שדולת הסטארט-אפים תגבש תוכניות להעסקת נשים בתעשייה

באמצעות התוכניות, שיוגשו לממשלה, מבקשים בשדולה להקל על שילובם בתעשיות הסטארט-אפים וההיי-טק של נשים ותושבי הפריפריה

צילום אילוסטרציה: BigStock

שדולת הסטארט-אפים של הכנסת, בראשותם של הח"כים יואל חסון ויואב קיש, תגבש תוכניות שיוגשו לממשלה, במטרה לקדם תעסוקת נשים בקהילת הסטארט-אפים וההיי-טק, ולפעול למען יזמות בפריפריה.

בדיון שקיימה השדולה באחרונה רוכזו רעיונות שהעלו חברי כנסת, סטארט-אפיסטים ומומחים ושעוסקים בנושאים אלה. חברי השדולה ניסו להבין מנציגי התעשייה את הבעיות והחסמים שעומדים בפני נשים ובפני עובדים בפריפריה.

ח"כ איילת נחמיאס-ורבין אמרה בדיון כי "נשים צריכות להיות חלק מכל שולחן קבלת החלטות, שלא יהיה מצב שבכל שולחן שכזה יהיו רק גברים". לדבריה, "נשים יכולות לתרום רבות לתעשייה, לארגונים ולחברות, ועלינו לעשות על מנת לצמצם את הפערים בתעסוקה, לטובת הנשים והחברה כולה".

"עוד באחריותנו להכשיר עובדים שעברו את גיל 40, כדי לשלב אותם בחזרה בתעשייה ולמלא את המחסור שקיים", אמרה ח"כ נחמיאס-ורבין.

נציג המדען הראשי סיפר כי ניתנו מענקים מיוחדים ליזמים ערבים וחרדים – דבר שעודד את הצמיחה של אוכלוסיות אלה.

עוד צוין בישיבה שיש 5,000 נשים חרדיות בעלות הכשרה טכנולוגית שאינן עובדות ועלתה האפשרות לפתח פרויקטים טכנולוגיים ייעודיים להן.

מאחר שהדיון עסק בהשתלבותן של נשים במעגל היזמות עלתה לדיון גם שאלת התרבות הארגונית בחברה. בין היתר צוין כי יש לאפשר גם לגברים לצאת מוקדם מהעבודה על מנת לאסוף את הילדים מהגן. כך, ובאמצעות צעדים נוספים, יתאפשר יותר שוויון תעסוקתי לנשים – הסכימו רבים מהנוכחים.

"לעודד את היוזמים ואת החולמים"

גל קלקשטיין, מנכ"ל השדולה, אמר כי "אנחנו מקבלים פניות רבות מיזמים שמציפים לידיעתנו עוד ועוד בעיות רגולטוריות והצעות לייעול תהליכי יזמות ולמרות הבעיות שנחשפות בפנינו. אנחנו שמחים על כך, כי בצורה זו ניתן להתחיל לפעול ולשנות".

ח"כ חסון ציין כי יש היענות רבה לפעילות השדולה. הוא סיפר על שיחות רבות שהוא מנהל עם יזמים ואמר ש-"יזמות היא ערך חשוב, שיש להשקיע בו משאבים ומאמצים רבים, כדי לעודד את היוזמים ואת החולמים".

ח"כ פרופ' מנואל טרכטנברג העלה את החשיבות שיש, לדבריו, בקבלת נתוני תעסוקה בכל עיר ואזור במדינה. "האפשרות לקבלת נתונים פרטניים כדי למנף את היתרון היחסי בכל עיר ואזור חשובה", אמר. "כיום מאוד קשה למפות ולקבל נתונים פרטניים לפי ערים ואם זה ייעשה, נוכל למנף באופן טוב יותר ישובים לפי יתרונות וחוזקות. בנוסף, פיתוח קשר עם האקדמיה יאפשר דיאלוג ישיר ויתרום לבניית וקידום אקו-סיסטם מקומי".

"למשוך תשומת לב למרכזי יזמות בפריפריה"

נציגי היזמים וחברות הסטארט-אפ שהשתתפו בדיון העלו את הצורך למשוך תשומת לב, טענו כי אחד המחסומים הבולטים בנוגע ליזמות בפריפריה הוא הריחוק שלה מהמרכז. לדבריהם, יש למשוך תשומת לב, דרך חקיקה ומודעות, לפעילותם של מרכזי תמיכה ביזמות בערים אלה ולעזור ליזמים להכיר אנשים אחרים מהקהילה. עוד הם ציינו כי יש חשיבות למציאת גורם רלוונטי בכל רשות מקומית שיוביל וירכז פעילויות שכאלה.

משתתפים רבים אף העלו את הצורך במתן הקלות מס לסטארט-אפים בפריפריה, שקיפות וצמצום הרגולציה, כדי שיוכלו לבנות אקו-סיסטם מקומי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים