עליבאבא וסטיבן שפילברג חיים בסרט

האיש העשיר בסין, ג'ק מא, חתם על עסקה עם המגה-במאי המפורסם, במטרה להביא את הוליווד ואת הקולנוע האמריקני אל המדינה המאוכלסת ביותר בעולם

פורץ עולמות. סטיבן שפילברג. צילום: BigStock

לפעמים המציאות מייצרת תסריטים מושלמים – ברית הטיטאנים החדשה בין סטיבן שפילברג, הבמאי הרווחי ביותר של הוליווד, לבין ג'ק מא, האיש העשיר בסין, היא סיפור מוצלח במיוחד שאפשר ללא ספק לבסס עליו סרט כבר עכשיו.

שיתוף הפעולה בין ספילברג ל-מא נועד להביא את הקולנוע האמריקני לסין. החברה של מא, עליבאבא (Alibaba), וחברת ההפקות אמבלין (Amblin Partners), שהקים שפילברג בסוף השנה שעברה, חוברות זו לזו במטרה לשווק ולהפיץ סרטים בסין וברחבי העולם כולו, כך דיווח בלומברג (Bloomberg).

המיליארדר הסיני רוצה לעסוק בקולנוע

העסקה מייצגת את השאפתנות המובהקת ביותר של מא עד כה, לחדור לתוך עולם הקולנוע. בעצם העסקה מציג מא הסיני, שעד כה טבל רק את קצות אצבעות רגליו בביצה ההוליוודית המבעבעת, תיאבון גדל יותר ויותר לסרטים מתוצרת אמריקה דווקא.

עליבאבא, השקיעה כבר במספר הפקות הוליוודיות (ביניהן: "סטארטרק: אל האינסוף" ו"צבי הנינג'ה: יוצאים מהצללים"). בסרט ההמשך החמישי מסדרת הסרטים "משימה בלתי אפשרית", החברה מימנה חלק מההפקה ובתמורה נקבע כי הסרט יוזרם דרך האינטרנט באמצעות הפלטפורמה המקוונת של החברה.

הסינים רוצים תוכן פרימיום גלובלי

"בין הצרכנים הסיניים יש דרישה הולכת וגוברת לתוכן פרימיום גלובלי", כתב מא לבלומברג בהודעת דואר אלקטרוני והוסיף, כי "שיתוף פעולה זה יכול לשמש כגשר תרבותי ולהיות בעל השפעה חיובית על הדור הבא של הצרכנים הסיניים".

מא ושפילברג הופיעו לאחרונה באירוע השקה בבייג'ינג בכדי לבשר לעולם על שיתוף הפעולה החדש שלהם. במסגרת ההסכם, תצרף עליבאבא חבר משלה לדירקטוריון של אמבלין, אשר בו משמש שפילברג כיושב הראש.

חברת הסרטים של עליבאבא – שנקראה לפני כן ChinaVision Media – זכתה בשמה הנוכחי לאחר שנרכשה ב-2014 על ידי קבוצת הענק הסינית עליבאבא, שבבעלותו של מא. על העסקה הזו שילמה עליבאבא 800 מיליון דולר.

אמבלין, שהוקמה בסוף 2015, היא קונסורציום של ענקיות תקשורת הכולל את אולפני דרימוורקס (DreamWorks Studios), את Participant Media, את Reliance Group וכן את Entertainment One.

להביא יותר סין לאמריקה ועוד מאמריקה לסין

"יש הרבה בסין שנחשף יותר ויותר דרך התקשורת… והרנסנס העצום של סין", אמר שפילברג. הבמאי זוכה האוסקר והיוצר של שוברי הקופות האלמותיים "E.T" ו"להציל את טוראי ריאן", ועוד סרטים רבים אחרים, אמר כי המטרה שלו היא "להביא יותר סין לאמריקה ועוד מאמריקה לסין".

ההסכם הנוכחי בהחלט מעיד על מגמה שבה חברות קולנוע אמריקניות מחפשות קהלים גדולים בסין, בעוד חברות סיניות מנסות להרחיב את אחיזתן הגלובלית.

עוד סממן למגמה זו הוא המיליארדר הסיני הנוסף, וואנג ג'יאנגלין, שעלה לכותרות לאחרונה כאשר החברה שלו, Wanda Group, רכשה את Legendary Entertainment, חברת הסרטים שנמצאת מאחורי סרטו המפורסם של שפילברג "עולם היורה". החברה הסינית של ג'אנגלין היא גם הבעלים של AMC Entertainment, המפעילה את רשת בתי הקולנוע הגדולה בעולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים