נחשף הדטה שסנאפצ'ט הסתירה מהמשקיעים ומהעובדים

החברה שמפעילה את היישום הפופולרי שמרה את הדטה שלה בסוד, ולא גילתה דבר על האופן שבו נוהגים הסנאפצ'טרים להשתמש באפליקציה ● כעת הנתונים האלה נחשפים - והם מפתיעים במיוחד

קופצת למים של טיק-טוק. סנאפ

סנאפצ'ט (Snapchat) הוקמה והתפרסמה כפלטפורמה שבה משתמשים יכולים לשתף תמונות והודעות שנעלמות כעבור זמן מה. זו הייתה הכוונה המקורית של יוצריה, וזו עדיין הדרך העיקרית שאוהדיה משתמשים בה. אלא שמנתונים שנחשפים מסתבר שהפופולריות של הייעוד המקורי של האפליקציה של סנאפ (Snap) לא תורגמה לתכונות אחרות שהתווספו ליישום בהמשך הדרך, למשל ל-Discover – תכונה שבה בעלי אתרי תוכן מפרסמים מודעות קצרות מועד, או ל-Snap Map, שדרכה משתמשים אמורים לאתר אחד את השני בעולם הפיזי.

הדיילי ביסט (Daily Beast) חשף נתונים סודיים שלפיהם מסתבר שעל אף שהיא נתפשת כפלטפורמה חברתית, סנאפצ'ט היא לא הרבה יותר מסתם יישום צ'ט. על אף שיש לה תכונות מפתח כמו Snap Maps, אלה עדיין לא זכו לאימוץ נרחב בקרב בסיס המשתמשים באפליקציה.

נתונים מצטברים, שנאספו במשך חמישה חודשים – מסוף אפריל ועד סוף ספטמבר 2017, חשפו פרטים מלאים על מספר המשתמשים הפעילים היומיים בתכונות של סנאפצ'ט, כולל Discover, Snap Maps, Memories, Geofilters, Lenses, Chat, Audio ו-Stories, וכן דיווחים על הסכומים שהם השקיעו באפליקציה, מספר הצילומים שהם יצרו בהשוואה למספר הפרסומים, היכן הם ממוקמים מבחינה גיאוגרפית ועוד. כל הפרטים פורסמו בפומבי והם מגלים תמונה שכנראה שהחברה לא הייתה ששה שמשקיעיה, עובדיה ושותפיה השונים יידעו.

תוכנת צ'ט ותו לא?

בין הממצאים העיקריים התגלה כי הסנאפצ'טרים משתמשים בסנאפצ'ט בעיקר למטרות צ'ט, ולא כפלטפורמת מדיה חברתית או לצרכי צילום, על אף שסנאפ מתייחסת לעצמה כאל "חברת מצלמה" (Camera company). באוגוסט שלח בממוצע כל אחד מהמשתמשים בסנאפצ'ט 34 הודעות צ'ט, ו-64% מהם נטו לשלוח הודעה יותר מאשר להעלות סטוריז.

לטענת הדיילי ביסט, "משקיעים עם ניסיון רב בתחום החברתי ובתחום המסרים שסקרו את הנתונים אמרו שנדהמו ממספר ההודעות שהמשתמשים שולחים".

עוד נתונים מעניינים לדוגמה: ב-24 ביולי הגיע מספר המבקרים לשיא, עם 38 מיליון משתמשים יומיים ייחודיים, אבל הם מהווים רק כ-21% מ-178 מיליון המשתמשים היומיומיים שבהם מתגאה סנאפצ'ט. במהלך ספטמבר, רק 19 מיליון מהמשתמשים – כ-11% – נכנסו ל-Snap Maps מדי יום.

עיצוב חדש של סנאפצ'ט, שעדיין לא נפרס באופן נרחב, יפריד את ההיבטים החברתיים מאלה התקשורתיים באפליקציה, במטרה להגביר את העניין ולייצר אפשרויות לפרסום בשתי המחלקות. אבל לאור הנתונים הללו, אולי זה כבר מעט מדי ומאוחר מדי בכדי להחזיר ליישום את תהילתו, שהייתה, ממש כמו הייעוד המקורי שלו – קצרת מועד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים