חדש, חדיש ומחודש

מרשת חברתית לעסקים ועד אפליקציה שמאפשרת לתרום תוך כדי גלישה, מתליון שניתן להעביר דרכו מסרים ועד ליישום שאוגר את הרגעים היפים של הילדים שלנו - 10 פיתוחים מעניינים בסימן של חדשנות

המהלך של בנק הפועלים - אתגר גם לארגונים אחרים. אילוסטרציה: BigStock

חדשנות היא מושג שכמעט כל חברה, בטח בעולם הטכנולוגי, מתהדרת בו. מי לא רוצה ליהנות מהתפיסה כאילו הוא מעודכן, מקורי, צעיר? בנוסף, חברות רבות מבינות את החשיבות בחשיבה שונה, שתוכל לתרום להמשך הגידול שלהן ולהתמודדות בתחרות הבלתי פוסקת.

אלא שבמקרים רבים, יש פער בין הרצוי למצוי. בין אם בגלל הרגלים, מקובעות או כל דבר אחר, יש חברות שמדברות על חדשנות אבל לא עושות אותה. כל חברה שרק תדבר על חדשנות ולא תעשה חדשנות – דינה יהיה כמו חברות גדולות אחרות שהיה להן מוצר או שירות מוצלח אך לא השכילו להתקדם עם הזמן.

אחד הדברים החשובים בחדשנות, ובכלל, הוא יצירת ערך מוסף ללקוח, העמקת ושיפור חוויית המשתמש והדרך להפוך לקוח למרוצה, כזה שמביא לעסק עוד לקוחות. זהו אחד הנושאים המדוברים כיום, והוא בלט גם בשבוע החדשנות של אוניברסיטת תל אביב, שנערך לא מכבר. האירוע איגד יזמים וסטארט-אפים מתחומים שונים, עם פיתוחים מגוונים ומעניינים. ליקטתי עבורכם את עשרת הבולטים שבהם:

DOGIZ היא רשת חברתית לבעלי כלבים, שבאמצעותה הם יכולים לקבל הדרכה והמלצות על גינות לכלבים וליצור קשר עם נותני שירותים או חנויות שמיועדות לחיות החמודות. זוהי דוגמה מצוינת ליצירת ערך מוסף עבור הלקוח, במקרה הזה בעלים של כלבים. יש ל-DOGIZ פוטנציאל גדול מאוד, משום שלרבים מאתנו יש כלב וסמארטפון, הגישה לאפליקציה קלה והיא מקלה על ספקים להציע שירותים נוספים עבור קהל היעד.

Pzartech – החברה פועלת בעולם ההדפסה בתלת ממד, שהולך וצובר תאוצה. אחד הכיוונים העתידיים המובילים בו הוא הדפסה של חלקי חילוף – דבר שיקל על צרכנים ויוריד עלויות ייצור ואחסון ליצרנים. Pzartech זיהתה את הצורך בחלקי חילוף ואת הדרישה מהספקים להחזיק מלאי להחלפה, ובכך בנתה את השוק שלה.

Sling פיתחה אפליקציה לתשלום לעוסקים זעירים. הפתרון שלה מהווה חלק מהמגמה הכלל עולמית להורדת כמות הכסף המזומן ולהחלפתם בשירותי דיגיטל. העוסקים הזעירים לא מחוזרים על ידי חברות שמציעות שירותי שיווק וכוח האדם של העסקים שלהם קטן, אבל הם מגלגלים מיליארדי דולרים. השילוב של השניים יוצר פוטנציאל רב עבור פתרונות מעין אלה.

Filtr8 היא חברה שפיתחה דרך חדשה לאתר מידע רלבנטי לעסקים ולשתף אותו בערוצים הרלבנטיים, שמותאמים להם. היכולת לאתר מידע חשוב ולשדר אותו בערוצים הנכונים לקהל הנכון יכולה להיות ההבדל בין פעילות מקרטעת לעסק מצליח ומוביל.

רגעים של ילדות

Remini – מי לא זוכר סיפורים ושירים מהילדות שלו? איזה הורה לא רוצה שהילד שלו יוכל ביום מן הימים להיזכר בערגה ולספר איזו ילדות יפה הייתה לו? מי לא שומר ספרים, צילומים ודברים אחרים מהילדות שלו או של הדור הבא אחריו? רובנו עושים זאת, אבל בדרך כלל לא מרכזים את הכול במקום אחד. Remini עושה זאת עבורנו. זהו פתרון חכם, עם ניצול מקסימלי של צורך אמיתי.

Stands – אחת המגמות הבולטות כיום בעולם האינטרנט היא עלייה ברצון של אנשים לתרום לאחרים ולהיות שותפים לפעילויות שיעזרו למטרות שהם תומכים בהן. Stands מאפשרת לעשות זאת בקלות ובנוחות, תוך כדי גלישה.

BitBite הוא מתקן שמדגים כיצד עולם האינטרנט של הדברים יכול לעזור לנו לשמור על התזונה. מדובר במתקן קטן שמחובר לאוזן ומאפשר לנו למדוד קלוריות. הוא כולל אפליקציה שמעדכנת את המשתמש כמה קלוריות הוא צרך ומה כדאי לו לאכול במסגרת הדיאטה האישית שלו.

SAY הוא ניסיון מעניין לחבר בין המדיה החברתית לתכשיטים. מדובר בתליון אופנתי שניתן להעביר דרכו מסרים ברשתות החברתיות. אפשר גם להתחבר ממנו לחשבונות שונים במדיה החברתית, למשל של סלבריטאים.

Ola Mundo היא רשת חברתית שמאפשרת תקשורת באמצעות סימנים, ובפרט אמוג'ים. הדבר רלבנטי במיוחד לתקשורת בין הורים לילדים, שעוד לא כל כך יודעים לקרוא ולכתוב, אבל ניתן להניח שתקשורת בדרך זו תלך ותצבור תאוצה עם ירידת כמות המלל במסרים שמועברים בין אנשים וכניסתם של השעונים החכמים.

NetoKids – אם כבר בילדים עסקינן, הרי לנו רשת חברתית שמותאמת אליהם, ללא הפרעה והתערבות של מבוגרים. כך, הם יכולים לתקשר בינם לבין עצמם – דבר בולט במיוחד על רקע האלימות המילולית והיחס הגרוע שילדים סובלים לעתים ברשתות החברתיות של ה-"גדולים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים