לארי אליסון והרופא של סטיב ג'ובס פתחו סטארט-אפ בתחום החקלאות

מייסד אורקל בוחר להוסיף עוד תחום לעיסוקיו ומשיק חברה שהתמחותה בגידולים חקלאיים הידרופוניים - מבוססי מים במקום אדמה ● החוות הראשונות שלה יפעלו באי שבבעלותו בהוואי

נתח שוק קטן בענן - בגלל ההתנגדות המוקדמת של ארי אליסון לכניסה של אורקל לשוק זה. צילום: יח"צ

לארי אליסון, המייסד המיליארדר של אורקל (Oracle), השיק סטארט-אפ חדש העונה לשם Sensei, ביחד עם מי שהיה הרופא האישי של סטיב ג'ובס. החברה פועלת מלוס אנג'לס ותתמקד בפיתוח חוות גידולים הידרופוניות.

התחום שבו עוסקת Sensei, על אף שאינו טכנולוגי, מגלם בתוכו פוטנציאל עצום. כ-700 מיליון דולר הושקעו בשנה שעברה בחקלאות – כמעט פי שניים מההשקעה בתחום בשנים 2016 ו-2015. על פי אומדנים שונים, כולל זה של האו"ם, עד 2050, הייצור החקלאי יצטרך לעלות ב-70% בכדי לענות על הביקוש הגלובלי ההולך וגדל.

אליסון, בעל הממון והיכולות העסקיות המוכחות, ייסד את החברה עם חברו הוותיק, דיוויד אגוס, סופר פורה ופרופסור לרפואה ב-USC, שם הוא פועל בעיקר כמייסד של מכון לורנס ג'יי אליסון לרפואה טרנספורמטיבית.

לדברי נשיא Sensei, דן גרונברג, שהוא גם מייסד שותף של Zozi – חברה שעוסקת בהזמנות תיירות דרך האינטרנט, הפעם אליסון ואגוס לא חיפשו רק תחום שיש בו פוטנציאל רווחי. השניים עלו על הרעיון להקים חברה שעיסוקה באיכות חיים כאשר חבר קרוב של השניים גסס, והם החליטו שעליהם לפעול יותר לצורך שיפור איכות החיים בעולם, וגילו שהם יכולים לעשות יותר בכיוון.

חוות באי לאנאי שבבעלות אליסון

בשלב הראשון הם יעסקו, כנראה, בבניית חוות גידול הידרופוניות (גידולים חקלאיים על בסיס מים ולא אדמה) בלאנאי – אי במחוז מאווי שבמדינת הוואי בארצות הברית, שאותו רכש אליסון ב-2012 בתמורה ל-300 מיליון דולר.

צוות הסטארט-אפ יתמקד לא בתשואה פר-דונם אלא בתכונות תזונה פר-דונם, מה שיהווה את המוטיב המרכזי בעבור הפירות והירקות המיוצרים במקום. באופן גורף, חוות הידרופוניות אינן מאופיינות דווקא בטיפוח פירות וירקות שהם יותר מזינים מאלה שמגדלים בשיטות המסורתיות. לגידול ההידרופוני יש שלל יתרונות אחרים, שמאפשרים חסכון ואף הימנעות מוחלטת למשל משימוש בחומרי הדברה. אבל על ידי הגדלת ריכוז של חומרים מזינים תוך כדי ההליך, מגדלים יכולים להעלות את ערכם התזונתי של הירקות שלהם. זו כנראה האסטרטגיה שאימצו ואגוס ואליסון, שתסייע להם לשווק את הסחורה שלהם כאיכותית בהרבה.

היבט נוסף של Sensei יהיה היכולת שלה למתג את עצמה כחברה שפועל על בסיס עקרונות הקיימות. לפי הדיווחים ולדברי גרונברג, החוות ההידרופוניות של החברה ישתמשו בכ-10% בלבד מכמות המים המשמשת בחקלאות הקונבנציונלית. בנוסף, באמצעות שותפות עם טסלה (Tesla), החוות יופעלו באמצעות אנרגיה סולרית חסכונית ונקייה בהרבה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים