יגאל שניידר, אלכסנדר שניידר: "על הצבא להימצא בקדמת הטכנולוגיה בהיבטי המחשוב והדטה סנטר"

"מבצע צוק איתן היווה אתגר תקשובי, שהביא לידי ביטוי את הצורך להקים הרבה מערכות בזמן קצר ובאופן קיצוני", אמר ארז גל-חן, מנהל קבוצת מהנדסים בנט-אפ ישראל ● שניידר: "הצבא נדרש לערוך תכנון ארוך טווח; מדובר באתגר עצום שטומן בחובו הזדמנות פז להתייעלות"

"המעבר של בסיסי צה"ל לדרום מספק הזדמנות לבנות את השדירה המחשובית שלו בצורה טובה, עמידה וחסכונית", כך אמר יגאל שניידר, מנכ"ל אלכסנדר שניידר.
שניידר התראיין לאנשים ומחשבים לקראת הכנס השנתי לתקשוב ביטחוני C5I 2015. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך ביום ב', ה-6 ביולי, במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה.

לדברי שניידר, "בניית מרכזי המחשוב בדרום הארץ צריכה להתבצע תוך שתי פריזמות. האחת, עמידות בפני מגוון רחב של איומים. השניה, יעילות אנרגטית. הסיבה לכך היא הצורך בחיסכון בכסף. הצבא שלנו משלם חשבון חשמל בשקלים, וזהו חשבון יקר. קיים פער בין מה שהמתקנים החדשים יוכלו לבצע בעלות מסוימת, ובין מה שהמתקנים הישנים מבצעים, והפער הזה עומד על מאות מיליוני שקלים לאורך השנים – אותם ניתן לחסוך".

בהתייחסו להקמה הצפויה של ענני מחשוב צבאיים בדרום הארץ אמר שניידר כי "מדובר על הוספת עוד מימד למחשוב הצה"לי. תכנון נכון של ענן המחשוב מצריך תשתיות דטה סנטר מתקדמות. זאת על מנת להגיב לשינויים ולעומסי המחשוב המשתנים. לכן על הצבא להימצא בקדמת הטכנולוגיה בהיבטי המחשוב והדטה סנטר".

מה שהצבא, ואגף התקשוב בראשו נדרש לעשות, סיכם שניידר, "הוא לערוך תכנון ארוך טווח, דבר שהוא קשה לכשעצמו, וגם יש קושי בביצוע שלו לאורך זמן. מדובר באתגר עצום הניצב בפני ה-IT הצה"לי, הטומן בחובו הזדמנות פז להתייעלות".

נדרש להגיע למצב בו אפליקציה תדבר עם אפלקציה

ארז גל-חן, מנהל קבוצת מהנדסים בנט-אפ (NetApp) ישראל, אמר כי "מבצע 'צוק איתן' היווה אתגר תקשובי, אשר הביא לידי ביטוי את הצורך להקים הרבה מערכות בזמן קצר ובאופן קיצוני. המעבר משגרה לחירום היה מהיר".

לדברי גל-חן, "העולם בכללו, ובתוכו המגזר הצבאי, הולך לכיוון של אחסון מוגדר תוכנה, SDS. המשמעות היא של קבלת ושימוש אפליקציות בשירות עצמי. נוצרה פה יכולת חדשה; במקום שצוותי הארכיטקטורה יגדירו מהו הפתרון הנכון, אז האפליקציות מוקצות בזמן קצר, תוך מענה לרצון בעוד נפחי אחסון, בעוד תעבורה של האחסון ובעוד שירותים שמתקבלים ממערכות האחסון". היכולת החדשה הזו, אמר גל-חן, מספקת את האפשרות שהאפליקציה תעבוד מול מערכת האחסון, ותהיה מנותבת לענן. הדבר נעשה, הסביר, בשל שיתוף הפעולה של נט-אפ עם VMware.

ארז גל-חן, מנהל קבוצת מהנדסים בנט-אפ ישראל

ארז גל-חן, מנהל קבוצת מהנדסים בנט-אפ ישראל

בהתייחסו לשילוביות הבין זרועית, אמר גל-חן כי "נדרש להגיע למצב בו אפליקציה תדבר עם אפלקציה, גם אם המדובר באפליקציות הנמצאות על גבי פלטפורמות IT של זרועות שונות. אנו מספקים פתרון העוקף את המכשלה הזו, ומאפשר לכלל האפליקציות לדבר זו עם זו. הדבר נעשה בעזרת הטמעה של מערכת אחסון וירטואלית הזהה לזו הפיזית, אשר המידע עובר דרכה תוך שינוי הפורמט בצורה אוטומטית". בדרך זו, סיים גל-חן, "ניתן יהיה לנהל את האפליקציה גם כאשר היא נמצאת על התשתית שאינה שלה, אלא זו אשר מארחת אותה. אנו מסוגלים לגשר על הפער הזה – בלא הקמת תשתית ייעודית נפרדת".

להרשמה לאירוע לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים