"ההישג הגדול ביותר: היות החדשנות הישראלית שם דבר בעולם"

ביקשנו מבכירים בהיי-טק הישראלי לענות על שאלון שעוסק בהם ובענף - וקיבלנו תשובות מעניינות ● אורח המדור הפעם: רענן ביבר, מנכ"ל פוג'יטסו ישראל

רענן ביבר, מנהל פעילות פוג'יטסו בישראל, יוון, טורקיה וקפריסין. צילום: ניב קנטור

במלאות 70 שנים למדינה, ביקשנו, במערכת אנשים ומחשבים, ממנמ"רים ובכירים נוספים בעולם ההיי-טק לענות על שאלון, שעוסק בהם באופן אישי ובהיי-טק הישראלי בכלל. ביקשנו מהם לספר על ההישגים והפרויקטים הבולטים שביצעו בתפקידיהם, ולחזות מה יהיה בעתיד הענף. המשיב הפעם הוא רענן ביבר, מנכ"ל פוג'יטסו (Fujitsu) ישראל.

מתי ואיך התחלתם?
"את הסניף הישראלי הקמתי אך לפני כשנה וחצי, ביוזמה משותפת עם הנהלת פוג'יטסו העולמית. פוג'יטסו היא חברת המחשוב החמישית בגודלה בעולם ומספר אחת ביפן. החברה התפתחה לגודלה באופן עצמאי ולא דרך מיזוגים, רכישות, ספינים, מינוף והלוואות, וזו לכשעצמה בשורה חשובה ללקוחות, שמחפשים לעבוד עם חברה יציבה ומבוססת".

מה היה החזון בתחילת הדרך?
"כמי שבעבר הביא מותג מחשבים לישראל, ומתוך התבוננות בתהליכים המאוד מורכבים והלא נעימים שעוברים על ספקיות המחשבים בתחום בשנים האחרונות הן ברמה הטכנולוגית והן ברמה הארגונית, הבנתי שהשוק נאלץ להסתפק במוצרים שהם עוד מאותו הדבר, ופעמים רבות הם אף זהים, עם תחפושת מותג זה או אחר מבית היוצר של מפעלים בסין. החזון שלי היה לבסס פעילות של חברה עם עליונות טכנולוגית ועם ערכים שהשוק הישראלי לא הכיר עד היום. לפוג'יטסו סל מוצרים ושירותים מהעשירים בתעשייה, וכן מגוון רחב של מערכות מחשוב מקצה לקצה".

היכן אתם כיום?
"מאז ייסוד פעילות החברה בישראל הקמנו ערוץ חזק ומבוסס של שותפים עסקיים ופרצנו דרך ללקוחות מהגדולים בשוק הישראלי. השוק מבין יותר ויותר את המשמעות של הצטרפותנו כשחקן מקומי ואת הערך הטמון בכך עבור הלקוחות. אנחנו פועלים בישראל, כמו גם בשאר העולם, במגזר העסקי, תוך מיקוד במערכות מידע ארגוניות ובדטה סנטרים. לקוחות רבים ממגזרי ההיי-טק, האקדמיה, הביטוח, הטלקום והביטחון בוחרים לבסס את מערכות המידע שלהם על השרתים, מערכות האחסון והדטה סנטרים שלנו".

מהם האירועים המשמעותיים בהיסטוריה שלכם?
"בין אירועים אלה ניתן למנות את ההשתתפות שלנו ושל כ-25 מלקוחותינו ושותפינו העסקיים בכנס האירופי Fujitsu Forum, שהתקיים במינכן שבגרמניה ושבמהלכו אף ביקרנו יחד במפעל החברה באוגסבורג. כמו כן, חגגנו את שנת פעילותנו השנייה באירוע השנתי שקיימנו באבניו שבקריית שדה התעופה, בנוכחות 400 משתתפים ובהם בכירים משגרירות יפן בישראל, לשכת המסחר ישראל-יפן, שרשרת מנהלים בכירים בפוג'יטסו שהגיעו מחו"ל ואפילו ירדן ג'רבי, הג'ודוקה האולימפית, שכיבדה אותנו בברכותיה".

מיהן הדמויות המובילות בדרך?
"ההצלחה המטאורית שלנו והכניסה העוצמתית לשוק הישראלי הן פועל יוצא של הובלה ועבודת צוות של עובדי החברה, ביחד עם השותפים העסקיים שלנו, ובהם ניסקו, איסטרוניקס, אולטרייד, הראל מחשבים, אמת מיחשוב ודאטה טק. כולם מתבלטים באנשים מצוינים, אנרגטיים ומביני עניין".

מהו ההישג הגדול ביותר של ה-IT בישראל?
"ארגונים נדרשים להכין את עצמם לכל תרחיש אפשרי ולשינויים מהירים באמצעות תשתיות IT טכנולוגיה ויישומים מתקדמים, ובכך לאפשר חדשנות ארגונית, טכנולוגיות חדשות ומציאת דרכים חדשניות להוסיף ערך למוצריהם וללקוחותיהם. ההישג הגדול ביותר הוא היותה של החדשנות הישראלית שם דבר בעולם, ובזכות תשתיות מערכות מידע מתקדמות, המאפשרות את הגמישות והעמידה בקצב השינויים, שרק הולך וגובר, מתאפשרים ההישגים הללו".

במה אתה מברך את המדינה ליום הולדתה ה-70?
"ראשית, אאחל למדינתנו, בגילה המתקדם, את התבונה ואת המסוגלות להתעלות מעל כוחות הכבידה והאינרציה שכולנו פועלים תחתיהם, את היכולת שלא לקחת כמובן מאליו את הקיים, ולברוא את המציאות והגורמים הנדרשים לצורך המשך הצמיחה והשגשוג.

כמי שמצוי בתעשייה שנים רבות ומכיר היטב את השוק ואת האנשים המצוינים הפועלים בו, יש לי אמונה ואופטימיות רבה ביכולתנו לעמוד באתגרים, לחשב מסלול מחדש כשצריך ולשמר את הערכים שהביאו אותנו, כמדינה צעירה, להישגים פנומנליים ולמפה העולמית.

אני מאחל לכולנו שנמשיך להתברך באנשים מוכשרים, מצוינים ומצטיינים, ושנדע לשמר אותם בתוכנו. שנשכיל להצמיח דור עתיד שישמר את הערכים הייחודיים של המדינה שלנו, שיידע להעריך את העיקר על פני הטפל, שנהיה נעימים ואמינים בעשייתנו ובתקשורת שלנו עם סביבתנו, שנהיה פחות שיפוטיים וציניים, וקצת יותר שיתופיים (ואני לא מתכוון לפייסבוק) וציוניים – מבלי להתנצל ולהרגיש שזו קלישאה מביכה.

70 שנים מלאות תהפוכות והתפתחויות עברו על מדינתנו, ואין לי ספק שגם 70 השנים הבאות יהיו מרתקות ומלאות עניין. נתפלל שיהיו אלה שנים שלוות ופורצות דרך בשלום, בביטחון, בכלכלה ובחינוך, ושתהיינה לנו סיבות רבות לגאווה ישראלית גם בעתיד".

האם יש משהו מעניין נוסף שיש לך לומר לקהילת אנשים ומחשבים?
"בתור שוק שבאופן מסורתי נוהה אחרי אמריקה ואירופה, איכשהו עד היום פספסנו בישראל את המובילה הטכנולוגית העולמית האמיתית – יפן. יש ליפן את נתח השוק הגדול ביותר בתחומי האלקטרוניקה, המדע והטכנולוגיה, ובין ענקי ההיי-טק והאלקטרוניקה בעולם נמנות חברות ענק יפניות, כגון סוני (Sony), פנסוניק (Panasonic), שארפ (Sharp) ופוג'יטסו. יפן מנפקת יותר ממחצית מהרובוטים התעשייתיים בעולם ובהיותה המדינה עם תוחלת החיים הגבוהה ביותר, לא מפתיע שיש ליפנים הרבה זמן להמשיך ולתרום מהתרבות העשירה שלהם לעשייה הטכנולוגית העולמית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים