תם עידן: ד"ר ארנה ברי פורשת מ-Dell-EMC

ד"ר ברי, סגנית נשיא Dell-EMC העולמית ומנכ"לית מרכזי המצוינות של החברה, הודיעה היום (א') על פרישתה לאחר שבע שנים ● את מקומה ימלא דן ענבר, סגן נשיא בכיר ב-Dell-EMC ומנכ"ל XtremIO, שיעשה זאת במקביל לתפקידו הנוכחי

ד"ר ארנה ברי, יו"רית הוועדה לבחינת תחום הבינה המלאכותית בישראל. צילום: ניב קנטור

ד"ר ארנה ברי, סגנית נשיא Dell-EMC העולמית ומנכ"לית מרכזי המצוינות של החברה, הודיעה היום (א') על החלטתה לפרוש מתפקידה, יותר משבע שנים לאחר שהצטרפה לחברה. את מקומה ימלא דן ענבר, סגן נשיא בכיר ב-Dell-EMC ומנכ"ל XtremIO, מקבוצת הפתרונות של דל (Dell), שימלא את התפקיד של ד"ר ברי בנוסף על תפקידו הנוכחי.

ברי הצטרפה ל-EMC ב-2010 והייתה לישראלית הבכירה ביותר בצמרת החברה. במהלך כהונתה בחברה היא הובילה את פעילות המו"פ שלה, וניהלה את מרכז המו"פ בחיפה, שני אתרי פיתוח בהרצליה ואת מרכז המו"פ בבאר שבע, שהיה חלוץ חברות הטכנולוגיה הגדולות שעברו לדרום. מרכזי הפיתוח הישראליים נחשבים למובילים ב-Dell-EMC ומוצרים המיוצרים בהם מהווים חלק מרכזי בפתרונות שחברה זו מספקת, כגון אחסון פלאש (Flash), אבטחת מידע, סייבר, מחשוב ענן ו-Big Data.

יצוין כי ברי נולדה בירושלים ושירתה בצה"ל כקצינת תיאום הדרכה בבית הספר לטיסה של חיל האוויר. היא סיימה את שירותה בדרגת סא"ל ב-1970. לברי תואר ראשון במתמטיקה וסטטיסטיקה מאוניברסיטת חיפה, תואר שני במחקר ביצועים מאוניברסיטת תל אביב וב-1986 קיבלה תואר ד"ר במדעי המחשב מאוניברסיטת דרום קליפורניה. שנה לאחר קבלת הד"ר הצטרפה ברי למרכז המדעי של יבמ (IBM) בחיפה, וב-1989 הצטרפה לפיברוניקס וסייעה בפיתוח פרויקטים בתחום רשתות התקשורת. אחר כך עבדה באורנט טכנולוגיות, שם ביצעה פרויקטים עבור אלביט וייעצה לאינטל (Intel).

ברי הייתה ממקימי אורנט (Ornet Data Communications), אשר בשנת 1993 נרכשה על ידי סימנס (Siemens) תמורת כ-30 מיליון דולר, ובתוך שנתיים הייתה לאחת הרכישות הגדולות של חברות יזמיות ישראליות על ידי ענקיות גלובליות.

מדענית הראשית הראשונה

ברי מעורבת מאוד בפעילות ציבורית בתחום ההיי-טק ובינואר 1997 מונתה למדענית הראשית ולמנהלת מערך המחקר של משרד המסחר והתעשייה. היא האישה היחידה שכיהנה בתפקיד זה. כמו כן, היא כיהנה גם כיו"רית קרן ההשקעות הישראלית-אמריקנית בירד והובילה פרויקטים באיחוד האירופי. לאחר שסיימה את תפקידה כמדענית הראשית, חזרה ברי למגזר העסקי והייתה שותפה בקרן הון-הסיכון ג'מיני, שם פיתחה מספר רכיבים ששימשו מאוחר יותר את קונסולת משחקי הווידיאו של מיקרוסופט (Microsoft). ב-2006 היא חזרה לפעילות ציבורית, כיו"רית איגוד קרנות הון-הסיכון IVA.

לאחר שהצטרפה ל-EMC, היא הובילה, כאמור, את הקמת מרכז הפיתוח בבאר שבע, וב-2014 מונתה לסגנית נשיא החברה לחדשנות וצמיחה, ולאחראית על מרכזי המצוינות של החברה באירופה, המזרח התיכון ואפריקה, אמריקה הצפונית והדרומית. גם לאחר המיזוג עם דל, נשארה ברי בתפקידה כסגנית נשיא ומנכ"לית מרכזי המצוינות. לאורך השנים עסקה ברי בפעילות ציבורית והתנדבותית, לקידום השוויון בתעסוקת אקדמאים. לפני שבוע היא השתתפה בפאנל של ענף ההיי-טק בוועידת התאחדות התעשיינים, שאותו ארגנה קבוצת אנשים ומחשבים, ושם התריעה כי אם ירידת צה"ל לנגד לא תואץ, עלול פרויקט הסייבר בדרום להיעצר, בגלל מגבלות כוח אדם ומשאבים.

"אנחנו נפרדים היום ממנהלת ואישיות יוצאת דופן, אשר המחויבות שלה לקדם מצוינות, יזמות וחדשנות זכתה להכרה לא רק בין כתלי החברה, אלא גם בקרב תעשיות ההיי-טק והמדע, קהילות הון-הסיכון והאקדמיה, בארץ ובעולם", אמר ג'ף בודרו, נשיא חטיבת האחסון ב-Dell-EMC. "ארנה רשמה במהלך הקריירה הארוכה שלה הישגים רבים ומרשימים וזכתה לפרסי הוקרה על פועלה המקצועי והאישי. תמיכתה הבלתי נלאית בקידום הדור הבא של הטכנולוגיה וההון האנושי בתעשייה, כמו גם מחויבותה לקהילה בסביבה בה פועלת החברה, משקפת רק מעט מהתרומה של ארנה להצלחת החברה. נרגיש בחסרונה של ארנה ואנחנו מאחלים לה הצלחה רבה בפרק הבא של חייה". בודרו הוסיף כי "אנחנו מברכים את דן על הרחבת מחויבותו לחדשנות טכנולוגית ולפיתוח ההון האנושי בחברה, במסגרת תפקידו כמנכ"ל מרכזי הפיתוח בישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים