אפשר לקנות גם בלי כרטיס אשראי

פרשת ההאקר הסעודי יצרה הזדמנות פז לחברת סטארט-אפ ישראלית בשם PlugWallet, שפיתחה ארנק אינטרנטי ייחודי מבוסס מזומן, שאינו מצריך שימוש בכרטיס אשראי ו/או חשבון בנק, ופונה ללקוחות שחוששים מחשיפת פרטי תשלום ברשת ● צביקה שחף, סגן נשיא לשיווק ב-PlugWallet: "כל לקוח מקבל התקן האבטחה פיסי, שמייצר סיסמה חד-פעמית מתחלפת, שאינה ניתנת לשימוש חוזר, שכפול או העתקה, ובכך מחזקת את יכולת ההזדהות של המשתמש הבלעדי בחשבון"

עולם המסחר האלקטרוני עלה לכותרות בשבוע האחרון, על רקע חשיפת פרטי האשראי של לקוחות ישראליים. אמצעי התשלום המקובל בשיטת מסחר זו, הוא באמצעות כרטיס אשראי. אבל למרות הבאזז הגדול, המסחר האלקטרוני עדיין לא תפס בכל העולם. מתוך כשני מיליארד בני אדם שמחוברים כיום לרשת האינטרנט, קובעים מחקרים כי רק 5% מהם מבצעים קניות ברשת. בישראל המספרים ודאי נמוכים יותר. אחד החסמים הוא כמובן החשש של צרכנים לחשוף את מספרי כרטיסי האשראי שלהם באינטרנט – וזאת למרות אמצעי האבטחה שמציע הספק והביטוח שמציעות חברות האשראי.

פרשת ההאקר הסעודי יצרה הזדמנות פז לחברת סטארט-אפ ישראלית בשם PlugWallet, שפיתחה ארנק אינטרנטי ייחודי מבוסס מזומן, שאינו מצריך שימוש בכרטיס אשראי ו/או חשבון בנק, ופונה ללקוחות שחוששים מחשיפת פרטי תשלום ברשת. איך זה עובד? הלקוח שרוצה לקנות ברשת – אבל לא רוצה לחשוף את פרטי כרטיס האשראי שלו, מקבל מהחברה התקן פיסי הדומה לדיסק-און-קי, באמצעותו הוא מתחבר למערכת ניהול חכמה שפותחה על ידי החברה.

לדברי צביקה שחף, סגן נשיא לשיווק ב-PlugWallet, התקן האבטחה הפיסי מייצר למעשה סיסמה חד-פעמית מתחלפת, שאינה ניתנת לשימוש חוזר, שכפול או העתקה, ובכך מחזקת את יכולת ההזדהות של המשתמש הבלעדי בחשבון. "מעבר לשיטות הזדהות הקיימות כיום, הכוללות שם משתמש וסיסמא, מוסיפה PlugWallet אלמנט אבטחה נוסף, ובכך מקטינה את יכולת ההונאה וגניבת הזהות".

טעינת הארנק של PlugWallet נעשית במזומן בנקודות תשלום, המספקות שירותי Pre-paid עד לסכום מקסימלי של 5,000 שקלים (השירות מיועד לתשלומים קטנים יחסית) והתשלום בפועל מתבצע בחנויות מורשות. כך, הלקוח שרוצה לקנות ברשת מפקיד כסף מזומן בחשבון כלשהו שרק הוא יודע את פרטיו. בעת הרכישה הוא מתחבר באמצעות ההתקן אל החשבון שלו ומבצע את העברת הכספים באמצעות PlugWallet.

הפרויקט יצא לדרך בשנה שעברה ועורר התעניינות בקרב גורמים רבים. למעשה, PlugWallet עובדת כמו כל חברת אשראי, כאשר היא גובה עמלות מבתי העסק, אולם על פי החברה מדובר בעמלה מופחתת.

עמוס רון, יו"ר PlugWallet, מסביר כי הארנק האלקטרוני יכול להוות פתרון גם עבור ילדים וקטינים. כך, הוריהם יכולים להפקיד בידיהם כסף, עם פיקוח מראש, כדי שיוכלו לבזבז אותו בקניות ברשת בצורה בטוחה. המבחן האמיתי יהיה כמובן בשוק העולמי ובתחרות עם ענקיות הסליקה והמסחר האלקטרוני.

השורה התחתונה: אין ספק שפרשת חשיפת פרטי האשראי הפנתה זרקור על שני נושאים מרכזיים. האחד הוא החשיבות של אבטחת המידע ועד כמה קל לפרוץ לאתרים שלא שומרים על הכללים המינימאליים. הנושא השני, הוא יצירת באזז ענק סביב נושא המסחר האלקטרוני. היו מי שלא השתמשו במסחר האלקטרוני עד היום בשל החשש לחשוף את פרטי האשראי שלהם, אולם כעת – בעזרת הסטארט-אפ הישראלי החדש, יתכן ויהיה להם קל יותר לקנות את הספר הבא שלהם באמזון (Amazon).

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משה

    בזדמנות להזהיר מהשימוש בכרטיס שנמכר בדואר .וויזה לט תתן לכם ולא נתנה לי שום הגנה כאשר נגנבתי פעמים מאותו כרטיס . אם תבצעו הזמנה ונשאר כסף בכרטיס אתם עלולים לקבל את המוצר שוב בלי שביקשתם וזה בסדר מבחינת וויזה כי התתם פרטים . אם תבצעו הזמנה ובתוך התהליך תנותקו ותקבלו הודעה שהכרטיס לא תקין יתכן ותחויבו וגם אז בוויזה לא יתעניינו בכם .הוזהרתם .

אירועים קרובים