פוליטיקאים מתחילים? כך תתנהלו נכון ברשתות החברתיות

הפוליטיקאים חיים וקיימים ברשתות החברתיות ולכולם יש חותם אישי: מירי רגב מפרסמת את פרשת השבוע, נפתלי בנט אימץ לעצמו סטטוסים עם כוכביות ואת הפוליטיקאית החתומה על מטבע הלשון "היי, זו שלי" לא צריכים להציג ● חדשים בעסק? רוצים להיות הדבר הגדול הבא ברשת החברתית? לרונן ווישנטוק יש מדריך שלם עבורכם

רונן ווינשטוק, יועץ קידום אתרים, Getclicks

מזל טוב! החלטתם לרוץ לפריימריז. משהו בכם בער ואת או אתה רוצים להיבחר ולהגיע למקום משפיע. אין ברירה, אתם חייב להפגין נוכחות ברשתות החברתיות.

רגע, אבל למה רשתות חברתיות?
כי קהל המצביעים הפוטנציאלי שלכם שם וגם המתחרים שלך שם. יש מיליוני אנשים שכל היום עסוקים ברשתות החברתיות. הם עוקבים, מצייצים, כותבים, משתפים ומגיבים. אם לא ידברו עליך שם לא תהיה קיים. בנוסף, ברשת חברתית אפשר לקבל תגובות ולתקשר עם קהל פוטנציאלי. המצביעים הפוטנציאליים יכולים להעלות נושא מסויים או בעיה מסויימת.

איך מתחילים?
קודם כל, לכל אחד ואחת יש נושאים שקרובים לליבם ובהם היא או הוא חייבים להתמקד. היזהרו מקונצנזוס:  כולם רוצים פחות תאונות דרכים, מחירים יותר זולים, סביבה יותר נקייה, מאבק בשחיתות ושלום. בתוך שלל הנושאים האלה, לכל פוליטיקאי יש נושא שקרוב לליבו יותר ואם הוא יתפזר על פני הרבה נושאים, הוא יאבד את הקהל שלו. לכן, כדאי לבחור מהם הנושאים העיקריים שאתם רוצים לעסוק בהם. חשוב להתמקד במשהו שיאפיין אתכם וככל שהזמן יעבור – יזוהה איתכם.

באילו זירות חברתיות עדיף להפגין נוכחות?

  • פייסבוק (Facebook)– הרשת החברתית הפופולארית ביותר בישראל, שאפשר להגיע דרכה לקהלי יעד ייעודיים וגם לכלל הציבור.
  •  יוטיוב (YouTube) – מקום להעלות סרטוני תדמית וסרטונים שיווקיים שונים.
  • אינסטגרם (Instagram) – רשת להעלאת תמונות שיש בה גם הרבה עוקבים. ניתן להציג בה את עצמך בחברת אישים מסוימים, במצבים מסוימים או באירועים שונים. זה עוזר לתדמית.
  •  טוויטר (Twitter) – רשת שפחות פופולרית בישראל אבל רוב העיתונאים והבלוגרים עוקבים אחריה ואפשר לצייץ בה תגובה מהירה

בנוסף לזה, כדאי שיהיה אתר תדמית מכובד ומעודכן עם פרטים עליכם, יעדים וחזון.

לאילו קהלים עליכם לפנות?
הדבר החשוב ביותר הוא להגדיר קהל מטרה. המחשבה לפנות לכלל הציבור היא טעות וגורמת לפיזור רב מדי. הנה דוגמה לסוגי קהלי יעד שיכולים לבוא בחשבון:

  • אמהות חד הוריות
  • מצביעים צעירים, בפעם הראשונה
  • תושבי אזור מסויים בארץ
  • פעילים למען איכות סביבה
  • קשישים
  • אוכלוסיה בעלת מאפיינים ייחודיים, כמו: דתיים, דוברי שפה מסוימת או להטבי"ם.
מה בסך הכל ביקשתי?! קצת תשומת לייק? פייסבוק

מה בסך הכל ביקשתי?! קצת תשומת לייק? פייסבוק

ועכשיו, מה צריך לעשות תכל'ס?
ראשית, לייצר תוכן והנעה לפעולה כדי להראות נוכחות ונראות. כן! עם כל הצניעות, חשוב מאוד שידברו עליך, יגיבו, יביעו תמיכה ואפילו יתקפו.

אז בהחלט, אל תפחד מהתקפות ומתגובות שליליות. גם אלה שמתקיפים ומחרפים אותך עוזרים לך להתרומם. למה? כי אתה מעורר בהם משהו שלא מאפשר להם להישאר אדישים. ככל שתעשה יותר רעש כך תהיה יותר מפורסם והחשיפה תגבר.

לגבי פוסטים שבהם מפרסמים עמדות אישיות שלך על נושאים חמים בחדשות, חשוב מאוד שהם יהיו מהבטן ויציגו עמדה חדה וברורה ולא "פרווה". אמירות כלליות מדי לא פוגעות. אמירות מדויקות נגד תופעה מסוימת, בעד מפלגה או נגד אדם אחר, הן משהו חזק יותר, שיכול להצית דיון. ככל שהדיון יהיה יותר חם ויצרי, ככה ייסחפו אליו עוד אנשים ויהיה בו עוד עניין. זה יגביר את החשיפה לקהלים רבים.

לדעת להקשיב לקהל!
דבר לבטן של הקהל שלך ותראה מה הנושאים הכואבים לו. הצמד נושא לכל קהל:
• לאמהות חד הוריות יש פחות עניין בתהליך השלום עם הפלסטינים ויותר עניין בדברים כמו תשלומים לגני ילדים
• לתושבי אזור הגליל יש פחות עניין בבעיות התעסוקה של הנגב
• בעלי עסקים קטנים מתמודים עם בעיות ייחודיות להם ופחות אכפת להם מיחסי החוץ של ישראל.

לציבור היעד שאתם מכוונים אליו צריך ליזום פוסטים ופניות וגם לבקש תגובות. כך הם ידעו שמישהו מקשיב להם ואתם תדעו מה בדיוק כואב להם. אתם לא חייבים להיות אם חד הורית כדי לדעת עם אילו בעיות מתמודדות אמהות חד הוריות.

חשוב שיראו איך אתם נראים
סרטון מצחיק שלכם, שמועבר בו מסר חד, יכול לקדם אתכם. אנשים ישתפו אותו, יגיבו עליו, וכך תגיעו לקהלים רחבים יותר. גולשים יראו שאתם לא סתם אנשים מרובעים בחליפה או רובוטים, אלא גם יודעים לדבר לציבור בגובה העיניים. כמובן שגם פה המינון צריך להיות נכון, כדי לא להצטייר כלא רציניים ולא להעיק על הגולשים. תמונות שלכם עם אנשים יעזרו לכם תדמיתית.

איפה הכסף? או: האם כדאי פרסום ממומן?
כן. פרסום ממומן כדאי ברשת חברתית כמו פייסבוק והוא צריך להיות מכוון לתוך העמוד של הגולשים. הרשת מעניקה לגולשיה כלים חדשניים ומדויקים שבאמצעותם ניתן לפלח פוסטים לגולשים לפי גיל, מגדר, מצב משפחתי, מקום מגורים ועוד הרבה פרמטרים. פרסום ממומן יעיל יכול לחשוף אותך לפני קהלים רבים ולהעביר את המסרים שלך באופן יעיל לאלה שאתה רוצה להגיע אליהם.

פרסום בדף הפייסבוק שלכם לא מגיע תמיד לכל מי שעשה לכם לייק ולכן מדי פעם כדאי לפרסם בתשלום – הן לכל מי שעשה לכם לייק והן ל-"חברים של חברים". ההנחה היא שחברים שלכם הם כמוכם ולכן, פרסום לחברים של קהל היעד יכול להביא אליכם עוד מתעניינים.

הכותב משמש כיועץ קידום אתרים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים