הכנסת דורשת ממשרד החינוך לזרז את המעבר לספרים דיגיטליים במערכת החינוך

בדיון שקיימה היום ועדת המדע והטכנולוגיה, דרשה ח"כ רונית תירוש - יו"ר הוועדה, כי משרד החינוך יגיש לה בתוך חודש לו"ז לתחילת המעבר לדיגיטציה ● עוד קבעה רונית, כי על המשרד להבטיח שבסוף התהליך יהיה מחשב לוח לכל תלמיד

ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת דורשת ממשרד החינוך להאיץ את תהליך המעבר לספרי לימוד דיגיטליים, עליו הכריז המשרד בתחילת שנת הלימודים. ח"כ רונית תירוש, יו"ר הוועדה, אמרה בתום דיון בנושא שנערך בכנסת היום (ד'), כי היא מבקשת מהשר להמציא לה בתוך חודש לוח זמנים ברור לביצוע התוכנית, שיכלול גם מענה לשתי סוגיות שקשורות לנושא: האחת, על המשרד לוודא שלכל תלמיד יהיה בסוף תהליך הדיגיטציה של מערכת החינוך מחשב לוח (טאבלט), והסוגיה השנייה היא לדאוג לזכויותיהם הכלכליות של המו"לים של ספרי הלימוד המודפסים.

בפתח הדיון אמר ד"ר עופר רימון, ראש מינהל מדע וטכנולוגיה במשרד החינוך, כי בתוך ארבע שנים, כל תלמידי ישראל יצוידו במחשבי לוח או במחשבים אישיים ויוכלו באמצעותם ללמוד בעזרת ספרי הלימוד שיעברו דיגיטציה.

ח"כ מאיר שטרית הלין בדיון על איטיות הפעולה של משרד החינוך והוסיף, כי בעלי זכויות היוצרים אינם רוצים את הדיגיטציה כי יש להם אינטרס שבכל שנה יקנו את ספריהם מחדש.

יורם רוז, מנכ"ל הוצאת כינרת-זמורה-ביתן, ציין כי מושקעים מיליוני שקלים במו"פ של ספרי הלימוד וכי צריך לוודא שאלו חוזרים למשקיעים.

חבר הכנסת לשעבר, דדי צוקר, שכיום הינו שותף בחברת בלי-גיר – הפועלת ללמידה על גבי טאבלטים ודיגיטציה של ספרי ותכני לימוד, ציין כי כבר היום כ-1,000 תלמידים בבת-ים מגיעים אל בית הספר ללא ספרים. לדבריו, עלות הטאבלט נאמדת בכ-750 שקלים ולהורים זהו חיסכון מהותי, מכיוון שאינם צריכים לרכוש ספרי לימוד חדשים מדי שנה.

עו"ד יהונתן קלינגר, חבר הנהלת עמותת אשנ"ב, ציין כי לדיגיטציה יתרונות רבים, ביניהם היכולת לעדכן בקלות יחסית את תכני הלימוד, להבטיח את הכנסת מפתחי תכני הלימוד לטווח ארוך ומתן הזדמנות ליוצרים וכותבים צעירים לבוא לידי ביטוי.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. צח

    אורי, מדובר בתחילתו של שינוי כולל. הכיוון הוא דיגיטציה של מרבית התכנים ומעבר כל בתי הספר לענן, גישה ושיתוף מכל מקום, אימייל לכל מורה תחת דומיין משותף ועד. אמנם מדובר בהטמעה איטית שמשרד החינוך נוטל חלק ממנה (בנוסף לגופים כגון מפעל ופיס ואחרים) אבל השינוי כבר קורה.

  2. אורי בן-ארי

    אני קורא לח"כ רונית תירוש לצייד את המורים במחשבים ניידים תחילה, לפני כל יוזמה לציוד התלמידים בטאבלטים, שהרי המורים הם שצריכים להוביל את המהפכה. נכון שהצעד החשוב לצייד את הילדים במחשבים הנו חשוב, פופוליסטי ומצטלם טוב, אך על כולנו לזכור שהמורים הם אלה המובילים את התלמידים לעבר המאה ה 21 ואנו מחויבים להם לציידם במחשבים ניידים לפני שאנו מציידים את התלמידים במחשבים. קרן אתנה החלה במהפכה ומשרד החינוך מיישם את התהליך לצייד המורים במחשבים ניידים, אך הקצב חייב להתגבר כדי להדביק את הפיגור. אורי בן-ארי www.athensfund.org

אירועים קרובים