חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר: "אנחנו מוכנים להשקת דור 4"

"פרטנר נמצאת לא בניסויים ולא בהקמה, אלא במוכנות מלאה", אמר רומנו במסיבת עיתונאים שערכה החברה ● במהלך האירוע הציגו אנשי פרטנר תוצאות של ניסוי שביצעה בדור 4, במסגרתו נמדדו קצבים של 126 מגה-ביט בהורדה ו-45 מגה-ביט בהעלאה

"אנחנו מוכנים להפעלת דור 4 סלולרי (LTE), לא בניסויים ולא בהקמה. אנחנו מוכנים", כך הצהיר היום (ד') חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר, במסיבת עיתונאים שערכה החברה בהרצליה.

לדבריו, "ליבת הרשת הוחלפה ומאות אתרים כבר מוכנים לשידור בדור 4. במשך השנתיים האחרונות השקיעה החברה 650 מיליון שקלים. אלה סכומי עתק במציאות הכלכלית החדשה וזה לא טריוויאלי, אבל החלטנו להיכנס לזה 'עד הסוף'. רכשנו את כל הציוד ורובו כבר מותקן באתרים".

במהלך החודשיים האחרונים ערכה פרטנר ניסוי בהרצליה במסגרתו זכתה העיר בכיסוי מלא של דור 4, ובהדגמה שהוצגה במפגש נמדדו קצבים של 126 מגה-ביט בהורדה ו-45 מגה-ביט בהעלאה.

רומנו ציין כי "עד סוף פברואר השנה כבר יהיו 260 אתרים של דור 4, במאי יהיו יותר מ-600 אתרים מוכנים ועד סוף השנה נשלים פריסה ארצית מלאה של דור 4".

מנחם תירוש, סמנכ"ל התפעול של פרטנר, פירט על היתרונות הגלומים ברשת המתקדמת וציין כי "המהפכה הטכנולוגית הזאת תביא למהפכה צרכנית. הדור הרביעי הוא הגורם שמחולל שינוי בדפוסי הצריכה, בחוויית המשתמש וביצירה של עולמות תוכן חדשים".

"טכנולוגיית הדור הרביעי מציעה מהירות שיא, בקצבים של 150 מגה-ביט לשנייה בהורדה ו-50 מגה-ביט לשנייה בהעלאה. מהירות זו מאפשרת שירותים טובים יותר מרשת האינטרנט הנייחת", אמר.

"יכולות הדור הרביעי פותחות צוהר חדש לשירותים ואפשרויות שעד עתה היו מוגבלות", הדגיש תירוש. "הדור הרביעי יעצים את חוויית המשתמש לחוויה שעד כה הייתה נחלת המיחשוב השולחני: גישה לשירותי ענן (אפליקציות ואחסון) באינטראקציה מיידית, שירותי בידור כדוגמת משחקים מקוונים ועוד. כל אלה יתאפשרו בזכות זמן השהיה נמוך ביותר ויכולות העלאת המידע במהירויות שהציבור הישראלי טרם חווה, שידורי וידיאו חי מרובה משתתפים מהמכשירים הסלולריים באיכות FHD, כמו גם שיתוף תכני וידיאו וקבצים כבדים בזמן אמת".

תירוש הוסיף: "יש לנו את רשת הדור הרביעי המתקדמת בעולם, עם ליבת ה-IMS המשמשת כשכבת השירות, עם שירותי זמן אמת ליכולות מדיה מגוונות ודינמיות, תוך רציפות ושקיפות במעברים בין מכשירים שונים ובין הרשת הניידת והנייחת (FMC), ומנגנוני ניהול משאבי הרשת".

השקת הרשת החדשה תלויה במכרז הקצאת התדרים של משרד התקשורת. "עשינו כל מה שנדרשנו", ציין רומנו. "ביקשו מאיתנו שיתוף רשתות וחתמנו על הסכם עם הוט מובייל (HOT Mobile). כעת אנחנו מקווים שתושלם הקצאת התדרים הנדרשים בהקדם, כדי שהציבור בישראל יוכל ליהנות מעוצמת החוויה של הדור הרביעי, בדומה למדינות רבות ברחבי העולם".

"המייחד אותנו: טכנולוגיית דור 4 מתוך הרשת הקיימת"
איל אילוז
, מנהל חטיבת הטכנולוגיות בפרטנר, סיפר על הניסוי ותוצאותיו, כמו גם על השירותים והתכונות שנבחנו במהלכו. "בנובמבר האחרון, לאחר קבלת אישור הניסוי ממשרד התקשורת, התחלנו בניסוי חי ברשת אורנג'", ציין. "המייחד את הניסוי של פרטנר הוא העובדה שטכנולוגיית הדור הרביעי מופעלת מתוך הרשת הקיימת והפעילה – לא עוד ניסוי בסביבה סטרילית, שמוקמת לצד הרשת או במעבדה. הניסוי בוצע באמצעות התמסורת, הליבה והאתרים, שמהווים חלק אינטגרלי מהרשת הקיימת כיום. במהלך הניסוי נבחנו ביצועי הרשת והתנהגות ציוד קצה מגוון בטכנולוגיית LTE: סמארטפונים, טאבלטים, מודמים וגם נתב נייד. הניסוי אף כלל הפעלה מוצלחת, בראשונה בישראל, של תכונת CS Fall Back, שבאמצעותה מתאפשרות שיחות קול למנויי הדור הרביעי. יחד עם תכונה זו הודגמו מעברים בין רשת הדור הרביעי לרשת הדור השלישי ובחזרה, תוך רציפות שירותי הקול והדטה. תוצאות הניסוי יועברו במלואן למשרד התקשורת. המעבר מניסוי לרשת פעילה הוא מיידי ורציף, ומותנה באישור והתאמת הספקטרום לזה שיוקצה".

אדם צ'זנוף, יו"ר דירקטוריון החברה, ציין כי "הדירקטוריון מעודד את המשך ההשקעה של פרטנר בטכנולוגיה, בכל זירה שנושקת לליבת עסקי החברה. אנחנו רואים חשיבות להקנות לחברה יציבות ומרחב, שיאפשרו לה למצות את יכולותיה ועוצמתה בכל תחומי הפעילות – שירות, חדשנות וטכנולוגיה. חוסן זה אפשר לפרטנר לחולל השנה שני מהלכים משמעותיים בראייה אסטרטגית ארוכת טווח: מוכנות להפעלת הדור הרביעי וחתימה על הסכם שיתוף רשתות עם הוט מובייל. הוא אף יאפשר לה בהמשך להתמודד עם המשימות והאתגרים שבפניה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים