"ארגונים לא מנצלים את הפוטנציאל הגלום באינטרנט של הדברים"

כך אמר לורן מאיו, מנהל בכיר לתחום האינטרנט של הדברים באריקסון ● לדבריו, "ברגע שמוצרים מחוברים לרשת, זה כבר מביא לשינוי האופן של פעולת העסק"

לורן מאיו, מנהל בכיר לתחום האינטרנט של הדברים באריקסון. צילום: יח"צ

"הדיבור על האינטרנט של הדברים מתקיים כבר כמה שנים. ארגונים אינם מבינים לעומק את המשמעות וההשפעה שעשויה להיות להם בעקבות מימוש הפוטנציאל של התחום", כך אמר לורן מאיו, מנהל בכיר לתחום האינטרנט של הדברים באריקסון (Ericsson).

בראיון לאנשים ומחשבים אמר מאיו כי "ארגונים מתחילים להפנים את הצורך בשינוי. השינוי הוא גם ברמה התפיסתית, וגם בצורך שבשינוי המודלים העסקיים, בעקבות הטמעת פרויקטים של האינטרנט של הדברים". לדבריו, "האינטרנט של הדברים יכול לסייע לשינוי של כל מוצר בכל שלב בתהליך, מהייצור, דרך כל שרשרת ההפצה ועד ההגעה ללקוח הסופי".

"ברגע שמוצרים מחוברים לרשת, זה כבר מביא לשינוי האופן של פעולת העסק", אמר מאיו, "כך למשל, בעולם תעשיית כלי הרכב. אחת לשנתיים-שלוש, היה עסק בו מכרת מכונית ללקוח. אם אתה בר-מזל, הלקוח היה בא אליך שוב. רוב הזמן לא היו יחסים עם הלקוח.

כעת, עם הפיכתן של המכוניות למקושרות, יש המון פריטי מידע על הנהג, דפוסי ההתנהגות שלו ואופן נסיעתו. כך, כעת יצרנית כלי הרכב יכולה להציע סוגי שירות שונים, מהחלפת גלגל ועד תזכורת על הצורך בביצוע בדיקה תקופתית, או שינוי פוליסת הביטוח בהתאמה אישית".

לצפות עניינים שלא היו קודם

האינטרנט של הדברים, אמר מאיו, "יצר מצב חדש, של יכולת להציע שירותים וערכים מוספים מעבר למכירת המכונית לכשעצמה. הוא משנה את ערך ההיצע ואת המבט על הלקוח. המידע הנצבר אודות הלקוח משנה את הדרך בה העסק שלך עובד. יש לך מידע שבעבר לא היה לך, וכעת ניתן לצפות הרבה עניינים שלא היו קודם".

"שינוי התהליכים העסקיים משנה את היחס מול הלקוח, מול המוצר, השירות הנוסף והליכי המוצר ותהליכים העסקיים", ציין מאיו. "כפועל נובע מכך, קיים פוטנציאל רב לצמצום ההוצאות או להגדלת הרווחים, או גם וגם. השינוי הדיגיטלי בארגונים הוא מגמת-העל, והאינטרנט של הדברים הוא המימוש המהווה חלק מאותה מגמה".

"המנמ"ר כיום מתמודד אל מול אתגרים רבים", הסביר מאיו. "ליבתו העסקית של הארגון שונה מזו הטכנולוגית. מצב זה מביא לפער ביכולות מערך ה-IT בארגון לענות על הציפיות העסקיות מצד ההנהלה. מחקר שנערך באחרונה, העלה כי רק 29% מהארגונים רואים עצמם מוכנים, או נערכים לכניסה לאינטרנט של הדברים, מה שאומר שיותר משני שלישים מהארגונים טרם נערכו ואינם מוכנים".

לדבריו, "הארגונים לא מוכנים, והם נדרשים לשינוי. אם אתה יצרן כלשהו, היית רגיל למכור – וזהו. כעת בא תחום חדש, ומשנה את אופן הפעולה. אתה נדרש כעת להשקיע בכמה רמות. עליך לבנות תשתיות חדשות. אתה נדרש ליצירת אקו-סיסטם מורכב – הגדלת השותפים, הרחבת היצע השירותים, בניית אפליקציות תומכות ועוד. צריך ניהול מורכב יותר. המטרה היא ללכוד את המידע, לנתח אותו ולנצל אותו לטובת ההיבטים העסקיים".

עולם חדש ולא מוכר

"אריקסון יכולה לעזור לארגונים במסע להפיכתם לארגון דיגיטלי ובתוכו, בתחום האינטרנט של הדברים", אמר מאיו. "יש לנו פתרונות IT ל-IoT. פתרונות לקישוריות, כמו גם לניהול הקישוריות".

פלטפורמת האינטרנט של הדברים שלנו מאפשרת לספק שירותים ואפליקציות חדשים, אותם ארגונים יכולים להציע ללקוחות. הפלטפורמה מחולקת לפתרונות ורטיקאליים – לעולמות התחבורה, תשתיות אנרגיה, ביטחון הציבור ועוד. ארגונים נדרשים לתמיכה על ידי שותף שייתן את מעטפת השירותים המקצועיים, ופה אנו באים".

"תחום האינטרנט של הדברים הוא עולם חדש ולא מוכר, מורכב ולא מעט פעמים קשה ליישום", סיכם מאיו. "ארגונים נדרשים למאות או אלפי חיישנים, נדרש לתקף אותם, לאמת אותם ולאחר מכן לנהל את כל זה. יש לנו שירותי אינטגרציה של תקשורת, לצד ניהול השירותים וסיוע לארגונים בתפעול התשתיות".

"כך, למשל, סייענו לוולוו (Volvo), למדנו עימם איך עושים את השינוי: התחלנו לספק להם שירותים קטנים בעבר וכיום יש הרבה IT במכוניות המקושרות שלהם. אני רואה את השינוי הטכנולוגי, דרך השינויים שהם עוברים. ישראל היא בעלת פוטנציאל למימוש נרחב של האינטרנט של הדברים – בתחום ערים חכמות, אבטחה וביטחון, ממשלה תחבורה ואנרגיה. שילוב אווירת החדשנות עם ריבוי הסטראט-אפים מהווה קרקע פוריה ליצירת מהפכה חשובה בישראל".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דנייאל ארנרייך

    האינטרנט של דברים אינו המצאה חדשה, ואלה שפעילים בתחום הבקרה כבר בנו מערכות כאלה לפני 2 עשורים. רק השם הוא חדש והרחבה לתחומים רבים היא משמעותית. הנלהבים מהנושא חייבים לזכור כי כל רכיב בקרה או איסוף מידע שמחובר לרשת חשוף לסיכוני תקיפת סייבר וגם חושף לתקיפה קלה יותר את המערכת אליה הרכיב מחובר. הצלחה של אינטרנת הדברים תחל כאשר יהיו פתרונות אבטחת סייבר כלולים ברכיבים המחוברים לרשת ללא עלות נוספת מעבר לעלות הרכיב. כמובן שספקי פתרונות רשאים להלהיב את העם, ומשגיחי הסייבר חייבים להיות על המשמר בברכה דניאל

אירועים קרובים