שי און, CA: "הענן הוא מהפכה של ממש ורואים את ניצניו בישראל"

"נותני השירותים של היום הולכים לשנות את פניהם, ויהיו MSP - ספקי שירותים מנוהלים - מרמת התשתית והתקשורת ויישומים", אמר און, מנכ"ל CA ישראל ● לדבריו, "המצוינות הטכנולוגית הישראלית אינה דבר של מה בכך, ומה שעשינו עד היום לא בהכרח מעיד על העתיד" ● הוא קרא לחשוב על שיתוף פעולה בין חברות ישראליות ובינלאומיות, "כדי ליצור משקל נגד מנצח ולהתמודד טוב יותר בתחרות מול חברות סיניות והודיות

"אנחנו עומדים בפני שינוי רדיקלי בעולם המיחשוב. הענן יהיה מהפכה של ממש, ורואים ניצנים ראשונים שלו בישראל. יהיה שינוי במרכיבי שוק ה-IT ושחקניו. נותני השירותים של היום הולכים לשנות את פניהם, ויהיו MSP – ספקי שירותים מנוהלים – מרמת התשתית והתקשורת ויישומים", כך אמר שי און, מנכ"ל CA ישראל.

און היה ראשון הספקים שדיבר בתחרות מצטייני המיחשוב ITAwards 2010. טקס הכרזת הזוכים בתחרות, שהתקיים הבוקר (ה'), נערך זו השנה השמינית בהפקת אנשים ומחשבים. הטקס החגיגי היה חלק מוועידת Closing The Year, שהתקיימה במרכז הכנסים אבניו בהשתתפות מאות מנמ"רים, מקצועני IT בכירים ומנכ"לי ספקיות המיחשוב בארץ. הוא נערך בהנחיית פלי הנמר, נשיא קבוצת אנשים ומחשבים.

לדברי און, "המצוינות הטכנולוגית הישראלית אינה דבר של מה בכך. מה שעשינו עד היום לא בהכרח מעיד על העתיד. האיום ממזרח נמשך". הוא הוסיף, כי "יש לחשוב על חיבור חברות ישראליות ובינלאומיות כדי ליצור משקל נגד מנצח ולהתמודד טוב יותר בתחרות מול חברות סיניות והודיות".

אריה עמית, סמנכ"ל פיתוח עסקי בנס ישראל. צילום: קובי קנטוראון אמר, כי ל-CA "יש אסטרטגיה ברורה בתחום מיחשוב הענן: החלטנו להיות שחקן מוביל בתחום, ואנחנו מציעים מגוון פתרונות. החברה רכשה חברות וטכנולוגיות בשנה האחרונה בהיקף של חצי מיליארד דולרים". לדבריו, "CA מאמינה בישראל. אנחנו מחפשים בעקביות חברות ישראליות עם טכנולוגיה שנוכל לרכוש".

הוא סיכם בציינו, כי "מצוינות אינה דבר חדש, והיא כוללת ארבע אבני בניין: הלקוח במרכז, טכנולוגיה עילית, טיפוח ההון האנושי ותרומה לקהילה".

"חדשנות ומצוינות – שלובות זרוע"

אריה עמית, סמנכ"ל פיתוח עסקי בנס ישראל, אמר, כי "חדשנות ומצוינות הולכות שלובות זרוע. הערכים של נס כחברה גלובלית הם המאפשרים לה לעבוד במשותף. ערכי נס משלבים היבטי חדשנות, מצוינות, שותפות ועבודת צוות. זאת, במטרה להביא יתרונות ללקוחות וליצור שילוב מנצח".

זאב שטח - יושב ראש ובעלים, קומסיין. צילום: קובי קנטור"חדשנות קשורה חזק ליצירתיות, להביא רעיונות חדשים ולהפוך אותם למשהו מעשי, שעובד", אמר עמית. "חדשנות פרקטית צריכה להציג שיפור בתהליך, מוצר או שירות".

עמית סיכם בציינו, כי "במציאות העסקית של ימינו, מהירות היא מימד חשוב. זמן הגעה לשוק ומהירות יישום הם אלה המבדלים העיקריים בין חברה אחת לרעותה. היבטי חדשנות נוספים הם מידת הרלוונטיות של החדשנות וכן רמת השיפור".

זאב שטח – יושב ראש ובעלים, קומסיין, אמר, כי נדרש לשפר את רמת השירותים הניתנת לאזרחים. "הדבר יכול להיעשות בין השאר בהעברת יותר ויותר שירותים באמצעות הרשת. האזרחים נדרשים לחוות את המהפכה דרך הקלה ברמת החיים. זה לא מתורגם באורח חייו היומיומי של האזרח, למעט בעולם הטלפון הנייד".

רפי שקולניק, מנכ"ל נט-אפ ישראל ואגן הים התיכון. צילום: קובי קנטורכך, אמר שטח, "אני רואה שהפרויקטים שאנחנו עושים סוחפים את הלקוח בצורה בלתי רגילה. בעולם הבריאות, העובדה שניתן לא ללכת לרופא כדי לקבל מרשם, אלא לקבל אותו ברשת, היא שיפור ברמת השירות. ב-70% מהפעמים, חולים מגיעים לרופא לצורך קבלת מרשם. מרשם אלקטרוני חוסך המתנה בתור ונסיעה ומונע הידבקות מחולים אחרים. בכך, הפתרון מקטין את רמת התחלואה".

שטח הוסיף, כי העשייה בתחום החתימה הדיגיטלית "היא סיזיפית, יומיומית ומערבת הרבה תחומים, ביניהם משפטי וטכני". לדבריו, חלה התקדמות רבה בתחום זה בעולמות הבנקאות והתקשורת ובמוסדות אקדמיים, "כבר הנפקנו עד היום 45 אלף תעודות", סיכם שטח, "ואני בטוח שיהיה גידול בתחום בשנה הבאה".

"האנשים מאחדים את החברה"

רפי שקולניק, מנכ"ל נט-אפ (NetApp) ישראל ואגן הים התיכון, אמר, כי "הדבר המאחד את החברה הוא האנשים. כן, יש לנו טכנולוגיה מצוינת, אבל האנשים עושים את כל ההבדל". לדבריו, "מצוינות זה להיות מעל האדם הממוצע. כל המשתתפים שקיבלו פרסים בכנס השקיעו ונתנו יותר מעצמם".

נועם צוברי, מנהל פריסייל, אגף התוכנה, HP ישראל. צילום: קובי קנטור"במשך שנתיים, נט-אפ מדברת על יעילות וגמישות ועל כיצד אנחנו יכולים לגרום ללקוחותינו להצליח יותר, להיות חסכוניים ויעילים", אמר שקולניק. "עם זאת, הדבר החשוב ביותר הוא שהלקוח יהווה זרז של הארגון עם הצוות הנכון, התשתיות הנכונות ובמחשבה קדימה". הוא סיכם בציינו, כי "נט-אפ חושבת ביחד עם הלקוחות שלה כיצד תהפוך את הארגון ליעיל וגמיש יותר".

נועם צוברי, מנהל פריסייל, אגף התוכנה, HP ישראל, אמר ש-"מה שארגונים רוצים ממערכי המיחשוב שלהם כיום הוא שירותים עסקיים. הטכנולוגיה היא לא המהות לכשעצמה, אלא האמצעי לספק את השורה האחרונה, שורת הרווח הכספי לארגון". מסיבה זו, אמר צוברי, מערכי ה-IT הארגוניים הסיטו את המיקוד שלהם מניהול מערכות לאספקת שירותים עסקיים, "יישומים שמספקים יכולות עסקיות, אמינות של התהליכים העסקיים ומניבים רווח ותשואה". הוא הוסיף, כי "ארגונים מוכנים להשקיע בשירותים עסקיים, כיוון שהם יודעים שאלה מניעים את העסק קדימה".

מיקי מגדל, מנכ"ל סאפ ישראל. צילום: קובי קנטורבהיבט הטכנולוגי, סיכם צוברי, "אנחנו מספקים למערכי המיחשוב הארגוניים יכולות בשלושה היבטים: ניטור המערכות והתשתיות, מיכון הפעילויות המבוצעות בחלקי הדטה סנטר השונים והלפדסק (HelpDesk) וניהול שינויים. השילוב בין שלושת אלה מביא לכך שה-IT יכול לעשות יותר בפחות".

מיקי מגדל, מנכ"ל סאפ (SAP) ישראל, דיבר על חדשנות בארגון גלובלי. הוא ציין, כי ישנם שלושה סוגי חדשנות: טכנולוגית; במודל עסקי ובהגעה לשוק; ובהמצאתיות, התחדשות, משמע – איך חברה מתמודדת עם הצורך בשינוי של ארגון אל מול מציאות משתנה.

מגדל אמר, כי בסאפ יש 15 אלף אנשי פיתוח, ועד לפני שנה – הפיתוח נעשה במודל "מפל מים". לדבריו, "פיתוח באופן זה יצר גם בעיות, איטיות, סרבול. נוצרו כיסי האטה בעבודה". הוא סיפר, כי החברה עברה לפני שנה למודל פיתוח אג'ילי, מסוג סקראם. "האתגר היה איך לעשות זאת בארגון גלובלי מבוזר, והצלחנו בכך".

אריה רימיני, מנכ"ל טלדור. צילום: קובי קנטורלמרות הקושי, סיכם מגדל, "ניתן ליצור חדשנות בחברה גדולה, כפי שנעשה בסאפ, ליצור פתרון ברמה אחרת מההיצע הקיים".

"מיחשוב הענן – מודל שעובד"

אריה רימיני, מנכ"ל טלדור, אמר, כי "בשלוש-ארבע השנים האחרונות אנו דוחפים את עולם היישומים בענן עם גוגל (Google) ואורקל (Oracle). כשאנחנו עושים זאת, אנחנו רואים את הפוטנציאל המתממש בצורה יפה. בעולם, הדבר קורה הרבה יותר". רימיני תיאר את כניסת טלדור לתחום ואת פעילותה בעולם מיחשוב הענן. הוא העריך, כי ארגונים קטנים כן ילכו לענן הציבורי. "המניע המרכזי להליכה לכיוון הענן הפרטי יהיה היישומים שיפותחו על ידי ספקיות ה-IT", אמר. "הארגונים הגדולים ייכנסו לענן הציבורי רק בשל אותם יישומים והתועלות הנובעות מהם". הוא סיים בתארו כמה פרויקטים שביצעה החברה, ביניהם במוטורולה (Motorola).

עידו הכהן, סמנכ"ל שיווק ומכירות ב-בלאט לפידות. צילום: קובי קנטורעידו הכהן, סמנכ"ל שיווק ומכירות ב-בלאט לפידות, דיבר על האופן שבו מומלץ לארגונים לעבור למיחשוב ענן ועל התועלות הנובעות מכך. הוא ציין, כי בלאט לפידות היא "שותפה בכירה של Salesforce.com בארץ ובעולם, ויש לה 350 פרויקטים בישראל".

"כיום, לא רק יישומים עוברים לענן, אלא גם פלטפורמות", אמר הכהן. הוא ציין מגמה נוספת – מעבר לענן של תחום שיתוף הפעולה הארגוני – וכינה אותו "אחד הדברים היפים שאנחנו רואים". לדבריו, "יש ל-Salesforce.com יישום פייסבוקי פנים-ארגוני, המאפשר לעובדי הארגון לתקשר ולהעלות את היקף תפוקת העבודה". לאחר מכן, תיאר הכהן את היתרונות שקיבלה מחלקת הקליטה בסוכנות היהודית, שהטמיעה מערכת מבוססת Salesforce.com.

הכהן ציין, כי יש לחברה "הכנסות שנתיות של יותר מ-1.8 מיליארד דולרים ו-88 אלף לקוחות משלמים, מהם 450 בארץ. הצלחת החברה והצלחות לקוחותיה מוכיחות, כי מודל מיחשוב הענן עובד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים