018-אקספון ומירס זכו במכרז להפעלת רשתות סלולר

בתום יום מרתוני של מכרז פומבי, רכשה 018-אקספון את רצועת התדרים לדור השלישי ב-705 מיליון שקלים ומירס - ב-710 מיליון ● הרצועה שרכשו החברות היא בתדרים של 2.1 ג'יגה-הרץ, שתתווסף לרצועות 900 מגה-הרץ ו-1.8 ג'יגה-הרץ, ובכך תרחיב את קיבולת הרשת הסלולרית בדור השלישי ● אברשה בורשטיין, מנכ"ל מירס: "אנחנו שמחים על ההזדמנות להקים רשת סלולרית חדשה בישראל; לצד ההשקעה בהקמת הרשת החדשה, נמשיך לתמוך ולפתח את פעילותה של רשת מירס הנוכחית"

018-אקספון ומירס הן שתי החברות שזכו במכרז לתדרים בדור השלישי להפעלת רשתות סלולר. הן זכו במכרז, שהחל ב-10:00 בבוקר והסתיים בשעות הערב המאוחרות. 018-אקספון תשלם עבור התדרים 705 מיליון שקלים, ומירס – 710 מיליון.

מירס, שנמצאת בבעלות פטריק דרהי, כבר פועלת כחברת סלולר, אולם עד כה – ללא תדרים. היא תוכל להפוך כעת לשחקן משמעותי יותר בשוק. 018-אקספון היא החברה החדשה בשוק מבין השתיים, והיא נמצאת בבעלות חזי בצלאל.

הרצועה שרכשו החברות היא בתדרים של 2.1 ג'יגה-הרץ, שתתווסף לרצועות 900 מגה-הרץ ו-1.8 ג'יגה-הרץ, ובכך תרחיב את קיבולת הרשת הסלולרית בדור השלישי.

המכרז מהווה חלק מרפורמה שמקדם משרד התקשורת בשוק הטלקום הישראלי. עם זאת, בכדי להביא לשינוי בענף הסלולר נותרו מספר נושאים הדורשים טיפול של המשרד, בהם מתן פטור להקמת מתקני גישה ויישום הנדידה הפנים הארצית.

עם ההודעה על הזכייה אמר אברשה בורשטיין, מנכ"ל מירס, כי "אנחנו שמחים על ההזדמנות להקים רשת סלולרית חדשה בישראל". לדבריו, "לצד ההשקעה בהקמת הרשת החדשה, נמשיך לתמוך ולפתח את פעילותה של רשת מירס הנוכחית, לטובת לקוחותינו הנאמנים".

לאחר פרסום המכרז, הוציא משרד התקשורת הקלות לחברות שהשתתפו בו, שלפיהן הן יוכלו להתחיל כמפעילות וירטואליות על הציוד של המפעילות הקיימות, ובהדרגה – להקים אנטנות. גם מירס, שכאמור, כבר פועלת בשוק, תידרש לתגבר משמעותית את התשתית שלה כדי לעבור לדור השלישי.

משה כחלון, שר התקשורת, אמר בטרם החל המכרז, כי "כך תגיע לסיומה הרפורמה בשוק התקשורת שמטרתה הגברת התחרות בענף הסלולר. הרפורמה שהחלה לפני כשנה וחצי עם הכנסת מפעילים וירטואלים, והמשיכה עם  הסרת חסמי מעבר כמו ביטול קנסות היציאה והורדת דמי הקישורית בתחילת השנה הנוכחית, תגיע לשיאה עם הכנסת  מפעילים חדשים לשוק הסלולר". השר הוסיף, כי "תוצאות המכרז צפויות לשנות את ענף הסלולר בישראל, שוק תחרותי יותר יוביל  להוזלת מחירים בעשרות אחוזים, שיפור השירות המוצע לצרכנים וכמובן חידוש וקידמה טכנולוגית. זו הפעם הראשונה מאז 2001 שמתנהל מכרז המאפשר הענקת רישיון למפעילים סלולרים חדשים בישראל".

כזכור, משרד התקשורת פרסם לפני מספר חודשים מכרז בישראל רישיון משולב למתן שירותי רדיו טלפון נייד בשיטה התאית (רט"ן) בישראל – הרחבת רישיון קיים והענקת רישיון חדש. למכרז ניגשו גופים שונים שעברו את תנאי המכרז לשתי רצועות תדרים,  והזוכים בו יהיו מפעילים סלולרים חדשים בישראל. למכרז ניגשו גופים שונים שעברו את תנאי הסף כגון: הון עצמי, היקף הכנסות, הגשת תוכניות הנדסיות ועסקיות, ועוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים