איך לנהל את הדטה סנטר בעידן האינטרנט של הדברים?

מהפיכות כגון ה-IoT, המובייל, ה-Big Data והמעבר לדיגיטל יוצרות עודף אדיר של מידע שצריך לאחסן, לנהל ולאבטח ● דורון קרופמן, מנהל פעילות APC מקבוצת שניידר אלקטריק, הסביר בכנס איך אפשר לעשות זאת על הצד הטוב ביותר

19/07/2017 11:30
דורון קרופמן, מנהל APC מבית שניידר אלקטריק. צילום: ניב קנטור

האינטרנט של הדברים הוא שוק לוהט, שהולך ומתחמם. יותר ויותר מכשירים מחוברים עושים את דרכם אל השוק והמידע המתקבל מהם הולך ומצטבר. גרטנר (Gartner) צופה שבשנה הבאה יפיץ כל אדם 1 ג'יגה-בייט מידע ביום, בהתבסס על האינטרנט של הדברים.

התעשייה עוברת מ-IT ל-IIoT (האינטרנט התעשייתי של הדברים) ולרשתות החברתיות, שמהוות פלטפורמה לשיתוף ולהפצה של מידע ושירותים בין אנשים פרטיים וחברות מסחריות ממדינות שונות.

מציאות זו של מגמות ומהפיכות כגון האינטרנט של הדברים, המובייל, ה-Big Data והמעבר לדיגיטל, יוצרת עודף אדיר של מידע שצריך לאחסן, לנהל ולאבטח. כתוצאה מכך יש גידול משמעותי בכמויות השרתים וביכולות מחשוב חזקות יותר, שמעצימות את הדטה סנטר והופכות אותו למרכז עצבים ארגוני שנדרש לזמינות, יעילות ויתירות גבוהים ביותר.

גידול משמעותי זה של שרתים ויכולות מחשוב מביא באופן ישיר לעלייה משמעותית בצריכת החשמל של מרכזי המחשוב בארגונים השונים.

הפתרונות של APC

APC, חטיבת ה-IT של תאגיד ניהול האנרגיה שניידר אלקטריק, שמונה כ-170 אלף איש בעולם ומגלגל מחזור של כ-30 מיליארד דולר, הציבה לה למטרה לספק פתרונות מתקדמים בתחומי התשתיות עבור מרכזי הנתונים. בין הפתרונות הללו, שאותם הצגתי בכנס של פורום C3 מבית אנשים ומחשבים שנערך באחרונה בדבלין, נמנים:

סקרי חדר מחשב – שירות המאפשר לארגון להבין את מבנה העלויות שלו בחדר המחשב, ואת התפלגות הצריכה בין מערכות המיזוג וה-IT. בדרך כלל ניתן לחסוך כסף רב על ידי ביצוע אופטימיזציה של מערכות המיזוג ו-וידוא שהן פועלות כנדרש.

DCIM (ר"ת Data Center Infrastructure Management) – מערכת לניטור תשתיות הדטה סנטר וצרכן התקציב הגדול ביותר בו – מיזוג האוויר. המערכת מאפשרת, באמצעות סימולטור, לבצע אופטימיזציה של מערכות המיזוג, תוך התאמה לדרישות המחשוב, ומאפשרת חיסכון גדול בחשבון החשמל.

מערכות מיזוג אוויר מתקדמות שמותקנות בחדר המחשב ומסוגלות לעבוד בטמפרטורות מים גבוהות (15 מעלות ויותר), כמו גם צ'ילרים שעובדים בטכנולוגיית Free Cooling (שימוש באוויר ללא צורך בקירור) מוזילות בצורה דרמטית את עלויות תפעול הדטה סנטר.

אחד הפתרונות החדשניים ביותר שהחברה מקדמת הוא ה-Prefabricated, או בשמו המוכר יותר בארץ – דטה סנטר במכולה. זהו פתרון המתוכנן, מורכב, מופעל ונבדק מראש במפעל. הוא מאפשר בניית דטה סנטר מודולארי באופן מהיר ביותר. המודולים השונים שמוצעים ללקוחות הם מסוגים שונים, כגון: Power, Cooling ו-IT. מודולים אלה מוצעים הן כמודולים עצמאיים והן כדטה סנטרים שלמים.

פתרון נוסף ומאוד שכיח הוא דטה סנטר All in one – מכולת דטה סנטר עצמאית, שכוללת את מערכי ה-IT, הקירור והחשמל. לפתרון מסוג זה יתרונות רבים במהירות היישום, בעלותו ובהתאמה המהירה שלו לתשתיות הלקוח, ואף יכולת עמידות גבוהה מפני מפגעים כמו קרינה אלקטרו מגנטית וקליעים.

עוד פתרון, שמושק בימים אלה, הוא מיקרו דטה סנטר – מערכת טכנולוגית חדשה לטובת ארגוני SMB. המערכת היא Plug and Play בגודל של ארון שרתים, כוללת פתרונות אנרגיה, קירור וניטור סביבתי, ויכולה להכיל שרתים, מערכי אחסון ותקשורת. ארגוני SMB יכולים להצטייד במערכת כזו ולהפעילה בקלות, תוך חיסכון של עלויות הקמה ותפעול של חדר מחשב ייעודי.

פתרונות אלה חוסכים לארגון עלויות רבות הן בזמן ההקמה והן בעלויות תפעול קטנות יותר.

הכותב הינו מנהל פעילות APC מקבוצת שניידר אלקטריק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים