I/O 2016: עצמאות לשעון החכם ואפליקציות ל-Chromebook

כנס המפתחים השנתי של גוגל שהגיע לסיומו בסוף השבוע, היה אחד הגדולים ביותר של החברה - לפחות בהיבט של כמות ההכרזות ● שימו לב מה פספסתם

חוזרים לאופנה. Android Wear 2.0. צילום: יח"צ

I/O 2016, כנס המפתחים השנתי של גוגל (Google) שהגיע לסיומו בסוף השבוע, היה אחד הגדולים ביותר של החברה – לפחות בהיבט של כמות ההכרזות, כאשר כמה מהן חשובות מאוד – במיוחד בהיבט של עתיד מערכות ההפעלה הניידות השונות, וגם לגבי הטלפונים של העתיד.

אחת ההכרזות החשובות הייתה Android Wear 2.0, הדור השני של מערכת ההפעלה לשעונים חכמים של גוגל. אמנם תחום השעונים החכמים לא הפך ללהיט החם כפי שציפו לו, אבל אחת הסיבות לכך הייתה שהם אינם עצמאיים מספיק, ולזה בדיוק אמור להתייחס העדכון החדש שאמור להגיע לקהל הרחב בסתיו הקרוב.

הגרסה החדשה, כאמור, תתמוך באפליקציות עצמאיות שיכולות להוריד מידע מהרשת מבלי הצורך בצימוד לטלפון חכם. אלו שיצטיידו בשעונים התומכים ב-Wi-Fi או LTE יוכלו להיות למעשה חופשיים מטלפון, והאפליקציות יוכלו להמשיך ולהתעדכן. מעבר לכך תציע גרסה 2.0 שיפורי עיצוב בממשק המשתמש ברוח ה-Material Design של אנדרואיד.

כן יכלול העדכון מקלדת QWERTY מלאה שהעבודה עמה תהיה מבוססת על החלקת האצבע מאות לאות. כמו כן תוכל המערכת לזהות כתב וזאת לצד השלמות אוטומטיות וזיהוי קולי.

פרויקט ארה

עוד הכרזה חשובה הייתה שהמימוש של פרויקט ארה (ARA) נמצא מעבר לפינה, כשבמהלך 2017 מצפה גוגל שמכשירים סופיים יגיעו כבר לידי המשתמשים. המפתחים אמורים לקבל לידיהם את גרסאות הפיתוח עוד לפני סוף השנה הנוכחית, והן יהיו מבוססות על מסך בגודל 5.3 אינץ'. מספר המודולים שיהיו זמינים עם ההשקה אמנם נמוך ממה שציפו, אבל בגוגל מאמינים שלאחר ההשקה יצטרפו עוד חברות שיגדילו את האפשרויות.

בינתיים, ניתן יהיה לשדרג את המצלמה ואת הרמקולים, וכן להוסיף צג משני בטכנולוגיית הדיו האלקטרונית (E-Ink). הרחבות נוספות אמורות להגיע ממספר חברות שכבר כלולות בפרויקט כמו טושיבה (Toshiba), סוני (Sony), סמסונג (Samsung), TDK ואחרות. החלפת המודולים אמורה להתבצע בקלות רבה מאוד באמצעות אפליקציית שליטה, וזאת אפילו בלי לכבות את הטלפון בזמן שינוי המודולים.

עוד הכרזה מעניינת שהושמעה מעל בימת I/O 2016 היא שבקרוב ניתן יהיה להשתמש באפליקציות אנדרואיד במחשבי ה-Chromebook של גוגל, שכזכור מבוססים על Chrome OS.

המחשבים הראשונים שייתמכו בכך, על ידי שתשולב בהם Google Play שתנגיש עבורם למעלה ממליון וחצי אפליקציות, הם כאלה שמצוידים במסך מגע – Chrome Pixel 2015 של גוגל עצמה ו-Chromebook R11 של אייסר (Acer) לדוגמה. בסביבות ספטמבר תושק גרסה מעודכנת של Chrome OS שתכיל את השינויים הנדרשים.

בהמשך תגיע התמיכה גם למחשבי Chromebook שלא מצוידים במסך מגע, מה שיכול לתת דחיפה רצינית לתחום הזה. עם זאת, העדכון הזה לא יגיע אל מחשבים בני יותר משנתיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים