ארה"ב: נתח השוק של מכשירים מבוססי אנדרואיד – 25%

מערכת ההפעלה של גוגל השיגה באוגוסט אבן דרך חשובה, ומכרה בארצות הברית 200 אלף מכשירים מבוססי אנדרואיד בכל יום ● עם זאת, מערכת ההפעלה המובילה בשוק הטלפונים החכמים האמריקני היא עדיין iOS של אפל, עם נתח של 56%

מערכת ההפעלה iOS של אפל (Apple) מוסיפה להוביל בשוק מערכות ההפעלה לטלפונים חכמים בארצות הברית, כאשר בחודש שעבר הגיע הנתח שלה ל-56%. עם זאת, מנתונים שפרסמה חברת המחקר Quantcast עולה, כי גם אנדרואיד (Android) של גוגל (Google) השיגה תוצאות נאות, והגיעה ל-25% מהשוק – אבן דרך מבחינתה של ענקית החיפוש.

אפל דיווחה על מכירות של 230,000 טלפונים חכמים ליום. בשלושת הימים הראשונים שלאחר ההשקה של iPhone 4 מכרה החברה 1.7 מיליון יחידות מהדור החדש. גוגל, לעומתה, דיווחה על מכירות של 200 אלף מכשירי אנדרואיד ליום. עם זאת, לטענת מנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס, גוגל כללה בחישוב זה גם שדרוגים של מערכת ההפעלה.

על פי הנתונים של Quantcast, בתחילת 2010 עמד הנתח של אנדרואיד על 18.6% משוק מערכות ההפעלה לטלפונים חכמים. מערכת ההפעלה של גוגל כרסמה 11.4% מהנתח של Apple iOS, וכן 1.6% מהנתח של הבלקברי (Blackberry) של RIM ו-5.7% מזה של כל שאר מערכות ההפעלה לטלפונים חכמים, בהן חלונות מובייל (Windows Mobile) של מיקרוסופט (Microsoft) ו-WebOS של פאלם (Palm).

על הנהנות העיקריות מהצמיחה המהירה של מערכות אנדרואיד נמנות חברות הסלולר, שמקדמות את המכירות של מכשירי טלפון חכמים שמצוידים במערכת ההפעלה של גוגל, דוגמת Droid ,Droid X ו-Droid 2 של מוטורולה (Motorola), או Droid Incredible של HTC. סמסונג (Samsung), למשל, דיווחה, כי מכרה למעלה ממיליון יחידות של מכשירי Galaxy S מבוססי אנדרואיד באמצעות חברות הסלולר בארצות הברית. בחברה מקווים למכור ברבעון השלישי של השנה 25 מיליון מכשירים, כאשר רבים מהם יהיו מדגמים אלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים