תוכן שיווקי
לקראת אירוע - The Meraki Conference, יום ג' 6 בדצמבר, רידינג 3, נמל תל אביב

ארן אראל, סיסקו: "האתגר – ניהול התקשורת באופן מאובטח בענן"

30/11/2016 11:07
ארן אראל, סמנכ''ל טכנולוגיות, סיסקו ישראל. צילום: יח"צ

כתב: הילל יוסף

"אחד האתגרים הניצבים בפני מנהלי התקשורת בארגונים הוא מורכבות הרשת ההולכת וגדלה. המענה לכך הוא ניהול התקשורת בענן, באופן מאובטח", כך אמר ארן אראל, סמנכ"ל טכנולוגיות, סיסקו (Cisco) ישראל.

אראל התראיין לקראת The Meraki Conference. את הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, עורכות במשותף בזק בינלאומי וסיסקו ישראל, והוא ייערך ביום ג', ה-6 בדצמבר, באולם רידינג 3 בתל אביב.

לדבריו, "המורכבות של ניהול התשתיות הינה אתגר שהולך ומתעצם. בעת ניהול תשתיות הקמפוס, יש לשים דגש גם על תקשורת קווית ואלחוטית וגם על היבט אבטחת המידע. המורכבות מתבטאת בעלויות מאוד גבוהות בהיבט Opex, כוח אדם לתחום, איתור בעיות וטיפול בהן".
Meraki, אמר אראל, קמה ב-2006 על ידי שני יוצאי MIT שערכו פרויקט מחקר בשם RoofNet, ומטרתו לבחון כיצד מקימים רשת וויירלס בגודל של עיר, ואיך מנהלים אותה. לשם כך השניים כתבו מחדש את תוכנת הניהול וה-Radio Stack, בעצמם.

אז הם החלו להיתקל בכל מיני בעיות הכרוכות בניהול: הרבה פעמים נקודות גישה שאיבדו את השליטה עליהן ונדרש לגשת ולהתחבר אליהן, מה שיצר תקורה עצומה של ניהול הרשת בעלת נקודות גישה רבות. השניים הבינו כי נדרש ניהול מאוד פשוט".

לדברי אראל, "אתגרים נוספים היו בשדרוג גרסאות ובאיתור בעיות. השניים הבינו כי המענה לכלל האתגרים הוא בניהול מרכזי מהענן".

התמחותה של Meraki, אמר, "היא בניהול כל תשתיות הקמפוס באופן מרוכז, מהענן. Mearki היא החברה הראשונה יצאה עם הקונספט המרתק הזה. הציוד והתוכנה שלה מיועדים לארגונים, להם היא מאפשרת להפעיל תשתיות תקשורת ואבטחת מידע מורכבות – כמעט ללא תקורה ניהולית. גם הטיפול בתקלות הופך לפשוט וקל".

קולטים ונהנים

עוד בטרם החברה הפכה למסחרית, ציין, "אחד ממנהלי גוגל (Google) ששמע הרצאה שלהם, התלהב מהרעיון ורצה לפרוס 1,000 נקודות בקמפוס של גוגל". ב-2010, Meraki התרחבו ויצאו עם קו UTM – ניהול איומים אחוד. ב-2012 הם יצאו עם מתגים המנוהלים מאותו לוח מחוונים בענן.

אז, אמר אראל, "סיסקו 'קלטה' אותם. הם שמו לב שברגע שללקוח יש מוצר של Meraki, הוא כה מתלהב מהמוצר ורוכש רכיבים נוספים שמונהלים מאותו דשבורד. סיסקו שמה לב לקצב הגידול המהיר של החברה, ובנובמבר 2012 רכשה אותה תמורת 1.2 מיליארד דולר".

כשנרכשה החברה, אמר אראל, "מחזור מכירות שלה היה 100 מיליון דולר. בסיסקו היא נשמרה כיחידה נפרדת וכיום מחזורה חצה את רף 1.5 מיליארד דולר בשנה. Meraki נחשבת כרכישה המוצלחת ביותר של סיסקו מאז קרשנדו (Crescendo)".

מאז הרכישה, ציין, החברה יצאה עם עוד שני קווי מוצרים, לניהול רכיבים ניידים, MDM, ולניהול מצלמות מהענן. בנוסף, כל המוצרים של Meraki, מספקים אנליטיקות ברמה גבוהה, Out of the box".

פונה לכל ארגון במשק

לפני כמה חודשים, אמר אראל, "סיסקו הביאה לראשונה את Meraki לישראל. מאז התחלנו במכירות למגזר הארגוני, המכירות עולות מעל ומעבר לציפיות שלנו – בתעשייה, בחינוך, בקמעונאות, מלונאות והיי-טק". לדבריו, "Meraki פונה לכל ארגון במשק, החל ממפעלים קטנים, משרדים של כמה עשרות עובדים – ועד לחברות גלובליות המונות עשרות אלפי עובדים".

הפרויקט הגדול ביותר של Meraki הוא במקסיקו, בה מנוהלות 240 אלף נקודות גישה, לטובת מיליוני התושבים המקבלים רשת Wi-Fi חינם.

"הדגש הוא על פשטות הניהול, איתור התקלות וכן פשטות שדרוג החומרה", הסביר אראל. "כל אחד, גם בלא ידע מוקדם יכול לתפעל באופן מלא את המערכת בתוך כמה שעות".

"אנו יודעים היום להרים קמפוס של אלפי עובדים בתוך כמה שעות, כולל כל תשתיות התקשורת ואבטחת המידע", סיכם אראל. "בשל לוח המחוונים הכתוב בצורה ידידותית ונוחה למשתמש – המוצר מעניק אנליטיות ברמה גבוהה על דפוסי המשתמשים, 'ישר מהקופסה', בלא לבצע כל הגדרה".

אירועים קרובים