מחקר: המטבעות שבמשחקי המחשב משמשים לפשעים

על פי חוקרי טרנד מיקרו, ההאקרים משיגים את הכסף הווירטואלי בדרכי מרמה, הופכים אותו ל-Cryptocurrency כך שיהיה קשה מאוד לאתר את מקורו, ובאמצעותו מממנים פשעי סייבר

מקבל אישור אמריקני... מסוים. ביטקוין. צילום: BigStock

מסחר במטבע וירטואלי שמקורו במשחקי מחשב ברשת ונמצא בתחום "האפור", עלול להוביל לפשעים חמורים, ביניהם הלבנת כספים ומימון של פשעי סייבר; כך על פי חוקרי טרנד מיקרו (Trend Micro).

כדי להבין את התופעה החוקרים מיפו את התהליך: מהלך ראשון של פושעי הסייבר הוא רכישת כסף וירטואלי של משחקי מחשב, אך לא בדרך קונבנציונלית, אלא על ידי ניצול פרצות במשחק, או על ידי גניבתו מחשבון של אחד השחקנים. מהלך שני הוא פרסום המציע למכירה את הכסף הגנוב באתרים הייעודים לכך, או דרך מדיה חברתית. מהלך שלישי הוא המכירה עצמה.

לאחר קבלת הכסף הופכים אותו ל-Cryptocurrency (דוגמת ביטקוין) כך שיהיה קשה מאוד לאתר את מקורו. כעת, הכסף הולבן וניתן לשימוש בכמה אופנים: רכישה נוספת של מטבע וירטואלי, מכירתו וקבלת תשלום בכסף אמיתי – או מימון של פשעי סייבר.


על פי החוקרים, רבים מאתרי המכירה של מטבע וירטואלי למשחקי מחשב ברשת מציעים למשתמש חוויית קניה דומה מאוד לאתרי המכירות הפופולריים ברשת. "השגשוג שלהם מעיד כי הם עסק משתלם מאוד, המניב תזרים יציב של הכנסות לבעליהם, עובדה שצריכה להדליק נורה אדומה בקרב רשויות האכיפה. זאת כי הרווחים, פעמים רבות, מנותבים למתקפות סייבר, וההשפעה שלהם מגיעה מעבר לתעשיית משחקי המחשב".

שחקני משחקי מחשב ברשת, סיכמו החוקרים, "צריכים להבין את ההשלכות של המשחקים הלא חוקיים, שכן פושעי סייבר ינסו תמיד להגדיל את הכנסותיהם בצורה חוקית ושאינה חוקית. עצימת עיניים לערוץ פעילות זה, תוביל להשלכות משמעותיות בעתיד בתחום המחשבים ובחיים האמיתיים. ההתקפות על ארגונים ימשיכו ואף יגברו –  בשל המימון שמגיע מהתחום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים