סיימון וולש, EMC: "המהפכה הדיגיטלית משבשת ומשנה כל עסק, בכל תחום"

"מנכ''ל ומנמ''ר שלא יידעו להתאים עצמם לקראת המהפכה הזו, ימצאו עצמם מחוץ למסלול המירוץ וייעלמו", אמר וולש, סמנכ"ל תפעול לאזור EMEA בחברה ● מה הוא סבור שיביא את השינוי העסקי?

סיימון וולש, סמנכ''ל תפעול EMC לאזור EMEA. צילום: ניב קנטור

"המהפכה הדיגיטלית חובקת עולם ומביאה לשיבוש ולשינוי במודל העסקי והתפעולי של כל חברה. מנכ"ל ומנמ"ר שלא יידעו להתאים עצמם לקראת המהפכה הזו, ימצאו עצמם מחוץ למסלול המירוץ וייעלמו". כך אמר סיימון וולש, סמנכ"ל תפעול EMC לאזור EMEA (ר"ת אירופה המזה"ת ואפריקה).

וולש היה דובר המפתח בכנס EMC Forum, כנס הלקוחות והשותפים של הסניף הישראלי של ענקית תשתיות ניהול המידע. הכנס, שכותרתו Redefine.NEXT התקיים היום (ב') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות יותר מאלף מקצועני IT.

ההוכחה הטובה ביותר להיקף השינויים ועוצמתם, אמר וולש, "היא בדיקה מחודשת ברשימת הפורצ'ן 500 (Fortune 500) של שנת 2,000. מעניין להיווכח כי 52% מהחברות שם נעלמו, וזאת בתוך עשור וחצי. המסקנה היא שנדרש לערוך שינויים במהירות, על מנת להסתגל לעולם החדש, המתאפיין במהירות, זריזות, ומיקוד בחוויית לקוח. אנו עסק משתנה ואנו משתנים – כי העולם משתנה".

הוא ציטט מאמר שפורסם החודש בהרווארד ביזנס ריביו (Harvard Business Review), לפיו "החוקים החדשים של התחרות הם: היה פרנואיד, שבש את עצמך, הילחם על ההון האנושי בעל הכישרונות".

"השינוי הדיגיטלי משנה את כל העולם בכל שוק ושוק", אמר וולש. "מה שהחל עם Waze יגיע לכל מגזר תעשייה. לא ירחק היום שגם עולם התשלומים ישתנה, כי ייתכן וחלק מהלקוחות לא יזדקקו לבנק, ואז השיבוש יגיע גם לעולם הפיננסי. הדיגיטל משפיע על כולם".

המניע העיקרי לשיבוש, אמר וולש, "הוא התוכנה – היא 'משתלטת' על העולם, ומשם זה מגיע בסופו של דבר לרכיבים. כל המחקרים מצביעים כי עד 2020 הכל יהיה מבוסס תוכנה: יהיו שבעה מיליארד אנשים מקושרים, 30 מיליארד רכיבים מקושרים, 44 זטה-בייט של נתונים. למרות שאף אחד לא אוהב לדעת שעוקבים אחריו עם מצלמות, הרי המעקב נעשה ללא הרף עם קוקיז בטלפון הנייד. טביעת האצבע הדיגיטלית שלך גורמת לחוסר האפשרות להיות אנונימי".

במכונית יש יותר תוכנה ממטוס

הדגמה להתבססותה של התוכנה, אמר וולש, "היא בהבדל בין מטוס F-35 לבין דגם חדש של מכונית ב.מ.וו. (BMW) יש יותר תוכנה במכונית מאשר במטוס: בעוד שבמטוס הקרב המשוכלל יש שמונה מיליון שורות קוד במערכות האוויוניקה ו-24 מיליון שורות קוד בסך הכל, הרי שבמכונית יש 35 מיליון שורות קוד ל-GPS ו-100 מיליון שורות בכלל. הכל תוכנה".

השינויים הללו, אמר וולש, "כופים על שינויים בעולמו של המנמ"ר: הוא נדרש לצמצום הוצאות, שיפור האג'יליות של שירותים ואפליקציות. זו מהות ה-IT. במקביל, כל הפיתוח הוא מכוון לקוח, עם דגש על חוויית לקוח. האפליקציות, המובייל והתוכנה המשובצת משנים את המהות העסקית בארגונים, כי ה-IT הופך להיות מסובך באופן אקספוננציאלי".

עידן המחשוב נחלק לשלוש תקופות, שהמאפיין אותן הוא הפלטפורמה, אמר וולש. הפלטפורמה הראשונה, אמר, "הייתה זו של המיינפריים, בשנייה היה PC, ה-Client-server ואפליקציות מסורתיות. הפלטפורמה השלישית היא זו שבה הכל מקושר, עם אפליקציות Native מבוססות ענן".

הבעיה של פלטפורמה 3, אמר וולש, "שהיא מסבה הרבה כאב ראש למנמ"רים: עליהם להוריד הוצאות, להתמקד בהשקעות אסטרטגיות ולהניב ערך. הם נדרשים להיות אג'יליים, לצמצם זמן הגעה לשוק ולהתמקד בחוויית לקוח".

"כדי להצליח בבניית הפלטפורמה השלישית, השינוי צריך להתבצע מלמעלה עד מטה ולהפך", אמר וולש. "נדרש שינוי דיגיטלי מלא, הכולל ענן היברידי, תשתיות אחודות העונות לכל האפליקציות". בנוסף, ציין, "נדרש שינוי תפיסתי: אמזון (Amazon) מוכרת יותר פטישים מאשר הום דיפו (Home Depot). כלומר, ייחודה הוא לא כחנות ספרים, אלא ביכולת ליצור שוק ולחבר בין קונים ומוכרים".

"העתיד הוא אפליקציות, אפליקציות, אפליקציות", ציין וולש. "אלו המסורתיות, נבנו בראיית עולם התשתיות. אלו החדשות ייבנו בראיית האפליקציות עצמן. השינוי הוא גם תפיסתי וגם ארכיטקטוני: פלטפורמה 2 התאפיינה בכך שהאפליקציות נרכשו ואילו התשתית נבנתה והונדסה. בפלטפורמה 3, לעומתה, האפליקציות נבנות ואילו התשתית נרכשת, זה ענן במקום דטה סנטר. זה ההבדל המהותי בין שתי הפלטפורמות. כיום לתשתית אין ערך, היא כמו צנרת. הענן הוא לא משהו שקונים, אלא משהו שעושים. כך נוצר שינוי של המודל התפעולי, איך ה-IT מקצה משאבי מחשוב, משרת את הלקוחות הפנימיים והחיצוניים ומספק אפליקציות ושירותים. הענן יביא לאספקת שירותים טובה יותר".

"המשמעות הנגזרת מהשינוי היא איך להריץ תוכנה ולעשות זאת במהירות – זה יביא את השינוי העסקי", סיכם וולש. "ענקיות האינטרנט מוציאות בין עשרות לאלפים של גרסאות לכל מיני שירותים ומוצרים – על בסיס יומי. עסקים, לעומתם, איטיים ולא מצליחים לספק זמן הגעה זהה לשוק, של דקות במקום חודשים. העולם החדש מפחיד – אך טומן בחובו הזדמנויות, אל תפחדו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים