ניר שטרן, מנכ"ל סלקום: "התחרות הגדולה הבאה – בשוק הטלפוניה הקווית"

"סלקום נחושה להסתער על האתגרים בשוק התקשורת", אמר שטרן וטען ש-"תהיה לנו רשת ה-LTE הטובה ביותר בארץ" ● וגם: האקרית שחצתה את הקווים ובכיר באי-ביי שמונה לתפקיד בגיל 26

ניר שטרן, מנכ"ל סלקום. צילום: סיון פרג', יח"צ

אחרי פריצת התחרות הגדולה בשווקי השיחות הבינלאומיות, האינטרנט ובעיקר הסלולר, השוק הבא בו תהיינה חברות רבות יותר ש-"יילחמו" זו בזו הוא שוק הטלפוניה הקווית – כך חוזה ניר שטרן, מנכ"ל סלקום. החברה בראשה הוא עומד כבר נמצאת בשוק זה, לצד בזק הוותיקה, HOT וחברות אחרות, והיא הצומחת ביותר בו, לדברי המנכ"ל.

שטרן אמר את הדברים בכנס "מדברים עתיד" שערכה סלקום הבוקר (ד') בתיאטרון הבימה בתל אביב. לדבריו, "סלקום נחושה הרבה יותר ומוכנה להסתער קדימה על האתגרים בשוק התקשורת. שוק הטלפוניה הקווית יכלול שירותים יותר מתקדמים".

"המהירות היא הקו המנחה שילווה את שוק התקשורת בשנים הקרובות", הוסיף. "כמות הצריכה עולה. הטלוויזיות והמסכים של הסלולר יהיו גדולים יותר ויצטרכו יותר מהירות. גם סלקום שם". הוא התייחס לחברות מתחרות, שהכריזו שתהיה להן בקרוב תקשורת LTE לדור הרביעי, ואמר ש-"בניגוד אליהן, נצהיר שיש לנו LTE רק כשזה יקרה. תהיה לנו רשת ה-LTE הטובה ביותר בארץ".

הוא ציין כי הנתח של סלקום בשוק הסלולר עומד על 31.5%, עם יותר משלושה מיליון. לדבריו, גם בתחומי הפעילות האחרים שלה סלקום בולטת, עם נתח של יותר מ-30% משוק האינטרנט בישראל ולמעלה מ-240 אלף לקוחות לשירותי הטלפוניה שלה. "מדי חודש מבוצעות על הרשת שלנו מאות מיליוני שיחות, יותר ממיליארד דקות שיחה, מאות אלפי לקוחות משוחחים בכל רגע נתון ובכל חודש נשלחות מאות מיליוני הודעות SMS, למרות שירותים כמו ווטסאפ (WhatsApp). מאות אלפי לקוחות משוחחים בו זמנית. יש לנו תעבורה של מיליוני ג'יגה-בייט בזמן השיא והדטה מהווה 90% מהתעבורה שלנו", אמר שטרן.

הוא ציין שהמציאות החדשה של חברותל הסלולר בישראל נובעת בין היתר מהתחרות המוגברת בשוק ומהמחאה החברתית של קיץ 2011. "המחאה שינתה דברים בקשר שלנו עם הלקוחות. הצרכן הישראלי בודק יותר, לא מוכן להתפשר ויש לו דרישות", הוסיף.

לדבריו, "הבנו שעל מנת להתמודד עם המציאות החדשה אנחנו חייבים להמציא את עצמנו מחדש. סלקום מצויה בעיצומם של הרבה מאוד תהליכים כדי שהלקוחות יקבלו פתרון אחד – סלולר, אינטרנט ונייח ביחד".

"צריך להסתכל על ההאקרים באור חדש"
בהמשך דיברה קרן אלעזרי, לשעבר האקרית וכיום מומחית אבטחת מידע, שטענה ש-"ההאקרים מייצגים כוח חדש – צבאי, פוליטי, חברתי וכלכלי, אבל הם גם כוח יצירתי וחדשני. אנחנו יכולים ללמוד מהם לא מעט על חדשנות. אני מציעה להסתכל עליהם באור חדש".

היא ציינה כי חברות מתחילות להבין את הכוח של ההאקרים ונתנה כדוגמה את פייסבוק (Facebook), ששכרה את שירותיו של ההאקר הישראלי ניר גולדשלגר לאחר שזה פרץ למערכות שלה עשרות פעמים. "כיום, פייסבוק משלמת לו על מציאת באגים", אמרה.

"ה-Local commerce יפתח אפשרויות רבות"
דובר נוסף בכנס היה רון גורה, מנהל מרכז החדשנות של אי-ביי (eBay) ישראל. גורה נכנס לתפקיד לפני כמה שנים, בגיל 26 בלבד. גורה ציין כי אפליקציית המובייל מניבה לאי-ביי 40% מההכנסות וכי בכל 10 דקות נקנית באמצעות המובייל מכונית, בכל דקה טאבלט ובכל 15 שניות – תיק יד.

גורה דיבר על ה-Local commerce – מסחר שכולל שילוב בין המובייל לקנייה בחנויות פיזיות. לדבריו, "90% מהקניות מבוצעות במרחק של עד 24 ק"מ מבית הלקוח. יש כאן הזדמנויות גדולות, ה-Local commerce עומד לפתוח הרבה מאוד אפשרויות".

הוא אמר כי הן לאי-ביי והן לגוגל (Google) יש כיום במקומות מסוימים שירותים שמאפשרים ללקוח לקנות דבר מה והסחורה תחכה לו כעבור שעה, היכן שהוא מבקש. "זה משנה את הסטנדרט", אמר. "לא עוד משלוח מחר, במעטפה בדואר וכו'… הלקוח שולח הודעה על קנייה, זו מגיעה לנציג, הוא עולה על האופניים או על האוטובוס ומגיע ללקוח בתוך שעה, תמורת כמה דולרים נוספים עבור השירות".

גורה ציין שתי מגמות נוספות בעולם המסחר המקוון: הראשונה היא ש-"הגבול בין העולם המקוון לעולם הפיזי מיטשטש, מאחר שאנחנו מסתובבים עם המכשירים עלינו". המגמה השנייה מראה על שינויים בסיבות לביצוע קניות באינטרנט: "אנשים לא קונים ברשת רק בגלל המחיר או הזמינות, אלא בגלל סיבות כמו קניית סחורה שלא נוסתה על בעלי חיים, שיוצרה על ידי אוכלוסיות חלשות, שמגיעה ישירות מהיצרן או החקלאי, או סחורה חסכונית בחשמל, לדוגמה".

לסיכום הוא אמר כי המשתמש יקבל מה שהוא רוצה על איזו פלטפורמה שהוא רוצה ואם אנחנו לא ניתן לו את זה – מישהו אחר יעשה כן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים