אפל מודה: ספארי עולה בביצועיו על התצוגה של מערכת ההפעלה iOS

"התצוגה המוטמעת במערכת ההפעלה אינה מנצלת את מיטוב הביצועים של ספארי", מסרה דוברת אפל בעקבות תלונות של מפתחים בנושא ● יישומי רשת שנכתבו למערכת ההפעלה, ובכלל זה דפדפנים מצד שלישי שמשתמשים בתצוגה שלה, אינם מציעים את אותה רמת ביצועים כמו יישומים וגלישה ברשת מתוך ספארי

אפל (Apple) אישרה שהתצוגה המשובצת במערכת ההפעלה iOS 4.3 לא מציעה את כלי המיטוב הכלולים בדפדפן ספארי (Safari), שכרוך במערכת ההפעלה שלה.

"התצוגה המוטמעת במערכת ההפעלה אינה מנצלת את מיטוב הביצועים של ספארי", מסרה טרודי מולר, דוברת אפל. מולר אמרה את הדברים בעקבות הידיעות שפורסמו על תלונות של מפתחים לגבי רמת הביצוע של יישומים המופעלים מתוך iOS 4.3 לעומת הפעלתם מתוך ספארי.

נראה שהתצוגה המשובצת במערכת ההפעלה אינה מנצלת את מנוע Nitro של ג'אווה-סקריפט (JavaScript) ואף לא כמה יכולות מטמון של ספארי ואת מצב האחזור הא-סינכרוני של הדפדפן.

התוצאה הסופית היא שיישומי רשת שנכתבו למערכת ההפעלה, ובכלל זה דפדפנים מצד שלישי שמשתמשים בתצוגה שלה, אינם מציעים את אותה רמת ביצועים כמו יישומים וגלישה ברשת מתוך ספארי.

בנוסף, בשבוע שעבר פורסמו ידיעות על מבדקים שמצאו שדפדפן אנדרואיד (Android) של גוגל (Google) מהיר ב-52% מדפדפן ספארי בגרסה הסלולרית שלו.

כפי שפורסם בשבוע שעבר, טענו מפתחי סלולר שיישומים הפועלים ממסך הבית של מערכת ההפעלה, כמו גם יישומים טבעיים המשתמשים בממשק התצוגה של מערכת ההפעלה (UIWebView), אינם מנצלים כלי מיטוב של ספארי. לפי בדיקות שערכו בשיתוף אתר The Register, יישומים אלה פועלים פי 2-2.5 לאט יותר, ונראה גם שהם לא משתמשים ביכולות המטמון של ספארי את יכולת האחזור הא-סינכרונית של הדפדפן – מה שלא מאפשר להפעיל יישומים במצב לא מקוון.

המשמעות היא שיישומי רשת שנכתבים בטכנולוגיות סטנדרטיות כמו HTML, ג'אווה-סקריפט ו-CSS לא רצים טוב כשהם מופעלים מחוץ לדפדפן ומתוך מסך הבית של iOS, או כיישומים טבעיים. במובן מסוים, אפל דוחקת בכך במפתחים לכתוב יישומים המותאמים דווקא לדפדפן שלה.

תהיה אשר תהיה עמדת אפל באשר לחוסר התואם שבין יישומים ממסך הבית או יישומים מספארי, ובהתחשב בעובדה שאפל הכירה בכך בפומבי – ייתכן שהדבר ישתנה בגרסאות הבאות של מערכת ההפעלה. האינטרס של אפל הוא להוסיף את השיפורים של ספארי לממשק התצוגה של iOS, לפחות ממה שעולה ממכתבו של סטיב ג'ובס "הרהורים על פלאש", שבו כתב: "אנחנו מאמינים באמונה שלמה שכל הסטנדרטים הקשורים לרשת צריכים להיות פתוחים. במקום להשתמש בפלאש (Flash), אפל אימצה את HTML5, ג'אווה-סקריפט ו-CSS."

הוא הוסיף, כי "סטנדרט HTML5 החדש, שאומץ על ידי אפל, גוגל וחברות נוספות, מאפשר למפתחי יישומי רשת ליצור גרפיקה מתקדמת, טיפוגרפיות ואנימציות מבלי להסתמך על תוסף לדפדפן מצד שלישי (כמו הפלאש – נ.א.)". עוד כתב ג'ובס, כי "HTML5 הוא פתוח לגמרי ונמצא בפיקוח של קהילה שבונה סטנדרטים, שאפל חברה בה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים