהוראות ונדרשנו להקים את המערכת לניהול הסיכונים בלוח זמנים קצר. בחנו לעומק את ההוראות הפרטניות בתחום סיכוני האשראי, סיכוני השוק והסיכונים התפעוליים". לדברי מלאך, "הפרויקט דרש שדרוג רוחבי של מרבית מערכות ה-IT הרלוונטיות בבנק".

"כדי שהטכנולוגיה תאפשר לבנק לנהל סיכונים, גם עסקית וגם תפעולית, נדרש חיבור של מערכות רבות, כאשר סאס היוותה הציר העיקרי ביניהן", ציין. "כך, יצרנו פלטפורמת ERM אחידה, המהווה מערכת מסונכרנת של הנתונים המופיעים בה, לאחר שעברו טיוב. היה צורך בהטמעת תוכנות ניתוח וסטטיסטיקות על מנת להתמודד עם היקפי המידע העצומים, נדרשה התמקצעות בניתוחים סטטיסטיים, על מנת לשלוט בכל ים הנתונים".

"בסופו של הפרויקט", סיכם מלאך, "קיבלנו מדיניות לניהול הסיכונים השונים –  תפעולי, שוק, אשראי, לצד מדידות. כך בכל שעה, בכל יום ובכל רבעון, נמדדת ונבחנת תשואת הבנק והסיכונים הגלומים בכך, אותם מנהלים. הפרויקט היה רוחבי שחצה כל חטיבות הבנק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים