הממשלה תקים צוות מומחי טכנולוגיה וביטחון – כולל מחשוב קוונטי

"הממשלה מתכוונת להקים מערכת שתטפל בתחום המחשוב הקוונטי, בסדר גודל דומה להשקעה בסייבר", כך אמר ראש הממשלה ● נתניהו אמר את הדברים בכנס גדול של שרי מדע וטכנולוגיה, שנפתח אמש (ב') בירושלים

דרושה תוכנית כלכלית גם להיי-טק. ראש הממשלה, בנימין נתניהו. צילום: רומן ינושבסקי, מתוך BigStock

הממשלה תכריז בקרוב על תכנית טכנולוגית-מדעית, שתכלול צוות מומחים ש-"יקדם את ישראל בתחומים בעלי תרומה קריטית לביטחון", כך אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו. אחד מהתחומים שבהם תעסוק הוועדה יהיה המחשוב הקוונטי. נתניהו ציין כי תוקם מערכת בנושא, "בהשקעה בסדר גודל דומה לזו שהוקדשה לסייבר".

ראש הממשלה אמר את הדברים בכנס בינלאומי לשרי מדע ובכירים, שנפתח אתמול (ב') בירושלים. בכנס משתתפים נציגים מיותר מ-25 מדינות בעולם, כמו גם מדענים וראשי ארגוני מדע בינלאומיים כגון מאיץ החלקיקים CERN. בין המדינות המשתתפות: הודו, ארגנטינה, פולין, תאילנד, בולגריה, אוגנדה, סינגפור וצ'כיה.

"אני מזכיר לכם שרק לפני כמה שנים הודעתי שנהפוך את ישראל למעצמת סייבר. היו ששאלו מה זה סייבר, היו שלא האמינו שנהפוך למעצמה. כיום כולם מבינים את חשיבות התחום", אמר נתניהו. הוא ציין ש-"קידומה של ישראל כגורם עולמי במחשוב הקוונטי הוא אתגר לא פחות גדול והמשמעות של זה לישראל לא פחות עמוקה. אני מאמין שזה יעד בר השגה".

"מדע הוא הבאר שממנו מוצאים דליים של טכנולוגיה"

נתניהו הוסיף ואמר ש-"המדע והטכנולוגיה – שניהם חשובים, אבל לא דומים. מדע הוא הבאר שממנו מוציאים דליים של טכנולוגיה. ישראל היא מעצמה טכנולוגית – זה מה שאני שומע גם ממנהיגים. אלא שלישראל אין ברירה. עם שטח קטן ומשאבים מוגבלים, אנחנו חייבים להשקיע בטכנולוגית החיוניות לביטחוננו, לרבות טכנולוגיות מידע. ואמנם, הממשלה מקדישה השקעה עצומה לטכנולוגיית המידע בסביבת הסטארט-אפים, והשוק החופשי מאפשר לבוגרי יחידות טכנולוגיות בצבא ובוגרי אוניברסיטאות בתחום לפתוח חברות משלהם וליצור תעשיית ידע אדירה".

כדוגמה הוא הביא את האגרוטק – טכנולוגיה בתחום החקלאות. "יש לנו ניסיון עצום בחקלאות וחיברנו אותה לטכנולוגיה. רחפנים יכולים להגיד לנו ברמת הצמח הספציפי, אם צריך להשקות אותו או לרסס בפני מזיקים. קוראים לזה חקלאות מדייקת", הוסיף.

שר המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס. צילום: ניב קנטור

שר המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס. צילום: ניב קנטור

עוד ציין נתניהו את תעשיית הרכב והטכנולוגיה הגדולה שהתפתחה בישראל, והזכיר את מובילאיי (Mobileye), שנרכשה על ידי אינטל (Intel), ואת Waze, שנרכשה על ידי גוגל (Google).

"תשאלו את פייסבוק וגוגל"

שר המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס, אמר כי מדובר בכנס ראשון מסוגו בירושלים שבו משתתפות עשרות משלחות של שרי מדע וסגני שרי מדע מכל העולם. "מדינות רבות ברחבי העולם מבינות כיום מה ישראל יכולה לעשות עבורם. מדובר בדבר שחברות רבות יודעות מזה שנים – שישראל היא מקור החדשנות עבורן, שבו יש תערובת של אנשים מבריקים, ידע ופעילות הסוללת את הדרך. תשאלו את גוגל, מיקרוסופט (Microsoft), פייסבוק (Facebook) ואחרות, שיש להן כאן מרכזי מו"פ שאחראיים על התחומים פורצי הדרך של החברות הללו".

לדברי אקוניס, "אנחנו משנים את העולם – את אפריקה, את אסיה, את אמריקה הלטינית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים