"ישראל וטאיוואן משלימות זו את זו בשרשרת האספקה של ההיי-טק"

כך אמר וולטר יה, נשיא TAITRA - מכון היצוא הטאיוואני, בטקס חתימת הסכם הבנות בין ארגונו לבין מכון היצוא הישראלי לשיתוף פעולה בתחום ההיי-טק

מימין לשמאל: וולטר יה, נשיא המועצה לפיתוח סחר-חוץ של טאיוואן; ג'יימס האנג, יו"ר המועצה לפיתוח סחר חוץ של טאיוואן; גדי אריאל, מנכ"ל מכון היצוא; ונציג טיוואן בישראל, השגריר פול קאובוג צ'אנג. צילום: יח"צ

יצוא מוצרי ההיי-טק מטאיוואן מגיע ל-40% מכלל ההכנסות של טאיוואן מייצוא. למדתי שהיי-טק מהווה למעלה מ-50% מהיצוא של ישראל. זה אחד הגבוהים בעולם", כך אמר וולטר יה, נשיא ומנכ"ל TAITRA (ר"ת Taiwan External Trade Development Council) המקבילה הטאיוואנית של מכון היצוא

"יש מספר סיבות שבגללן חברות רב-לאומיות וחברות סטארט-אפ בוחרות בטאיוואן. לטאיוואן יש מדיניות יציבה של הגנה על הקניין הרוחני. היא מדורגת במקום גבוה בידידותיות לסטארט-אפים, היא מעצמה לא רק בתחומי הייצור אלא גם בצד של המו"פ. טאיוואן היא השותף האמין ביותר לעסקי ההיי-טק הישראלים. התעשיות שלנו משלימות ולכן ישראל וטאיוואן יכולות להיות שותף מעולה בעתיד."

לפיכך, אמר, "אנו חותמים היום על מזכר הבנות בין TAIRTA לבין מכון היצוא הישראלי, אשר יהווה אבן דרך בהגברת שיתוף הפעולה בין הקהילות העסקיות של שתי המדינות".

וולטר יה, נשיא המועצה לפיתוח סחר חוץ של טיוואן (TAITRA), עם מנכ"ל מכון היצוא, גדי אריאלי, לאחר טקס החתימה על מזכר ההבנות. צילום: יח"צ

וולטר יה, נשיא המועצה לפיתוח סחר חוץ של טיוואן (TAITRA), עם מנכ"ל מכון היצוא, גדי אריאלי, לאחר טקס החתימה על מזכר ההבנות. צילום: יח"צ

עוד אמר יה, כי הוא "מתפעל ממספר זוכי הנובל שלכם ומהפלא החקלאי במדבר. תרבות, חינוך ובעיקר החוצפה שלכם – החשיבה מחוץ לקופסה. בימים האחרונים למדתי המון סיפורי הצלחה של ישראל. מסיבה זו היו"ר, שלנו ג'יימס וואנג העומד בראש משלחת בת 14 אנשים, הגיע כדי לקדם הזדמנויות עסקיות בין ישראל לבין טאיוואן".

ריכוז גבוה מאוד של יזמים

"ממשלת טאיוואן תעניק לנציגי חברות סטארט-אפ חבילה הכוללת כרטיסי טיסה ו-10 לילות לינה, השתתפות בקומפיוטקסט, מפגשים 1:1 וסיור בחברות הגדולות ובחברות רלוונטיות לכל חברה ישראלית", כך הצהירה ג'וזפין צ'או, נשיאת Epoch Foundation. כחלק מפרויקט +Garage, שמסייעת לחברות סטארט-אפ לגייס השקעות ואינה נוטלת לעצמה מניות בחברת הללו.

לדבריה, "טאיוואן היא מקום טוב לעשות בו עסקים בתחום ההיי-טק, זאת בשל יכולות המו"פ החזקות, העובדה שהיא מהווה מרכיב חשוב בשרשרת האספקה העולמית של מוצרי אלקטרוניקה – 75% מייצור המחשבים האישיים, חצי מייצור LCD, רבע מייצור השבבים העולמי ו-20% מייצור הטלפונים החכמים בעולם. בטאיוואן יש מהנדסים איכותיים ובעלי מחויבות. טאיפיי נמצאת במקום השני כעיר בטוחה המציעה איכות חיים, עיר ידידותית וזולה למחיה ובעלת ריכוז גבוה מאוד של יזמים".

פול קאובוג צ'אנג, נציג המשרד הכלכלי והתרבותי של טאיפיי בתל אביב, אמר כי "זה הסמינר הראשון מסוגו בין חברות טאיוואניות לחברות ישראליות, והוא עוסק בתחום ה-AIoT – הלחם של AI ו-IoT – שני תחומים בהם טאיוואן מובילה".

"יש דמיון רב בין ישראל וטאיוואן

לדבריו, "יש דמיון רב בין ישראל וטאיוואן, שתיהן מדינות בלי הרבה משאבי טבע אך עם הרבה הון אנושי. טאיוואן גם משמשת מרכז הרכבה בתחומים רבים, כגון רכיבים לטלפונים חכמים ולוחות אם, מחשבים אישיים ועוד. תערוכת קומדקס היא תערוכה בתחום ה-ICT המשמשת כחלון הראווה של תעשיית ה-ICT הטאיוואנית, וכל שנה נוספים בה תחומים חדשים. למשל השנה, התחומים הם מכונות חכמות, ערים חכמות, האינטרנט התעשייתי של הדברים ועוד".

אמיליה שין, סגנית נשיא חטיבת התערוכות בה-TAIRTA, הציגה את תחום ה-AIoT בטאיוואן, ואמרה כי "מותגים רבים מייצרים בטאיוואן מוצרים רבים הנמכרים בכל העולם, בין אם אלו מותגים בינלאומיים כמו אפל (Apple), גוגל (Google), אמזון (Amazon), דל (Dell), סוני (Sony), מיקרוסופט (Microsoft) ועוד, העובדים יחד עם שותפי OEM טאיוואנים כגון פוקסקון (Foxconn), פגטרון, קוואנה ועוד. כמו כן, למעלה מ-50 חברות רב-לאומיות פתחו מרכזי מו"פ".

"חברות הייצור הטאיוואניות ובראשן פוקסקון, ויסטרום וקומפאל, רכשו בשנים האחרונות סטארט-אפים רבים מכל רחבי העולם", אמרה שין. "ההוצאה הכוללת על חומרת IoT לציודי קצה תגיע ל-3.4 טריליון דולר בשנת 2021. לשם השוואה בשנת 2017 עמדו מכירות התחום על כ-8.4 טריליון דולר, וב-2020 הם יגיעו ל-20.4 טריליון. מתוכם 12.8 טריליון מכירות למגזר הצרכני, 4.3 מיליארד לפרויקטים חוצי תעשיות ו-3.1 טריליון לתעשייות ספציפיות, כך על פי גרטנר (Gartner)".

בין החברות המשתפות פעולה עם טאיוואן במחקר ופיתוח, הציגה שין את אינטל (Intel) שהכריזה על חמישה פיילוטים עם חברות טאיוואניות – ייצור חכם עבור פורמוזה פלסטיק קורפ, ייצור חכם עם פושנג, בניינים חכמים עם עלית גרופ וטאטונג ,שיתוף פעולה עם יוקיבה אדוונטק ומיקרופורגרם, ופרויקט ערים חכמות עם צ'ונגואה טלקום. כמו כן, ARM, המתחרה, ייסדה את מרכז תכנון המעבדים שלה בטאיוואן – הראשון באסיה המתמקד בתכנון אימות ואספקה של מעבדי Cortex-M המיועדות למכשירי קצה ל-IoT . מיקרוסופט הכריזה על הקמת מרכז חדשנות IoT בטאיוואן ב-2016 .

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים