מטרופולינט רוכשת חלק מפעילות MPL תמורת מיליוני שקלים

לדברי יוסי אסא, מנכ"ל מטרופולינט, "המהלך יביא לצמיחה משמעותית בתחום ה-ECM ללקוחות החברה ולהגדלת היצע המוצרים"

יוסי אסא, מנכ"ל מטרופולינט

מטרופולינט מבית מילגם רכשה את פתרון ניהול ואחזור המסמכים וידע Office Light מ-MPL, כך נודע לאנשים ומחשבים. היקף העסקה לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו כי הוא עומד על מיליוני שקלים.

Management Paper Less) MPL) מתמקדת במתן פתרונות לארגונים בתחום ניהול המסמכים (שוטף וארכיב) ואחזורם, וזאת תוך התייחסות לצרכים הייחודיים של ארגונים אלה, כגופים אשר חלים עליהם חוקים ונהלים שונים בנושא שמירת מסמכים. MPL צמחה בשנים האחרונות והיא אחת מהחברות המובילות בתחום. חברת המחקר STKI החלה לדרג את המוצר שלה בדו"חות השנתיים שלה בתחום ה-ECM, ניהול תוכן ארגוני.

אשר גליקמן, מנכ"ל ושותף ב-MPL, וכל צוות הפיתוח, התמיכה וההטמעה של המוצרים יעברו למטרופולינט במסגרת הרכישה. אליהם יצטרפו מאות מלקוחות החברה ועשרות אלפי המשתמשים מארגונים מכלל המשק – כולל רשויות מקומיות, בנקים, חברות ביטוח, משרדי מהנדסים, רו"ח ועוד. דני קלימי, שותף ב-MPL, ימונה למנכ"ל החברה, שתמשיך לעסוק בתחום סריקת מסמכים ("לשכת סריקה").

צמיחה משמעותית בתחום ה-ECM

מטרופולינט רכשה את מוצר Office Light, פרי פיתוח של MPL, המהווה פתרון לניהול משותף של כלל המסמכים בארגון, באופן המשפר את זרימת המידע והתוכן בארגון ומחוצה לו, מול עובדים, ספקים ולקוחות. הפתרון מייעל את תהליכי העבודה בארגון ומסייע בהפיכת המידע הארגוני לנכס בעל ערך עסקי גבוה, במקביל ליצירת סביבת עבודה ידידותית ונוחה. כך, המוצר מאפשר ליצור, לשתף, לתייק, להפיץ, להנחות, ולעקוב אחר מידע ותהליכים בארגון בקלות רבה.

אשר גליקמן, מנכ"ל MPL. צילום: קובי קנטור

אשר גליקמן, מנכ"ל MPL. צילום: קובי קנטור

מילגם, שמטרופולינט היא חברה בת שלה, היא קבוצה המונה 2,000 עובדים וארבע חברות, ומנוהלת על ידי שתי קרנות פרטיות. תחומי העיסוק העיקריים של מטרופולינט הם תפעול וניהול מערכי גבייה ומים, בעיקר ברשויות המקומיות ובמגזר הממשלתי. עשרות מהן נמנות על לקוחותיה. החברה הוקמה ב-1999 על ידי מלם-תים ונרכשה על ידי מילגם לפני חמש שנים.

לדברי יוסי אסא, מנכ"ל מטרופולינט, "רכישת הפעילות ב-MPL היא צעד טבעי לאחר שנים רבות של שיתוף פעולה בין החברות ברשויות המקומיות. המהלך יביא לצמיחה משמעותית בתחום ה-ECM ללקוחות החברה ולהגדלת היצע המוצרים שתוכל להציע מטרופולינט ללקוחות שעברו עם רכישת הפעילות".

גליקמן הוסיף כי "מהלך זה, של רכישת הפעילות על ידי מטרופולינט, יביא להרחבה מיידית של מוצרי ניהול המסמכים והידע ללקוחות מטרופולינט בפרט – ולחיזוק החשיפה והמודעות לחשיבות של הטמעת מתודולוגיות ניהול מסמכים וידע, בקרב שוק התוכנה בכלל".

חלפו הימים של שליחת מכתבים בדואר

"ארגונים נדרשים לטפל בתהליכים העסקיים היום הרבה יותר מהר מבעבר, חלפו עברו להם הימים של שליחת מכתבים בדואר". אמר גליקמן לפני שבועות אחדים לאנשים ומחשבים. לדבריו, "ארגונים מתקשים להתמודד עם הטיפול בכמויות הגדולות של המידע הנוצר בארגון ומתקבל מחוצה לו. כמות המסמכים הנוצרת במהלך תהליך עסקי גדולה יותר מבעבר, ויש גם הרבה יותר תהליכים עסקיים. אם בעבר פקיד תביעות בחברת ביטוח טיפל בפרק זמן נתון בעשר תביעות, הרי שהיום הוא נדרש לטפל במאה תביעות. לכן, כל התהליכים הכרוכים במסמכים צריכים להיעשות יותר מהר".

הוא הוסיף כי "מחקרים מעלים כי עובדים מבזבזים 20% מזמנם על חיפוש מסמכים. המצב כיום הוא שהמידע רב יותר, הוא מבוזר יותר, ועד שהמסמך נמצא, הוא עלול להיות כבר לא רלוונטי".

גליקמן סיכם באומרו כי "ארגונים נדרשים לכלים שיהיו בעלי יכולות אינדוקס גבוהות, לצד יכולות חיפוש חכמות. יש להביא למצב בו התהליכים העסקיים, מבוססי הידע והמסמכים – יהיו מהירים ויעילים יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים