"ארכיטקטורה מבוססת ענן מגדירה את העידן הקוגנטיבי"

"אנו ממציאים עצמנו כעת מחדש, כדי לנצל את הענן לטובת שיפור מימדים עסקיים ופתרון בעיות מורכבות בארגונים", כך לדברי ברייסון קולר, מנכ''ל פלטפורמת ווטסון והענן של יבמ

ברייסון קולר, מנכ''ל ו-CTO פלטפורמת ווטסון והענן של יבמ. צילום: כפיר סיון

"ארגונים נמצאים כעת בעיצומו של מסע, מרישוי התוכנה הקלאסי, המסורתי – אל עבר הענן. בסוף כולם יהיו בענן, מי בתוך יממה, מי בעוד שישה חודשים, או חמש שנים. העידן הקוגנטיבי יצר נקודת זינוק, המניעה את הענן קדימה. ארכיטקטורה מבוססת ענן, באופן טבעי תגדיר את העידן הקוגנטיבי", כך אמר ברייסון קולר, מנכ"ל ו-CTO פלטפורמת ווטסון (Watson) והענן של יבמ (IBM).

קולר היה דובר המפתח בכנס "Watson TLV Summit", שערך הסניף הישראלי של יבמ ישראל. הכנס התקיים היום (ה') במלון דייוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. את המליאה המרכזית הנחה המוסיקאי, יאיר ניצני.

צילום ועריכת וידיאו: דותן גור

באוקטובר 2015 יבמ רכשה את הנכסים הדיגיטליים של ערוץ מזג האוויר (Weather Company), תמורת מאות רבות של מיליוני דולרים. קולר שימש כסמנכ"ל טכנולוגיות בחברה עד רכישתה על ידי הענק הכחול – ואז קודם.

ליבמ היה ויש – עניין גדול במוצרי ערוץ מזג האוויר. כך, אותה שנה חתמה החברה על ברית אסטרטגית עם WSI, החטיבה העסקית הגלובלית של ערוץ מזג האוויר. החטיבה מספקת מדי יום 26 מיליארד תחזיות מזג אוויר סביב העולם, על בסיס נתונים המגיעים מרשת חיישנים פרטית, בת 100 אלף חיישנים, מטוסים, ומיליוני מכשירי טלפונים חכמים, בניינים ומכוניות.

מזג אוויר הוא אולי הגורם החיצוני היחיד והגדול ביותר בנדנדת הביצועים העסקיים – והאחראי להשפעה כלכלית שנתית של כמעט חצי טריליון דולרים בארצות הברית לבדה.

בעוד תחזית מזג האוויר הופכת למדויקת ומפורטת יותר ויותר, המערכות העסקיות מניחות לרוב שכל יום הוא אותו הדבר. כתוצאה מכך, ידע הממשמש ובא אודות שיבושי מזג אוויר קיצוניים – או אפילו שיבושים שבשגרה – מניעים התנהגויות מובנות היטב ותגובות מערכתיות – ולא תמיד מעוררים תגובות מבצעיות.

כך, ביבמ מעריכים כי מכשירים ומערכות המשלבים נתוני מזג אוויר עם נתונים עסקיים מסורתיים ונתונים עשירים – ממספר חסר תקדים של מכשירי האינטרנט של דברים – יהפכו את האופן של קבלת ההחלטות הארגוניות.

לדברי קולר, "אנו ממציאים עצמנו כעת מחדש, כדי לנצל את הענן לטובת שיפור מימדים עסקיים ופתרון בעיות מורכבות בארגונים. אנו לוקחים את הנתונים הארגוניים ומפיקים מהם ערך, כדי שקברניטי ארגונים יקבלו החלטות מושכלות וטובות יותר. הנתונים יהפכו את המנכ"לים למנהלים של ארגונים מוכווני מידע".

להכיר טוב יותר את הלקוחות

מצב חדש זה, הסביר קולר, "יביא לשינוי של מודלים עסקיים בארגונים. אנו נמצאים על ספו של עידן חדש: לא ניתן להמציא את היתרון התחרותי בלא להסתייע בענן. הענן יביא לשינוי המודל של הרצת הנתונים, הטיפול בהם והפקת הערך מהם".

"מרכז הכובד יעבור לענן. הענן יהיה הגורם המרכזי בהצלחת העידן הקוגנטיבי. בנינו את ווטסון כי אנו רוצים להסתייע בחדשנות שלו לטובת לקוחות ארגוניים. בווטסון יש מימד משבש וחדשני, וככזה ניתן למנף את הכוח שיש במחשוב הקוגנטיבי, לצורך קבלת החלטות טובה בעסקים".

"ווטסון מסייע בדרכים רבות במגזרי תעשייה שונים", אמר קולר, "החל מניתוח שלל נתונים בעולמות הגיאולוגיה והגיאוגרפיה, לטובת סיוע ומיקוד בחיפושי גז ונפט, ועד לתחומים איזוטריים יותר".

המאפיין את העידן הקוגנטיבי, אמר קולר, "הוא שהשינוי איננו רק טכנולוגי. זהו משהו שהוא מעבר לטכנולוגיה: באותה מידה שזהו שינוי טכנולוגי, מדובר במסע של אנשים, מסע הכולל רכיבים פילוסופיים ותרבותיים לצד אלה הטכנולוגיים".

הוא סיכם באומרו כי "השקענו רבות בבינה מלאכותית ונמשיך בכך. מדובר בשינוי תודעתי ותפיסתי. עליכם להיות בעלי אומץ לשנות את כל מה שניתן למדידה, להסיר חומות, לאחד שכבות, להביא לטיוב בקבלת ההחלטות, להכיר טוב יותר את הלקוחות".

"הבינה המלאכותית מסייעת לארגונים לחזק את החוזקות שלהם, להשלים פערים במימדים החלשים שלהם – ולתת להם את היכולת להיות המשבש הראשי בתחום הפעילות שלהם. ווטסון – מעבר לכל – מסייע לעסקים להחליט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים