מחקר: ערים חכמות חוסכות לתושב 15 ימים בשנה

המחקר מצא שהפכית הערים לחכמות בתחומים כמו תחבורה, בריאות ובטיחות יכולה להביא לחיסכון רב ● וגם: איזו עיר היא החכמה ביותר בעולם?

הסטארט-אפים שיקדמות את הערים החכמות. אילוסטרציה: ג'יימס תאו, BigStock

ערים חכמות יכולות לחסוך לתושביהן כ-15 ימים בשנה – כך עולה ממחקר חדש של אינטל (Intel) וחברת המחקר ג'וניפר (Juniper). על פי הממצאים, העיר המדורגת ראשונה בעולם בתחום היא סינגפור, שמובילה בכל המדדים שנבדקו מבין עשרות ערים ברחבי הגלובוס.

המחקר של אינטל דירג את 20 הערים המובילות בעולם במידת ה-"חוכמה" שלהן, בתכניות האסטרטגיות שלהן וביעדים שהציבו לעצמן. אף אחת מהן לא מישראל. בעוד סינגפור מובילה בכל המדדים שנבדקו (תחבורה, בריאות, בטיחות ופריון), הנציגות האחרות בטבלה מגוונות. לונדון וניו-יורק נמצאות ברביעייה המובילה ברוב הפרמטרים, לצד סיאול וסן פרנסיסקו.

מהנתונים עולה כי המהירות הממוצעת של מכונית בשעת השיא בערים היא 6.4 קמ"ש עלובים. הזחילה בפקקים גורמת לנהגים להפסיד עד 70 שעות מדי שנה. המחקר קובע שתשתית משולבת עם יכולות אינטרנט של הדברים, הכוללות מערכות תעבורה חכמות, כבישים בטוחים יותר, חנייה מוכוונת, תחנות אגרה שאינן מצריכות עצירה ותשלומים אונליין לחניונים יכולים לחסוך לנהגים עד 60 שעות מדי שנה, שאותן הם מבלים כיום בהמתנה בפקקים.

עוד מצא המחקר שערים חכמות עם שירותי בריאות דיגיטליים מחוברים יכולות לתרום באופן משמעותי להתייעלות ולחסוך לתושבים כמעט 10 שעות בשנה, ואפילו לספק יתרונות מצילי חיים למטופלים ולמטפלים. דוגמאות כגון אפליקציות לבישות, המנטרות את לחץ הדם והסבילות לכאב ולחום, מסייעות לבני אדם לנהל מחלות כרוניות ללא צורך באשפוז. רפואה מרחוק חוסכת לחולים במחלות מידבקות את הצורך להגיע למרפאה בזכות בדיקה הנערכת באמצעות חיבור וידיאו מהיר היישר מביתם.

שיפורים בבטיחות הציבור מספקים גם הם חיסכון משמעותי בזמן לתושבי הערים החכמות של כמעט 35 שעות בשנה, קובע המחקר. לדוגמה, בפורטלנד (מספר 12 במדד הערים החכמות) ובסן דייגו (מקום 14) הצטרפה אינטל לג'נרל אלקטריק (GE), ל-AT&T ולשותפים נוספים בפריסת פתרון Current by GE CityIQ, המאפשר לנוף העירוני לחולל נתונים רבי ערך. הרמזורים בעיר הופכים להתקני תשתית דיגיטליים (Beacons), שמנטרים את חיי העיר ומאפשרים למחלקות מקומיות שונות לוודא שהעיר בטוחה, נקייה ויעילה יותר.

"ערים הן מנועים של פעילות כלכלית ואנחנו, כתעשייה, צריכים להפוך אותן ליותר גמישות ותגובתיות", אמר סמיר שארמה, מנהל גלובלי כללי של פתרונות אינטרנט של הדברים לערים חכמות באינטל. "שותפויות בין מתכנני ערים, פקידי ממשלה, חברות פרטיות, יצרני ציוד מקורי, מפתחי תוכנה וחברות סטארט-אפ יוצרות אקו-סיסטם עירוני שמעצים את התושבים, תוך צמצום טביעת הרגל הפחמנית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים