כשהטלוויזיה הופכת לטאבלט

ZRRO הישראלית פיתחה מוצר שמאפשר לשחק ולפתוח אפליקציות לאנדרואיד על גבי המסך הגדול - היישר מהספה ● החברה יצאה לקמפיין מימון המונים והצליחה לגייס כמחצית מהסכום ביום וחצי

השלט של ZRRO

סטארט-אפ ישראלי בשם ZRRO מבטיח להפוך את הטלוויזיה שלכם לטאבלט ענק שניתן לשלוט עליו מהסלון. אפשר לשחק בעזרת המוצר שפיתחו משחקים ולפתוח אפליקציות לאנדרואיד (Android) על המסך הגדול – היישר מהספה.

החברה יצאה לקמפיין מימון המונים ב-Kickstarter וביום וחצי הראשון גייסה כבר למחצית מהסכום – יותר מ-90 אלף דולר (נכון לכתיבת שורות אלה) מ-200 אלף הדולרים שהיזמים מבקשים לגייס.

רוב התוכן שיש כיום בעולם, בין אם זה משחקים, כתבות או אפליקציות, נועד למכשירים ניידים מבוססי מסך מגע. במשך שנים היו מספר ניסיונות לעשות שימוש בתוכן זה על גבי מסך הטלוויזיה, לא תמיד בהצלחה. התמריץ לכך ברור: מסך גדול יותר, סאונד משופר ואפשרות רבה יותר לחלוק את התוכן עם הסובבים מאשר בטאבלט או בסלולר.

חברות ענק כגון LG, סמסונג (Samsung) וטושיבה (Toshiba) הוציאו כל אחת את הגרסה שלה למה שמכונה "טלוויזיות חכמות", אולם נתקלו בבעיית מחסור בתוכן איכותי.

ניסיון נוסף בתחום זה הוא ייצור של קונסולות מבוססות אנדרואיד כגון Google Nexus Player או OUYA. אלה מאפשרות להציג משחקים ואפליקציות באמצעות חיבור לטלוויזיה, אולם מאחר שהתוכן תוכנן, כאמור, למסכי מגע, אין התאמה בינו לבין השלטים בהם יהיה צורך להשתמש בקונסולות הללו.

ZRRO היא חברה טכנולוגית ישראלית שהוקמה לפני ארבע שנים על ידי אורי רימון, המנכ"ל, רפי זכות, מנהל הטכנולוגיות הראשי, אסף ענבר, סמנכ"ל הפיתוח העסקי, ורונן רובין, סמנכ"ל התפעול. החברה גייסה עד כה ארבעה מיליון דולר ושלשום, כאמור, פתחה בקמפיין למימון המונים.

המוצר שלה הוא שלט מהפכני שאפשר כמובן לגעת בו, כמו בכל שלט אחר, אבל יש לו בנוסף יכולת לזהות את האצבעות שלנו גם כאשר הן מרחפות עד כשלושה ס"מ מעליו. זה נעשה באמצעות מחוון בצורת עיגול שנותן אינדיקציה למיקום האצבע על גבי הטלוויזיה עוד לפני שהתרחש המגע עם המשטח. הוא אף נותן אינדיקציה למרחק האצבע מהשלט: ככל שנתקרב נוכל לראות את העיגול מתכווץ עד לנקודה המסמלת נגיעה.

הרעיון אולי נשמע מורכב אבל כבר לאחר כמה דקות של תפעול מתרגלים למחוונים. ההתרגלות קלה יותר מאחר שכל מחוות המגע שלנו נשמרות.

על מנת שהחוויה תהיה מלאה,הוסיפה ZRRO לשלט את החומרה שהיינו מצפים לקבל בטלפון חכם: אקסלומטר, רטט, שלושה כפתורי אנדרואיד פיזיים (Back, Home ו-Recent) וכפתורי ווליום וכיבוי.

השלט לא מגיע לבד. כחלק מהמערכת תקבלו קונסולת אנדרואיד שנועדה להתמודד עם המשחקים הכי תובעניים. המערכת מבוססת ארבע ליבות במהירות שני ג'יגה-הרץ, עם זיכרון פנימי של שני ג'יגה-בייט, נפח אחסון של 16 ג'יג'ה-בייט ואפשרות לכרטיס הרחבה. היא מגיעה עם גרסה נקייה של אנדרואיד 4.4 (kit-kat).

חוות דעת

חברות חומרה בתחום המשחקים הן מצרך נדיר בישראל. חברות גדולות דוגמת מודו לא שרדו את הקושי בפעילות והקמת מוצר מתקדם בתחום, עם יכולת שיווקית ומכירה ברחבי העולם.

לפיכך, הסיכויים עומדים נגד ZRRO, אולם השימוש בקמפיין מימון המונים מאפשר גיוס כספים ואמצעי שיווק להמשך הפעילות ובהחלט יכול לפתוח בפניה אפשרויות נוספות ולגרום לה לגדול.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים