מה הקשר בין האינטרנט של הדברים, השבתות מחשוב וחיות מחמד?

האינטרנט של הדברים כבר כאן, ובגדול, אבל מה עם הזמינות? הדוגמה שמובאת במאמר ממחישה עד כמה ארגונים צריכים לקחת את הנושא לתשומת ליבם

ורד ליברמן, מנהלת אזורית ב-Veeam. צילום: יח"צ

מהפכת האינטרנט של הדברים כבר כאן ושימוש נכון בטכנולוגיה יכול להגדיל את הפרודוקטיביות שלנו ואת איכות החיים בצורה משמעותית. למשל, בעתיד הקרוב תוכלו לנהל את כל משק הבית שלכם במגע כפתור – אפילו מחו"ל.

בינתיים, יש מגזרים, כמו המגזר הבריאותי, שכבר הזדרזו לאמץ טכנולוגיות אינטרנט של הדברים. שימוש במוניטורים שעוקבים אחר פרמטרים בריאותיים, לרבות ניטור פעימות הלב של עובר וניטור רמות גלוקוז בדם, מפחית את הצורך באינטראקציה עם המרפאה ותורם להתייעלות כלכלית של מגזר הבריאות. במגזר הקמעוני, פתרונות דיגיטליים בשילוב עם אינטרנט של הדברים יכולים להניב מקורות רווח חדשים לעסקים.

על פי גרטנר (Gartner), טכנולוגיית האינטרנט של הדברים תשתלב בכל התחומים ותגיע להיקף של 235 מיליארד דולר. עד 2020 ישוטטו בעולם 20.8 מיליארד מכשירים מחוברים, בהשוואה ל-4.9 מיליארד ב-2015.

אולם, ככל שהתלות באינטרנט של הדברים גדלה, ויש יותר מכשירים ושירותים מחוברים, גובר הלחץ על הארגון להבטיח כי שירותים אלה ימשיכו לזרום ללא הפרעה. כך, לדוגמה, PetNet, שמספקת מערכת האכלה אוטומטית לחיות מחמד, נקלעה למצב מביך בו כתוצאה מהפסקת חשמל שנמשכה 10 שעות, המערכת כשלה והותירה חיות מחמד רבות ללא מזון ומים למשך שעות ארוכות. 10% מלקוחות החברה הביעו את מורת רוחם ברשתות החברתיות.

גם בשוליים המחויכים יותר של עולם האינטרנט של הדברים, שירות וחיבוריות גרועים יגרמו לצרכנים להתחרט על הבחירה בחברה וגרוע מזה – להכפיש את שמה ברבים. דוגמאות טובות לכך הן תבנית ביצים מחוברת, שמדווחת למשתמש איזו ביצה בתבנית ישנה יותר מחברותיה או מתי צריך לרכוש ביצים טריות ומכשירים לניטור המצב הבריאותי של עדר פרות, במטרה למנוע מצב של הדבקה במקרה של מחלת הפרה המשוגעת.

השבתות מחשוב – כמה זה עולה לנו?

על מנת שלקוחות ירכשו אמון במכשירים המחוברים, רמת השירות והעדכון של הנתונים לא יכולה לרדת מזמינות תמידית – של 24/7/365.

לפי מחקר שערכה Veeam, השבתות מחשוב עולות לארגונים 16 מיליון דולר לשנה, בממוצע. אולם הפסד כספי, גדול ככל שיהיה, הוא רק נזק אחד שייגרם לספקים שלא יוכלו להבטיח שירות זמין. 68% ממקבלי ההחלטות בגופי ה-IT מכירים בעובדה שהשבתות מחשוב יכולות לפגוע באמון של הלקוחות בארגון ובמותג. לכן, האתגר הגדול ביותר עבור ארגונים המאמצים טכנולוגיית אינטרנט של הדברים הוא להבטיח שהשירות יעמוד בדרישות הגבוהות של הלקוחות – כלומר, זמינות מלאה בכל רגע ומכל מקום.

אילו PetNet הייתה מאמצת, לצד פתרון האינטרנט של הדברים, גם פתרון גיבוי והתאוששות מאסון שהיה מצמצם את הנזק מ-10 שעות ל-10 דקות, הטעות הזאת הייתה נמנעת, והחיות ומוניטין החברה לא היו נפגעים.

ארגון שחושב קדימה מעניק לנושא של זמינות המידע קדימות אסטרטגית ורואה בפתרון זמינות מתאים את התשתית העומדת בבסיסם של פתרונות אינטרנט של הדברים באשר הם. עם זמינות תמידית, החדשנות תתאפשר, האמון של הצרכן ישתפר, הארגון ייהנה מטרנספורמציה דיגיטלית מתקדמת והכלבלב שלך יאכל בזמן.

הכותבת היא מנהלת אזורית ב-Veeam.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים