"עד 100 מיליון שקלים יוקצו לצמצום הפער הדיגיטלי"

"מדי שנה יזרימו המדינה והשלטון המקומי עשרות מיליוני שקלים לעריכת פרויקטים שמטרתם צמצום הפער הדיגיטלי בין הרשויות המקומיות בישראל", אמר שלמה דולברג, מנכ''ל מרכז השלטון המקומי

שלמה דולברג, מנכ''ל מרכז השלטון המקומי. צילום: ניב קנטור

"מרכז השלטון המקומי, בשיתוף ממשלת ישראל, יזרימו מדי שנה בין 50 ל-100 מיליון שקלים לטובת עריכת פרויקטים שמטרתם צמצום הפער הדיגיטלי בין הרשויות המקומיות", כך אמר שלמה דולברג, מנכ"ל מרכז השלטון המקומי.

דולברג דיבר בפאנל מנכ"לים של רשויות מקומיות, שנערך במסגרת The New Smart City – כנס IT מוניציפלי 2020. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים באחרונה באולם האירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות מקצועני IT ברשויות המקומיות. מנחה הפאנל היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

לדברי דולברג, "מטרתנו היא להביא לצמצום הפער הדיגיטלי. ממשלת ישראל ומרכז השלטון המקומי פועלים יחדיו על מנת לקדם מטרה חשובה זו – גם בשנה הנוכחית, שבה ראשי הרשויות עסוקים בבחירות וכמו בכל שנת בחירות, לעתים פרויקטים נעצרים".

"מרכז השלטון המקומי הוא ארגון שמייצג את הרשויות המקומיות, ומנסה להשפיע על חקיקה והנחיות כדי לקדם אותם", אמר. הוא ציין כי "לעיר חכמה יש שני יעדים: עליה לתת שירות טוב יותר לאזרח ולהביא לכך שהתקשורת אתו תהיה בלתי אמצעית".

אבי בן חמו, מנכ''ל עיריית נתניה. צילום: ניב קנטור

אבי בן חמו, מנכ"ל עיריית נתניה. צילום: ניב קנטור

עוד ציין דולברג כי "בערים וברשויות מקומיות רבות, הנושא הדיגיטלי, כמו גם עצם קיום הפונקציה של המנמ"ר – מוטלים בספק. יש לשנות מצב זה".

"רכבת שמיימית"

דובר נוסף בפאנל היה אבי בן חמו, מנכ"ל עיריית נתניה. הוא ציין כי "הקמנו בעירייה ועדת היגוי שנושאה הוא השירות לתושב. יש לה שני היבטים: היבט התכנון והסנכרון, וההיבט הטכנולוגי, שעליו אמון המנמ"ר. הצעתי לראשת העירייה, מרים פיירברג, שאעמוד בראש ועדת ההיגוי".

לדברי בן חמו, "המטרה שאנחנו רוצים להגיע אליה היא להנגיש את השירותים העירוניים שאנחנו מספקים – כשהתושב הוא במרכז".

הוא ציין שאנשיו נמצאים בקשר רציף עם הממשלה, בין השאר דרך ועדה שהוקמה, שנועדה לענות לקולות הקוראים שמנפיקה המדינה. כך, אמר, אחד הקולות הקוראים שעיריית נתניה זכתה בו הוא למימוש תכנית בתחום תחבורה ציבורית, שכרגע נמצאת בשלבי בדיקה ותכנון, ושמכונה Sky train. התכנית תאפשר להעביר, בקו אווירי, נוסעים מתחנות רכבת או מקומות מרכזיים לאזורי תעסוקה ומסחר. "עלינו להשקיע מיליוני שקלים, אולם הפרויקט יביא לייעול התחבורה הציבורית – ויחזיר את ההשקעה", אמר בן חמו.

יוסי אלימלך, מנכ''ל המועצה האזורית חבל מודיעין. צילום: ניב קנטור

יוסי אלימלך, מנכ"ל המועצה האזורית חבל מודיעין. צילום: ניב קנטור

אוטובוס דיגיטלי אזורי

יוסי אלימלך, מנכ"ל המועצה האזורית חבל מודיעין, ששטח השיפוט שלה משתרע בין פתח תקווה, מודיעין ולוד, אמר כי "פעלנו לקבלת רעיונות יצירתיים מהתושבים ומהעובדים, כדי לדעת היכן וכיצד ניתן לפתח שירותים חדשים, או לייעל שירותים קיימים".

לדבריו, "אנחנו מועצה דיגיטלית – התושב יכול לעשות כיום את הכל באינטרנט. אבל מה עושים עם נכים, בעלי מוגבלויות ומי שהם מאותגרים דיגיטלית? כדי לענות על זה, בנינו אוטובוס שיש בו את כל שירותי הדיגיטל שאנחנו מציעים. האוטובוס עובר בין השכונות ביישובים ומשרת את כל מי שזקוק לקבלת השירותים העירוניים באופן דיגיטלי – מהדפסת טפסים ועד תשלום דו"חות משטרה או פיקוח עירוני. האוטובוס הזה יחל לפעול בעוד ימים אחדים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים