הבכירים מסכמים את השנה; והפעם: דן טולדנו, מנהל אזורי ברד-האט לישראל, יוון וקפריסין

טולדנו מדבר על הקוד הפתוח, יתרונותיו לארגוני אנטרפרייז ולסטארט-אפים והפעילות של רד-האט בתחום - ב-2016 וב-2017

דן טולדנו, מנכ"ל אזורי ברד-האט לישראל, יוון וקפריסין. צילום: קובי קנטור

במה הצטיין ארגונך בשנה האחרונה וכיצד ה-IT סייע לו?
"2016 הייתה שנה מצוינת לרד-האט (RedHat) העולמית בכלל ולרד-האט ישראל בפרט. הצלחותינו בישראל היו מעל ומעבר לתחזיות, מה שמעיד על אימוץ נרחב בשוק הישראלי של הטכנולוגיות והפתרונות של רד-האט.
אנחנו מגדילים בשנים האחרונות את נוכחותנו, גם בארץ וגם בעולם, אצל ארגוני האנטרפרייז. נוכחות זאת מתפשטת הן לרוחב והן לעומק.

לרוחב: רוב הארגונים מבינים שרד-האט זה לא רק לינוקס (Linux). הם מטמיעים פתרונות תווכה (JBoss Middleware), פתרונות ניהול ענן (Open Stack, CloudForm) ופלטפורמת פיתוח והפצת אפליקציות (OpenShift). למעשה, רד-האט הופכת להיות ספק הבית לרוב צרכי התשתיות והפיתוח של ארגוני ה-IT.

לעומק: רד-האט מלווה לקוחות בפרויקטים משמעותיים, המשלבים מגוון מוצרים וצוותי מומחים, וכך הופכת לספק רלוונטי ואסטרטגי של כל תהליכי המעבר הדיגיטלי של אותם ארגונים.

ב-2016, בפרוץ עידן הדיגיטל, הענן כבר לא היווה אופציה, ויש תשובה לרוב השאלות שקשורות בו. הגישה של רד-האט זה מספר שנים – 'Open Hybrid Cloud' – היא הגישה שהפכה לסטנדרט דה פקטו. 2017 תמסד מגמה זו: רוב ארגוני האנטרפרייז מפתחים אפליקציות חדשות ומחדשים אפליקציות Legacy בראייה אג׳ילית, בהתבסס על קונטיינרים. לרוב הארגונים יש מפת דרכים למעבר לענן, אבל הענן המיועד הוא היברידי ומתבסס על טכנולוגיות פתוחות. נושא הרגולציה ימצא פתרונות גם בארגונים השמרניים ביותר, כמו בנקים או צבא. המעבר לאפליקציות מודרניות, אג׳יליות, על תשתיות ענן היברידי ייקח אולי חמש שנים, אבל זוהי מהפכה ברוכה ובלתי ניתנת לעצירה.

אני שמח שלי ולצוות המקצועי והמוכשר שעובד אתי הייתה ההזדמנות להפוך טכנולוגיות וכלים אלה להצלחות מוכחות אצל לקוחותינו הקיימים, כמו גם בקרב אלה שהצטרפו אליהם בשנה האחרונה".

מהם האתגרים שלכם לשנה הקרובה?
"האתגר העיקרי של מחלקת ה-IT במסע הדיגיטלי הינו לקיחת הבעלות ושמירה על שליטה בטרנספורמציה זו. הספקים המסורתיים, שסיפקו זה עשרות שנים אפליקציות מונוליטיות כבדות, בעלות בעלות גבוהה וזמן הטמעה אינסופי, ינסו להציע לארגונים את אותן אפליקציות בענן שלהן, וימכרו את זה כטרנספורמציה דיגיטלית. מוכרי התשתיות הכבדות – שרתים, מערכות אחסון ותקשורת – יציעו ללקוחותיהם מערכות שמתיימרות להיות מבוססות טכנולוגיות ענן או מונחות תוכנה, אבל אלה הן אותן מערכות בגלימה חדשה, והנעילה לספק החומרה היא עוד יותר קשיחה.

ספקי אפליקציות הענן יפנו ישירות למשתמשים הסופיים בהצעת יישומים מהירי הטמעה ומודרניים, וכך ייצרו תחרות ל-IT הפנימי של אותם ארגונים. הפתרון הוא בלקיחת בעלות ושליטה על המהפכה תוך שינוי תפיסה. ירידה הדרגתית מאפליקציות מונוליטיות גדולות – בסגנון ERP – לאפליקציות קטנות וגמישות בשיטת המיקרו-שירותים, המפותחות בארגון, ומאפשרות קרבה הדוקה יותר למשתמשים והבנת צורכיהם המיידיים.

המשמעות היא בניית תשתית פנים ארגונית אלסטית, המחוברת לענן ציבורי ומתאימה את עצמה בגמישות וביעילות לצרכים המשתנים של הארגון. שינוי תפיסה זה מוביל אוטומטית להטמעת פתרונות מבוססי קוד פתוח. תפיסת הקוד הפתוח, והפתרונות המבוססים על תפיסה זו, בהכרח מעצימים את כוחו של ה-IT בארגון. הם מחזקים את השליטה של גוף ה-IT בפתרונות שהם יזמו, עיצבו ופיתחו. הם מנתקים בהדרגה את התלות בספקים המסורתיים ומוזילים משמעותית את עלות המעבר לדיגיטל".

האם יש לכם שיתופי פעולה עם סטארט-אפים?
"מודל הקוד הפתוח מתאים מאוד לקשר עם סטארט-אפים. בראש ובראשונה, פיתוח בקוד פתוח הוא כיום טרנד. רוב המפתחים הצעירים, שיוצאים מהאוניברסיטה או מהיחידות המובחרות בצה״ל, רוצים לעבוד בחברות שיאפשרו להם לייצר חדשנות במודל שיתופי. זה מתאפשר על ידי שימוש בכלי קוד פתוח וחיבור לקהילות שבונות ומתחזקות פתרונות אלה. בנוסף לכך, למוצרי הקוד הפתוח של רד-האט יש גרסה חינמית בקהילה. זה מאפשר לסטארט-אפים להתחיל פיתוח בעלות נמוכה עם פתרונות חדשניים, מתוך ידיעה שכשהמוצר שלהם יבשיל, הם יוכלו לפנות לרד-האט ולקבל תמיכה במוצר האנטרפרייז.

לבסוף, יש לרד-האט בארץ יותר מ-200 מפתחים השייכים למעבדות של החברה העולמית. אנחנו מעודדים קשר ישיר בין צוות המפתחים שלנו ללקוחותינו, בעיקר הסטארט-אפים. זה מאפשר ללקוחותינו להשפיע על התפתחות המוצר ולנו לקבל היזון חוזר מהשטח על כיווני צרכי השוק. מודל עסקי זה נותן לרד-האט מיצוב אופטימלי בקשר עם עולם ההיי-טק הישראלי".

בנימה אישית

מי אני? "בן 50, תושב רעננה. נשוי לפלורנס ואב לחמישה ילדים. עולה חדש-ישן מצרפת".
שירות צבאי? "בצרפת, כשעוד היה שירות חובה שם. שלב ב׳ בישראל בחיל ההנדסה".
מסלול לימודים? "תואר ראשון בטכניון במדעי המחשב ותואר שני בפריז".
אני מכהן בתפקיד החל מ…? "2013".
מה עשיתי קודם לכן? "ניהלתי את סאן מיקרוסיסטמס (Sun Microsystems) ואת פעילות החומרה של אורקל (Oracle) בישראל אחרי הרכישה".

מה זכור לי מהתפקיד הראשון שלי בתעשייה? "הייתי מנתח מערכות בחברת יזמות נדל״ן גדולה בצרפת, וכתבתי מערכת ניהול נכסים שכורים ב- DBASE-3 ובמחשב מיני של יבמ (IBM) מסדרה 38. הייתי חסיד של מודלי נתונים רלציוניים ותרשימי זרימה ארוכים ומסובכים לניתוח תהליכים – כל מה שכיום אני תוקף כמיושן ודורש כתיבה מחדש".

לפניך 10 נושאים חמים בתעשייה. דרג את חשיבותם לפי דעתך, מהגבוה לנמוך.
"יחסי מנמ"ר-מנכ"ל, דיגיטל, תוכנה כשירות (SaaS), האינטרנט של הדברים, סייבר, מוביליטי, אנליטיקה, עיר חכמה, DRP/BCP ודטה סנטר מוגדר תוכנה (SDDC)".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים