"הענן מציע מודל כלכלי יעיל וגמיש, עם מגוון שירותים"

בעולם התחרותי נדרש יישום מהיר של טכנולוגיות - המעבר המסיבי לענן הוא המגמה המרכזית של השנים האחרונות - שתלך ותתעצם", כך אמר הראל יפהר, AWS ישראל

הראל יפהר, מנהל פעילות AWS ישראל. צילום: צילום-פרסום

"טכנולוגיות חדשות הן הזדמנות לחדש את פני הארגון, לחולל טרנספורמציה דיגיטלית ולהוביל להצלחה עסקית. אך ההזדמנות טומנת בחובה גם אתגרים. בעולם התחרותי נדרש יישום מהיר של טכנולוגיות. הענן מהווה מענה לאתגרים הללו: הוא מציע מודל כלכלי יעיל וגמיש, עם מגוון שירותים, מאובטחים וחדישים. המעבר המסיבי לענן הוא המגמה המרכזית של השנים האחרונות, שתלך ותתעצם", כך אמר הראל יפהר, מנהל פעילות אמזון ווב סרוויס (AWS) בישראל.

לדברי יפהר, "ב-2017 קצב הגידול השנתי של החברה עמד על 45%. לחברה יש מיליוני לקוחות פעילים, מסטארט-אפים ועד חברות ענק. על פי גרטנר (Gartner), AWS מובילה את ריבוע הקסם בשוק תשתיות כשירות, IaaS, ולה נתח השוק של 44.1%. ב-2017 השקנו 1,430 שירותים ותכונות חדשים".

לחסוך זמן וכסף

בתחום כוח העיבוד, אמר יפהר, "הכרזנו על עשרות שירותים חדשים, ביניהם: Amazon EKS , שירות מנוהל שמקל על הרצת קוברנטיס ב-AWS; AWS Fargate, טכנולוגיה לפריסה ולניהול של קונטיינרים, שמייתרת את הצורך לנהל את התשתית שמתחתם. כך,  אין צורך להזמין, להגדיר תצורה ולהרחיב אשכולות של מכונות ווירטואליות – להרצת קונטיינרים".

בתחום בסיסי הנתונים, ציין יפהר, "הכרזנו על שני שירותים: Amazon DynamoDB Global Tables, שמספק בסיס נתונים גלובלי מלא, רב-אזורי ומרובה גרסאות ראשיות. הוא מאפשר ביצועים מקומיים מהירים של קריאה/כתיבה באפליקציות בעלות פריסה גלובלית רחבה ומשתמשים מבוזרים. Amazon Aurora Serverless הוא שירות שמכוונן באופן אוטומטי קיבולת של בסיסי נתונים בהתאמה לדרישות של האפליקציות. הוא חוסך בכך זמן וכסף לארגון המשתמש בו".

בכנס Re:invent, ציין יפהר, "הכרזנו על שורת כלים שיפשטו ויאיצו הפיתוח והפריסה של אפליקציות AI חדשות. Amazon SageMaker הוא שירות מנוהל במלואו, שמסיר את המשימה המורכבת והניחושים הכרוכים בכל צעד בתהליך לימוד המכונה. הוא הופך את בניית המודל ואימונו (Train a model) לקל יותר, באמצעות ספריות פיתוח (notebooks) מובנות מראש, אלגוריתמים פופולריים לערכות נתונים בהיקף של פטה-בייטים וכוונון אוטומטי של המודל. AWS DeepLence היא מצלמת וידיאו ייעודית ללמידה עמוקה, שניתנת לתכנות באופן מלא, ולה כוח עיבוד פנימי להריץ בזמן אמת מודלים מורכבים של ראייה ממוחשבת ללמידה עמוקה. החומרה המותאמת יכולה להריץ יותר מ-100 מיליארד אירועי למידה עמוקה בשנייה".

ליצור אינטראקציה אחד עם השני

עוד הכריזה AWS, ציין, "על ארבעה שירותים חדשים, שמאפשרים למפתחים לבנות אפליקציות שמחקות תבונה כמו אנושית: Amazon Transcribe להמרת דיבור לטקסט, Amazon Translate לתרגום טקסט משפה לשפה, Amazon Comprehend להבנת שפה טבעית ו-Amazon Rekognition Video, לראייה ממוחשבת – שמיועד לניתוח וידיאו בזמן אמת".

Amazon Sumerian, אמר יפהר, "הוא שירות חדש שמקל על פיתוח של אפליקציות מציאות מדומה (VR), מציאות רבודה (AR) ותלת ממד (3D), ולהריץ אותן על מכשירים ניידים, משקפי מציאות מדומה, שילוט דיגיטלי, או דפדפן אינטרנט. באמצעות העורך של Sumerian, יכולים המפתחים ליצור סביבות ווירטואליות מציאותיות, ולהטמיע בהן אובייקטים של תלת-מימד ודמויות מאוירות. אחר כך ניתן לתכנת את האופן שבו הם יוצרים אינטראקציה האחד עם השני ועם משתמשי האפליקציה".

"סטארט-אפים רבים אימצו בשנים האחרונות את שירותי AWS", סיכם יפהר, "ורבים מסיפורי ההצלחה בשנים האחרונות מבוססים על שירותי הענן שלנו. גם מגזר חברות ההיי-טק מוביל בהטמעה של שירותים מתקדמים כבסיס לפריסת שירותים בשוק העולמי. סטארט-אפים, חברות ההיי-טק וגם המחקר האקדמי משתמשים כיום בשירותי ה-AI, ה-ML לפיתוח דור חדש של אפליקציות חדישות. עסקים וארגונים מכל המגזרים כבר העבירו את פעילותם העסקית לענן – ואני צופה שפעילות זו תתעצם בשנים הקרובות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים