פרוסט אנד סאליבן: 2014 תהיה השנה של "האינטרנט של הדברים" ותקשורת בין מכונות

חברת המחקר צופה כי יותר משני שלישים ממפעילי הסלולר באירופה יציעו שירותי תקשורת של M2M, וכי צרכני וספקי הטכנולוגיה יתמקדו בעיקר ב-IoT

האינטרנט של הדברים - המתקפות בשער. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

תקשורת בין מכונות ו-"האינטרנט של הדברים" – אלו הן הזדמנויות הענק עבור ספקי הסלולר ב-2014. כך צופה חברת הייעוץ והמחקר פרוסט אנד סאליבן (Frost & Sullivan) בתחזית לענף הסלולר העולמי בשנה הקרובה.

לפי החברה, אם ברצונן להישאר רלוונטיות בעולם התקשורת, המדיה והטכנולוגיה המשתנה, חברות הסלולר חייבות להתמקד במינוף עמדתן הייחודית בשרשרת הערך של התקשורת. אדריאן דרוזד, מנהל מחקר בחטיבת מידע וטכנולוגיות תקשורת (ICT) בפרוסט אנד סאליבן, טוען כי הערך המוסף של אותן חברות מגיע מהיותן ספקי החיבור לרשת, ערוץ הפצה למכשירים, ספקי שירותים דיגיטליים שונים, והחשוב מכל – שומרי הסף של הנתונים יקרי הערך של הלקוחות.

"אחת המגמות העיקריות שימשיכו לצבור תאוצה בשוק התקשורת הניידת היא תקשורת בין מכונות (M2M) – יותר משני שלישים ממפעילי הסלולר באירופה יציעו שירותי תקשורת כאלה בשנת 2014", מציין דרוזד. "הלחץ התחרותי הגובר יאיץ את תהליך פיתוח המוצרים ויגביר את החדשנות בתחומים שונים, כגון קמעונאות ואוטומציה תעשייתית, מכיוון שהמפעילות הסלולריות שואפות לפרוץ מעבר לשווקים המסורתיים של שירותי ה-M2M, כדוגמת תעשיות הרכב והאנרגיה, ולהציע שירותים אלו לתעשיות נוספות".

עוד צופה חברת המחקר, כי 2014 צפויה להיות השנה שבה יתמקדו צרכני הטכנולוגיה וספקיה יותר ויותר בתחום ה-IoT – ה-"אינטרנט של הדברים" (Internet Of Things). הגידול בפעילות בתחום זה משנת 2014 ואילך ייגזר מהקישור בין חיישנים בעלות נמוכה, רשתות תקשורת, מיחשוב ענן, ניתוח נתונים מתקדם וניידות. מבחינת ספקיות הסלולר, תפקידן החשוב ביותר הוא להציג קישוריות אמינה ושירותי מחשוב ענן, המתאימים לארגונים גדולים. אם לא יצליחו לספק רף ביצועים שכזה, היקף האימוץ של IoT יהיה מאכזב וישפיע לרעה על קצב הפיתוח של התחום כולו.

"המידע הרב שצוברות המפעילות הסלולריות, היכולת לנתח מידע שכזה ומשאבי הרשת העומדים לרשותן יאפשרו למפעילות הסלולריות לשפר את תפקידן כספקיות שירותים דיגיטליים", הוסיף דרוזד. "חשיבות פרויקטי Big Data הולכת וגוברת. כך, ב-2014 תגדל הדרישה לכלים המסוגלים לייצר תמונה מוחשית ובעלת משמעות ממאגרי הנתונים הגדולים שברשותן".

עם זאת, דרוזד מדגיש כי הצורך לתמוך במאגרי נתונים גדולים המתעדכנים כל העת, כמו גם היווצרותן של אפליקציות ושירותים חדשים שאותם יש לספק לצרכנים, ידרשו מחברות הסלולר לשנות את גישתן לניהול הרשת. גישה זו, שתיבנה סביב הקמה או הרחבה של רשתות דור רביעי (LTE), חייבת להביא בחשבון נושאים כדוגמת היקף תעבורת המידע, יעילות צריכת האנרגיה של רכיבי הרשת ואופטימיזציה של עלויות תפעול הרשת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים