נשים ומחשבים: מור קניגסבוך, נוקלאיי

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: מור קניגסבוך, מנהלת מוצר בחברת נוקלאיי

מור קניגסבוך, מנהלת מוצר בנוקלאיי

שם ותפקיד:  מור קניגסבוך, מנהלת מוצר בנוקלאיי (Nucleai). 

ותק בתפקיד: חצי שנה

השכלה/שירות צבאי: שירתי ביחידה 9900, ראשית כמפעילת לוויין, לאחר מכן כקצינה מבצעית ביחידה, ולאחריו תפקיד נוסף בקבע בפרויקט פיתוח מערכות תחנת קרקע לווייניות. לאחר השירות עשיתי תואר ראשון בביולוגיה באוניברסיטת תל אביב, ותואר שני ודוקטורט בנוירו-אימונולוגיה במכון ויצמן, שבמהלכם התמקדתי בחקר מחלת האלצהיימר.  

תפקידים קודמים: בנוסף לשירות צבאי בקבע ולדוקטורט, במהלך התואר הראשון עבדתי כסטודנטית בחברת סטארט-אפ טכנולוגי-מדעי בשם ספייספארמה. 

משפחה: גרה בתל אביב עם בן זוגי דור. 

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

מגיל צעיר נמשכתי לטכנולוגיה. אהבתי להיחשף לטכנולוגיות חדשות ולהתנסות בהן. הניסיון המקצועי הראשון שלי היה בצבא, בתפקיד שהמקבילה האזרחית שלו היא ניהול מוצר. גיליתי שאני אוהבת לעבוד עם צוותים טכנולוגיים, לשלב את נקודות המבט של המפתחים והמשתמשים, ולהשתתף באפיון ובנייה של מערכות מורכבות. גם במהלך לימודיי האקדמיים תמיד נטיתי לעשייה שמשלבת טכנולוגיות חדשניות, וכך לקראת סיום הדוקטורט כבר היה ברור לי שהעשייה שמעניינת אותי היא שילוב של טכנולוגיה ומדע. לכן התפקיד בנוקלאיי, שמביאה טכנולוגיות פורצות דרך לעולם המחקר ואבחון הסרטן הרגיש לי כמו התאמה מושלמת עבורי, ולשמחתי גם עבורם.      

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

לצערי, העובדות הן שעדיין לא רואים מספיק נשים בעמדות ניהול בכירות, ושקיימים פערי שכר בין נשים וגברים באותו תפקיד. אני חושבת שנשים נוטות להערכת חסר של עצמן, גם מבחינת יכולות והתאמה לתפקידים וגם מבחינת דרישות שכר. אני שואלת את עצמי האם הפערים הללו נובעים בעיקר מכך שאנחנו פחות טובות בלדרוש את מה שמגיע לנו, ומרגישות שאנחנו צריכות להתנצל על הדרישות שלנו, או שהטיות, בין אם מודעות ובין אם לא, עדיין משחקות תפקיד משמעותי ביחס לנשים בתעשייה. יש חשיבות אדירה למסרים שילדות ונערות מקבלות מגיל צעיר, שמשפיעים על תחושת המסוגלות שלהן ועל האפשרות להיחשף ולהביע עניין גם בתחומי מדע וטכנולוגיה. היום אני חושבת שיש יותר מודעות לכך, ולכן כולי תקווה שהשאלה הזאת תהפוך בשנים הקרובות ללא רלוונטית.  

האם נתקלת אישית באפליה בתעשייה על רקע היותך אישה?

לשמחתי הרבה לא. בכל מסגרת שבה הייתי התמזל מזלי להיות מוקפת באנשים שהעריכו את האופי, הידע והכישורים שלי בצורה אובייקטיבית, וגם זכיתי לראות נשים חזקות בעמדות מפתח שהיוו עבורי השראה. אני חושבת שהרבה קשור להערכה העצמית שלנו מעולם לא תפסתי את עצמי כפחותה מעצם היותי אישה. אני בטוחה שלחינוך שקיבלתי בבית הייתה תרומה משמעותית לכך תמיד עודדו את השאיפות שלי למצוינות ולא קיבלתי מסרים שגרמו לי לחשוב שכאישה עליי לצפות או לשאוף לפחות.  

נוקלאיי היא דוגמה לחברה שחורתת על דגלה עקרונות של שוויון, גיוון והכלה, וזה מתבטא בכך ש50% מהחברה הן נשים, ויש יחס שווה של גברים ונשים כמעט בכל התפקידים בחברה, כולל בתפקידים הטכנולוגיים. זאת מתוך הבנה, שאיזון ושוויון הופכים את החברה לטובה יותר, מסייעים לה להגיע ליעדים שלה ואף להגשים את החזון שלה – להציל חיי אדם. אני מקווה שיותר ויותר חברות יבינו את היתרונות שבכך ויאמצו גישה דומה, כדי שבעוד כמה שנים זה יהיה המצב הנפוץ והשגרתי, ולא להיפך.   

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יעל

    מה הקשר שוויון? אם הבן אדם טוב, מגיע לו. אם לא, למה לקדם אותו/ה בשם השוויון? איזה קהות חושים?

  2. עובד וותיק

    אפלייה בהייטק קיימת. לטובת הנשים. הבכייניות.

אירועים קרובים